دوشنبه 16 خرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تجاوز و ضرب و شتم دختر دانشجو در داخل دانشگاه فردوسی مشهد، دانشجونيوز

در اتفاقی کم سابقه، جمعه شب گذشته يکی از دختران دانشجوی ساکن خوابگاه دانشگاه فردوسی در حاليکه در داخل دانشگاه به سمت پرديس در حال حرکت بود توسط افرادی ناشناس مورد ضرب و شتم و تجاوز به عنف قرار گرفت. دانشجوی مذکور که در محوطه ی دانشگاه رها شده بود به بيمارستان انتقال يافته و حال وی نامساعد گزارش شده است.

بنا به گزارشات ارسالی به دانشجو نيوز، دانشجويان بلافاصله پس از خبردار شدن در نخستين ساعات بامداد جمعه اقدام به تجمع اعترضی کردند. در اين تجمع که بالغ بر ۴۰۰ تن ا ز دانشجويان شرکت کردند، دانشجويان اعتراض و انزجار شديد خود را به انتظامات ،حراست و رييس دانشگاه(عاشوری) ، از اين عمل اعلام کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


و در پايان، ادامه اعتراض و تحصن گسترده در روزهای آتی در اعتراض به عملکرد مسئولين دانشگاه را خاطر نشان کردند.

همچنين دانشجويان با فرستادن نمايندگانی به بيمارستان جهت اطلاع لحظه به لحظه از وضع سلامتی دانشجوی مذکور وبا طرح شعارهای عاشوری استعفا استعفا...خواهر غريبم حقتو پس ميگيرم...دانشجو ميميرد ذلت نمی پذيرد، خواستار پاسخگويی رييس دانشگاه در برابر اين عمل شدند که با عدم حضور وی دانشجويان به سمت پرديس حرکت کردند.

مشخص نيست با وجود تدابير شديد امنيتی و حضور محسوس و پر رنگ ماموران حراست دانشگاه، افراد غير دانشجو چگونه موفق به ورود به دانشگاه شده و اقدام به اين جرم نموده اند.

پيشتر در سال ۸۷، در دانشگاه زنجان نيز، دکتر مددی معاون فرهنگی دانشگاه در حين تجاوز به يک دختر دانشجو از طرف دانشجويان بازداشت شد.

با توجه به تجربه دانشگاه زنجان، احتمال اينکه اين عمل توسط کادر حراست و انتظامات دانشگاه انجام شده باشد نيز دور از ذهن نيست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016