پنجشنبه 9 تیر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سفارش هاشمی رفسنجانی به نيروهای سياسی درباره انتخابات مجلس، خبرآنلاين

سياست > چهره ها - آيت الله هاشمی رفسنجانی گفت: خودخواهی می‌تواند زمينه‌ساز شکست باشد.

به گزارش خبرآنلاين، آيت‌الله هاشمی رفسنجانی در مراسم عيد سعيد مبعث که با حضور جمعی از علما و فضلای شهرهای تهران، کرج و قزوين صبح چهارشنبه در مجمع تشخيص مصلحت نظام برگزار شد با ذکر گوشه‌هايی از مناقب و فضائل پيغمبر اسلام، گفت: تاريخ صدر اسلام به ويژه دوران صدارت پيغمبر(ص) سراسر درس و عبرت برای آيندگان است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با ذکر آياتی از قرآن خطاب به پيامبر(ص) در اوج پيروزی‌ها و فتوحات اسلام مبنی بر مراقبت بيشتر تأکيد کرد: تفرقه در قرآن در کنار عذاب‌های الهی می‌آيد و خداوند می‌گويد زمانی که در اوج قدرت هستيد، هميشه بايد مراقب باشيد و فريب دنيا را نخوريد.

آيت‌الله هاشمی رفسنجانی افزود: زمانی که در اوج هستيم بايد در دام لغزش‌ها نيفتيم و خودخواهی و تماميت‌خواهی می‌تواند زمينه‌ساز شکست‌های بزرگ باشد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به برخی مسائل کشور، تأکيد کرد: دعواها، تهمت‌ها و بدگويی و تفرقه ميان کسانی که تا ديروز دست در دست يکديگر در زندان‌های طاغوت مشغول مبارزه بودند زيبنده نظام اسلامی نيست و اين نقطه همان جاست که خداوند نيازمند مراقبت توصيه می‌کند.

ايشان با اشاره به انتخابات آينده مجلس گفت: نيروهای سياسی کشور بايد به اين موضوع به عنوان فرصتی برای خدمت به اسلام، کشور و مردم نگاه کنند و ديدگاه حذفی به جای بيان نکات مثبت خود، زيبننده مسلمان نيست.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در مورد پرسش يکی از حاضران در خصوص آتش‌سوزی در ساختمان قدس مجمع تشخيص مصلحت نظام، گفت: فيلم و عکس واضح فردی که مرتکب اين آتش‌سوزی شده در اختيار نيروهای انتظامی، حفاظتی و اطلاعاتی کشور قرار گرفته است و مجمع تشخيص مصلحت نظام با روشن شدن ابعاد موضوع، در اين خصوص اطلاع‌رسانی لازم را صورت خواهد داد.

در ابتدای اين ديدار به مناسبت ايام خجسته مبعث مراسم مولودی‌خوانی انجام شد و سپس حجت‌الاسلام والمسلمين رستگاری به ذکر جايگاه و ويژگی‌های اخلاقی پيامبر اسلام برای حاضران پرداخت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016