یکشنبه 5 تیر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گسترش مجازات های اقتصادی از سوی اسرائيل عليه ايران، راديو بين المللی فرانسه

ناصر اعتمادی ـ چند هفته پس از بر ملا شدن رابطۀ تجاری ميان يک شرکت بزرگ اسرائيلی حمل و نقل دريايی و جمهوری اسلامی ايران، دولت تل آويو امروز قانونی را برای گسترش مجازات های اقتصادی عليه حکومت اسلامی ايران تصويب کرد.

چند هفته پس از بر ملا شدن رابطۀ تجاری ميان يک شرکت بزرگ اسرائيلی حمل و نقل دريايی و جمهوری اسلامی ايران، دولت تل آويو امروز قانونی را برای گسترش مجازات های اقتصادی عليه حکومت اسلامی ايران تصويب کرد. به موجب اين قانون، علاوه بر دولت اسلامی ايران شرکت های خارجی که نيز با اين کشور همکاری های اقتصادی دارند مشمول مجازات های دولت اسرائيل می شوند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تصويب اين قانون نتيجۀ کميسيون تحقيقی است که در ماه مارس گذشته اعلام کرد که قوانين اسرائيل منطبق با انتظارات و دعاوی دولت اين کشور در زمينۀ تحريم اقتصادی جمهوری اسلامی ايران نيست و شماری از شرکت های اسرائيلی از جمله شرکت حمل و نقل دريايی برادران اوفر با جمهوری اسلامی ايران همکاری های اقتصادی طی سال های اخير داشته اند.
ديروز دفتر نخست وزيری اسرائيل با انتشار بيانيه ای اعلام کرد که اين کشور به زودی تدابير اداری و قانونی را اتخاذ خواهد نمود که به موجب آن دولت اسرائيل در صف اول کشورهايی قرار خواهد گرفت که جمهوری اسلامی ايران را هدف مجازات های اقتصادی قرار می دهند.
دولت آمريکا در ماه مه گذشته يک شرکت متعلق به برادران اوفر را که از ثروتمندترين تجار اسرائيل به شمار می روند و به ويژه شعبۀ نفتکش های دريايی آنان را در سنگاپور به دليل همکاری اقتصادی با دولت جمهوری اسلامی ايران هدف مجازات قرار داد. کميسيون ويژۀ پارلمان اسرائيل به دلايل امنيتی نتوانست تحقيق خود را در مورد همکاری های اقتصادی گروه برادران اوفر با حکومت تهران به انجام برساند. برادران اوفر ادعا کرده بودند که دولت اسرائيل و از جمله شخص نخست وزير بنيامين نتانياهو از کليه همکاری های شرکت آنان با دولت تهران مطلع بوده است. منابع اطلاعاتی در اسرائيل بعضاً مدعی شدند که کشتی های نفتکش متعلق به گروه برادران اوفر در مواردی کماندوهای اسرائيلی و هلی کوپترهای "بلاک هاک" را برای شناسايی تأسيسات اتمی ايران مخفيانه وارد اين کشور می کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016