یکشنبه 2 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

متن طرح تحريم و تعقيب برخی مقامات آمريکايی منتشر شد، مهر

در صورت تصويب نهايی طرح يک فوريتی تحريم و تعقيب برخی مقامات آمريکايی، قوه قضائيه مکلف می شود در چارچوب قوانين و مقررات مقامات و فرماندهان آمريکايی مسئول جنايت بين المللی و نقض حقوق بشر را به دليل ارتکاب جنايات بين المللی و جرايم عليه افراد و اتباع ايرانی تحت تعقيب قرار دهد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، متن طرح يک فوريتی تحريم و تعقيب برخی مقامات آمريکايی که به امضای ۱۹۶ نفر از نمايندگان مجلس رسيده است و فوريت آن امروز يکشنبه در مجلس تصويب شد، به اين شرح است:

ماده ۱- مقامات و فرماندهان آمريکايی مسئول جنايات بين المللی و نقض حقوق بشر که ليست آنها توسط کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی تهيه و منتشر می شود مشمول موارد ذيل می شوند:

الف- کليه اموال و دارايی های اين افراد و يا شرکت ها و يا اشخاص حقوقی وابسته به آنها تحت هر نام و عنوان که در ايران قرار داشته يا تحت کنترل و در اختيار هر شخص حقيقی و حقوقی ايرانی قرار گيرد، ضبط و توقيف می شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ب- هر گونه همکاری مشارکت اخذ يا ارائه کمک اعم از مالی يا غيرمالی، مساعدت و ارائه خدمات يا کالاها توسط اشخاص ايرانی به اشخاص مذکور در اين قانون يا اشخاص وابسته به آنها ممنوع است.

ج- هر گونه قرارداد، تفاهم نامه يا توافقی که مغاير اين قانون بوده يا مجرايی برای عدم اجرای اين قانون فراهم آورد ممنوع است.

د- ورود افراد مذکور به هر نقطه از خاک جمهوری اسلامی ايران ممنوع است.

ماده ۲- به منظور پيگيری موارد فوق، کميته ای به رياست دادستان کل کشور متشکل از وزيران اطلاعات، کشور ، امور خارجه، رئيس سازمان صدا و سيما، فرمانده نيروی انتظامی و دو نفر از نمايندگان مجلس شورای اسلامی (يک نفر از اعضای کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی و يک نفر از کميسيون حقوقی و قضايی با انتخاب کميسيون های مزبور ) به عنوان ناظر تشکيل می شود.

تبصره- اين کميته موظف است هر شش ماه يک بار گزارش نحوه و چگونگی اجرای اين قانون را به کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی ارائه کند.

ماده ۳- قوه قضائيه مکلف است در چارچوب قوانين و مقررات اين اشخاص را به دليل ارتکاب جنايت بين المللی و جرايم عليه افراد و اتباع ايرانی تحت تعقيب قرار دهد.

ماده ۴- وزارت امور خارجه مکلف است با استفاده از تمامی امکانات نسبت به پيگيری جنايات بين المللی و نقض حقوق بشر در کليه سطوح بين المللی پيگيری کند.

ماده ۵- صدا و سيمای جمهوری اسلامی ايران بايد با استفاده از امکانات خود افکار عمومی و جهانی را نسبت به جنايات اين اشخاص آگاه کند.

ماده ۶- وزارت امور خارجه موظف است گزارش نقض حقوق بشر توسط ايالات متحده آمريکا و انگليس را در داخل اين دو کشور و خارج آن به شکل ساليانه تهيه و در جلسه ای با حضور رسانه ها در کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی ارائه کند.

تبصره- کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی اين گزارش ها را در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح می کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016