جمعه 27 خرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سردار وحيدی: گام‌های مهمی برای ساخت ماهواره‌های بزرگ و سنگين‌تر برداشته شده است، ايسنا

وزير دفاع و پشتيبانی نيروهای مسلح با اشاره به پرتاب موفقيت‌آميز جديدترين ماهواره ايرانی به نام "رصد" گفت: با عنايت الهی و تحت توجهات حضرت ولی عصر(عج) و معصومين(ع) توانستيم ماهواره رصد را با ماهواره‌بر سفير رصد در مدار قرار دهيم که اين يک خبر مسرت‌بخش برای کسانی است که به عظمت و بزرگی ايران می‌انديشند.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، سردار احمد وحيدی با اشاره به پرتاب موفقيت‌آميز ماهواره "رصد " اظهار کرد: با اقدامات صورت گرفته، حرکت و گام‌های مهمی برای ساخت ماهواره‌های بزرگ و ماهواره‌های سنگين‌تر در داخل کشور برداشته شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وحيدی با بيان اين‌که ماهواره‌بر سفير توانست ماهواره رصد را در ارتفاع بالای ۲۶۰ کيلومتر در مدار به صحت تزريق کند، گفت: اين عمليات پس از انجام مراحل مختلف يعنی جدايش مرحله اول، جدايش مرحله دوم، کليه مراحل ديگر را به خوبی پشت سر بگذارد.

وی در ادامه به کوچکی وزن ماهواره رصد اشاره کرد و افزود: اين ماهواره علی‌رغم کوچکی، تمام خصوصيات يک ماهواره بزرگ را داشته و از قابليت تصويربرداری نيز برخوردار است.

وزير دفاع خاطرنشان کرد: فرستنده و گيرنده‌های لازم در برد اين ماهواره پيش‌بينی شده، دارای رنجينگ فرستنده و کنترل دما بوده و قابليت کنترل موقعيت خود در موقعيت اکتيو و پسيو را دارند.

وحيدی ادامه داد: يعنی ماهواره رصد می‌تواند هم با گراديان‌بوم جاذبه به شکل پسيو خود را کنترل کند و هم با چرخشگر مغناطيسی می‌تواند موقعيت خود را تثبيت کند.

وی با اشاره به وجود پانل خورشيدی در اين ماهواره گفت: اين پانل به ماهواره رصد اين ويژگی را داده تا بتواند توان خود را از خورشيد بگيرد.

وزير دفاع ادامه داد: اين‌ها همه مشخصاتی است که در يک ماهواره‌بر کوچک پيش‌بينی شده و می‌تواند بسيار مهم باشد.

وحيدی با اشاره به اين دستاورد بزرگ افزود: ما توانستيم برای تثبيت و توسعه توان فضايی ايران گام بلندی برداريم که اين پيروزی را خدمت رهبر معظم انقلاب، ملت ايران و شهدای انقلاب اسلامی تبريک می‌گوييم.

وی اين موقعيت را برپايه يک هماهنگی و مديريت بسيار خوب در سطح کشور دانست و تصريح کرد: سازمان هوافضای وزارت دفاع در کنار دانشگاه مالک اشتر اين وزارتخانه که ماهواره را ساخت و با حمايت‌های همه جانبه سازمان فضايی کشور که متولی مسائل فضايی کشور است، توانست به اين موفقيت بزرگ دست پيدا کند.

وزير دفاع تصريح کرد: در پرتو اين مديريت يکپارچه با‌ تدابير رهبری عزيز انقلاب و حمايت‌های بی‌دريغ رييس‌جمهور توانستيم به اين موفقيت‌ها دست پيدا کنيم که البته اين اقدام در تثبيت موقعيت ايران در خصوص ماهواره‌بر بسيار مهم بود و ما از اين به بعد گام‌های مهم ديگری را برای ساخت ماهواره‌برهای بزرگتر و ماهواره‌های سنگين‌تر برخواهيم داشت.

به گزاش ايسنا به نقل از سپاه‌نيوز، وحيدی در پايان با اشاره به همزمانی اين دستاورد بزرگ با سالروز ميلاد اميرالمومنين علی(ع) گفت: اين عمليات با رمز "يا علی ابن ابيطالب(ع) و شعار الله‌اکبر " صورت گرفت و اميدواريم هميشه عنايات و توجهات حضرت علی(ع) و ائمه معصومين شامل حال ملت ايران باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016