یکشنبه 9 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دستگيري دو نفر از اعضای پژاک، فارس

به گزارش خبرگزاري فارس پليس امنيت عمومي فرماندهي انتظامي آذربايجان‌غربي مدعی شده که دو نفر از عوامل گروه پژاك در ماكو دستگیر شده اند.

به گزارش خبرگزاري فارس از اروميه خيبر تيبا ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: دو نفر از عوامل گروهك تروريستي پژاك كه شب گذشته در پمپ بنزيني در ماكو نارنجك پرتاب كرده بودند دستگير شدند.

وي تصريح كرد: افراد دستگير شده در اين جريان كه وابسته به گروهك‌هاي تروريستي بودند دستگير و پرونده آنها تشكيل شده است.

وي در ادامه با اشاره به اجراي طرح ارتقاي امنيت اخلاقي افزود: در قالب اين طرح 11 هزار گيرنده ماهواره در آذربايجان غربي جمع‌آوري شده است.

اين مسئول گفت: در بحث ماهواره قوانيني وجود دارد كه موارد استفاده از ماهواره مشخص است و افرادي كه مجاز به استفاده از ماهواره هستند مي‌توانند با اخذ مجوز از ماهواره استفاده كنند.

وي با بيان اينكه تا زماني كه قانون مبارزه با ماهواره وجود دارد بايد آن را اجرايي كنيم، تصريح كرد: اجراي قانون براي ما ضروري است و هر كس از قانون تبعيت نكند برخورد‌هاي لازم با آن فرد انجام مي‌گيرد.

اين مسئول با تاكيد بر فرهنگ‌سازي توسط دستگاه‌هاي اجرايي ذيربط در اين زمينه، افزود: تهيه، توزيع و قاچاق گيرنده ماهواره غيرقانوني است و براي اجراي آن اقدام مي‌كنيم.

تيبا با اشاره به اينكه اقدام فرهنگي نيز بايد در اين راستا انجام گيرد، خاطرنشان كرد: اقدام فرهنگي يك طرف قضيه است و جمع‌آوري ماهواره مقوله ديگري است كه بايد به آن رسيدگي شود.

وي استفاده از هر گونه گيرنده ماهواره را غيرقانوني اعلام كرد و گفت: وجود ديش در پشت بام‌ها اهانت به مجري قانون است.

اين مسئول ادامه داد: سال گذشته آناليز آماري در آسيب‌هاي اجتماعي انجام داديم و در اين آناليز مشخص شد 68 درصد از افرادي كه مرتكب جرائم شده بودند در منازل خود ماهواره داشتند.

تيبا با بيان اينكه ماهواره سبب از بين رفتن ارزش‌هاي اسلامي در جوامع مي‌شود، تصريح كرد: ماهواره عاملي براي تبليغ برخي مدل‌هايي است كه با فرهنگ اسلامي و ايراني سازگار نيستند.

وي با بيان اينكه در بازار برخي مدل‌ها وجود دارد كه كاربرد آنها مشخص نيست، گفت: اين مدل‌ها همه‌گير نيست و در صورتي كه مشاهده شود چنين مدل‌هايي همه‌گير هستند با آنها برخورد جدي مي‌شود.

اين مسئول اعلام كرد: دستگاه‌هاي اجرايي و متولي اين امر بايد فرهنگ‌سازي‌هاي لازم را انجام دهند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پليس امنيت عمومي فرماندهي انتظامي آذربايجان غربي در ادامه با اشاره به كشف سلاح در چهار ماه نخست سال جاري گفت: در كشف سلاح نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته 222 درصد كشف ورود سلاح را در استان شاهد بوديم.

تيبا گفت: در ورود سلاح شكاري نيز شاهد كاهش 48 درصدي نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته هستيم.

وي با بيان اينكه ورود سلاح در تير ماه سال جاري در مقايسه به مدت زمان مشابه سال گذشته كاهش يافته است، افزود: در بحث اتباع خارجي 186 نفر اتباع خارجي كشورهاي بيگانه از جمله عراق، تركيه، بنگلادش، پاكستان و ارمنستان در حوزه استحفاظي ما دستگير و با هماهنگي مقامات قضايي به كشورشان طرد شدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016