سه شنبه 31 خرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مريم مجد، عکاس ورزشی مطبوعات ايران ناپديد شده است، کمپين بين المللی حقوق بشر

مريم مجد، خبرنگار- عکاس مطبوعات ايران که قرار بود روز جمعه برای عکاسی از “جام جهانی فوتبال زنان در آلمان” راهی اين کشور شود ناپديد شد. پترا لندرز، بازيکن سابق تيم ملی فوتبال آلمان که قرار بود با هماهنگی فيفا و به همراه مريم مجد کتابی درباره زنان فوتباليست در سراسر جهان منتشر کند امروز طی نامه ای به وزارت خارجه آلمان خواسته است تا آنها از مقامات ايران در خصوص وضعيت مريم مجد پاسخ بخواهند.

پترا لندرز ضمن اظهار نگرانی از وضعيت مريم که مبادا دولت ايران او را در فرودگاه بازداشت کرده باشد به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت: « به دليل اتفاق های که مرتب از ايران می خوانيم فکر می کنم شايد او را دستگير کرده اند. نامه ای امروز به وزارت خارجه آلمان نوشتم و از آنها خواستم تا از مقامات ايرانی درباره مريم بپرسند و بگويند که او الان کجاست. اما هنوز هيچ جوابی نگرفته ام.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


برخی منابع خبری نوشتند که روز جمعه ميزبانان آلمانی او در دوسلدورف ساعت ها منتظر او بودند در حاليکه او هيچگاه پيدايش نشد. اين عکاس که قرار بود با هواپيمايی ماهان به آلمان برسد پس از ساعتی از نشستن هواپيما در آلمان، مسولان هواپيمايی به ميزبانان نگران آلمانی مريم مجد اعلام کرده اند که چنين مسافری در ليست پرواز وجود نداشته است.

مريم مجد، يکی از معدود عکاسانی است که در سال های اخير به طور تخصصی در عرصه ورزش زنان ايران فعاليت می کرد. او عضو کمپين ورود زنان به ورزشگاه ها و همکار ماهنامه توقيف شده” زنان” نيز بود. خانم مجد برای عکاسی از جام جهانی فوتبال زنان آلمان و انجام پروژه مشترکی با پترا لندرز روز جمعه عازم آلمان بود اما از آن زمان تا کنون از او خبری در دست نيست. کمپين مطلع شده است که خانواده وی از صحبت کردن با رسانه ها خودداری می کنند و تاکنون مقامات ايران نيز نسبت به وضعيت اين عکاس ، خبرنگار سکوت کرده اند.

پترا لندرز با اشاره به نامه ای به سفارت ايران به کمپين گفت: « نامه ای برای سفارت ايران در برلين هم نوشته ايم که فردا صبح قرار است به مسولان سفارت تحويل دهيم. ما از دولت ايران خواسته ايم تا درباره وضعيت مريم جواب بدهند و خيلی اميدوارم که به من جواب بدهند. ديگر نمی دانم که چه کنم.»

پترا لندرز درباره اينکه آيا دولت آلمان برای پيگيری وضعيت مريم مجد همکاری خواهد کرد، گفت: « من واقعا اميدوارم که دولت آلمان کمک کند. من فقط می توانم بنشينم و منتظر باشم تا کسی پاسخی بدهد يا خود مريم تماس بگيرد. من مريم را تشويق کردم که به آلمان بيايد.» اين بازيکن سابق فوتبال آلمان درباره اينکه آيا با خانواده مريم مجد توانسته ارتباطی بگيرد، گفت: « من هيچ شماره ای از خانواده اش ندارم. ما از طريق ميل يا تلفن همراه مريم با هم در ارتباط بوديم.»

پترا لندرز که قرار بود پروژه مشترکی را با مريم مجد کار کند، گفت: « من در اين چند روز به مردم و مسولان زيادی در آلمان نامه نوشته ام و اميدوارم که به من کمک کنند. من برای پيدا کردن مريم احساس تنهايی نمی کنم چون از صبح تماس های فراوان داشتم که نگران حال او بودند. حالا فردا صبح هم نامه را به سفارت ايران می برم.»

لندرز درخصوص آشنايی خود با مريم مجد و چگونگی پيشنهاد همکاری مشترک گفت: « من در بهمن ماه مريم را برای مسابقه های فوتبال ملی آلمان ديدم و چون عکاس خيلی خوبی است و تجربه های زيادی در عکاسی فوتبال زنان دارد، به او پيشنهاد کار مشترک دادم که مريم هم خيلی استقبال کرد. من همه کارهای سفر را برايش انجام دادم و به دنبالش به فرودگاه رفتم اما او نيامد. نمی دانم چه اتفاقی برايش افتاده است. اين است موقعيت فعلی من. همه تلاشم را برای يافتنش می کنم.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016