جمعه 20 خرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه شورای صنفی دانشگاه فردوسی مشهد در پی ضرب و شتم و تعرض به يکی از دختران دانشجو در صحن دانشگاه، دانشجونيوز

شورای صنفی دانشجويان دانشگاه فردوسی مشهد با صدور بيانيه ای ضمن اعتراض به عملکرد حراست دانشگاه خواهان پاسخگويی فوری مسئولين دانشگاه نسبت به ضرب و شتم و تعرض به يکی از دختران دانشجو در صحن دانشگاه شد.

به گزارش دانشجونيوز، اين بيانيه در تجمع دانشجويان در روز ١۷ خرداد، عليرغم تلاش گسترده حراست برای جلوگيری از پخش آن، به شکل گسترده ای توزيع گرديد. متن بيانيه شورای صنفی دانشگاه فردوسی مشهد در ادامه آمده است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در پی واقعه تلخ رخ داده حوالی ظهر يکشنبه مورخ ۱۵/۳/۹۰، که طی آن در حد فاصل درب شمالی دانشگاه و ميدان علوم يکی از خواهران دانشجو مورد تعرض واقع شد، که منجر به بستری شدن وی در بيمارستان گرديد، شورای صنفی دانشگاه فردوسی بر خود لازم ميداند ضمن محکوم کردن حادثه فوق، موارد زير را خاطر نشان کند:

۱- طی تجمعاتی که با حضور برخی از مسئولين دانشگاه برگزار گرديد، صدها نفر از دانشجويان دانشگاه اعتراض خود را به عملکرد حراست دانشگاه ابراز کردند. متاسفانه مسئولان دانشگاه به جای ارائه توضيحات لازم، اقدام به توجيهات غير قابل قبول نمودند. توجيهاتی که تنها در راستای انکار اصل موضوع و عدم پذيرش مسئوليت حادثه فوق بود، که در اين راستا حتی اقدام به اختناق فضا و اعمال محدوديت و تهديد دانشجويان مرتبط نمودند.

۲- متاسفانه نتايج طرح های کارشناسانه (؟) مسئولين در تبديل بلوار بين درب شمالی و ميدان علوم به پياده رو (که در ظاهر به ساير نقاط دانشگاه نيز کشيده ميشود) با چنين حوادثی خود را نشان ميدهد. اقدامی که از همان آغاز با اعتراضات گسترده ی اقشار و اصناف مختلف دانشجويان همراه گرديد.


۳- به نظر ميرسد حراست محترم دانشگاه به جای اينکه به وظايف محوله خود عمل کند تا شاهد بروز چنين اقدامات تلخی نباشيم، پتانسيل خود را صرف دخالت در امور بی ربطی ميکند که اين موضوع نيز مدت هاست مورد اعتراض دانشجويان دانشگاه قرار گرفته است.

در اينجا لازم به ذکر است که شورای صنفی دانشگاه که خود را نماينده مستقيم دانشجو و بيش از هرچيز خود را دانشجويانی از جنس ديگر دانشجويان و يا دغدغه های آنها می پندارد، با تمام توان خود و تا دريافت جوابی روشن و قانع کننده در رابطه با موضوع از پای نخواهد نشست و جدا پيگير اين موضع خواهد بود.

در پايان ضمن محکوم کردن مجدد واقعه ی مذکور اميد است مسئولان دانشگاه به جای اين قبيل اقدامات غيرقابل قبول با رسيدگی مناسب به مسئله و ارائه مستقيم توضيحات لازم به تمامی دانشجويان، ضمن تغيير در رويه جاری با مقصرين احتمالی موضوع - حتی اگر از مسئولان ارشد دانشگاه باشند- برخورد قاطع را داشته باشند.

شورای صنفی دانشجويان دانشگاه فردوسی مشهد


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016