سه شنبه 14 تیر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فدراسيون بين المللی روزنامه نگاران خواستار آزادی فوری مريم مجد شد، کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی

کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی: فدراسيون بين المللی روزنامه نگاران خواستار آزادی فوری مريم مجد، عکاس مطبوعاتی ايرانی که اواخر خردادماه سال جاری و اندکی پيش از عزيمت به آلمان بازداشت شده بود شد.

به گزارش کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی، فدراسيون بين المللی روزنامه نگاران (IFJ) روز جمعه دهم تيرماه با صدور اطلاعيه ای از مقامات جمهوری سلامی خواستار آزادی فوری مريم مجد عکاس خبری ايرانی که دو هفته قبل و در شرف پرواز به دوسلدرف آلمان برای پوشش خبری مسابقات جام جهانی زنان در اين کشور بازداشت شده بود گرديد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين روزنامه نگار ۲۵ ساله که پس از دستگيری همچنان در بازداشت بسر می رود، گمان می رود که در زندان اوين تهران زندانی می باشد. بنا بر گزارش رسانه ها «هيچ دليلی برای بازداشت وی عنوان نگرديده و تاکنون به هيچ جرمی متهم نشده است».

بت کاستا دبير کل فدراسيون بين المللی روزنامه نگاران گفت: «ما از اين نقض نابخردانه حق آزادی اين روزنامه نگار که بدون هيچ گونه مدرکی که حاکی از قانون شکنی وی باشد صورت گرفته است خشمگينيم».

کاستا افزود: «مريم مجد عکاس خبری ورزشی است که گفته می شود برای پوشش خبری جام جهانی زنان در آلمان برای وی معرفی نامه صادر گرديده بود. ما به همکارانمان در آلمان – اتحاديه روزنامه نگاران آلمان و انجمن روزنامه نگاران آلمان - برای مطالبه آزادی فوری وی می پيونديم».

بنا بر گزارش رسانه ها، خانم مجد يکی از معدود عکاسان ايرانی است که به طور تخصصی در عرصه ورزش زنان فعاليت می کرده است. وی يکی از اعضای کمپين ورود زنان به ورزشگاه ها و پيش از اين نيز با ماهنامه توقيف شده زنان همکاری می کرده است. اين کمپين مطلع شده است که «خانواده اين روزنامه نگار برای خودداری از صحبت کردن با رسانه ها به شدت تحت فشار قرار داشته و تاکنون مقامات ايران نيز نسبت به وضعيت وی سکوت کرده اند».

اين عکاس ۲۵ ساله قرار بود به دعوت پترا لاندرز، بازيکن پيشين تيم ملی فوتبال زنان آلمان به اين کشور پرواز کند، تا کتاب عکسی از مسابقات جام جهانی فوتبال زنان در آلمان تهيه کند.

بنا بر گزارش انجمن صنفی روزنامه نگاران ايران، پس از سرکوب گسترده بعد از انتخابات بحث برانگيز رياست جمهوری در سال ۱۳۸۸، بيش از ۱۵۰ روزنامه نگار بازداشت و ۳۵ تن همچنان در زندان هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016