شنبه 18 تیر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سردار حاجی زاده: امکان شليک همزمان به ۲۰ هدف دشمن، توان برد موشک هايمان به دو هزار کيلومتر رسيده است، مهر

فرمانده هوافضای سپاه موضوع گنبد آهنی رژيم صهيونيستی را مسئله ای تبليغاتی خواند و اعلام کرد ايران تنها از يک پايگاه موشکی خود می تواند به طور همزمان ۲۰ نقطه از اهداف استراتژيک دشمن را مورد اصابت قرار دهد.


به گزارش خبرنگار مهر، سردار امير علی حاجی زاده صبح امروز شنبه در نشست خبری در خصوص شمارش معکوس برای حضور شناورها و قايق های توپ دار غرب به ويژه ايالات متحده در آمريکا در خليج فارس اظهار داشت: حضور غربی ها در خليج فارس به منظور تهديد کشورهای حاشيه جنوب نيست زيرا آنها در کشورهای مختلف منطقه پايگاه نظامی دارند ضمن اينکه ناوگان پنجم خود را نيز در خليج فارس مستقر کرده اند که دارای نزديک به ۱۰۰ فروند انواع ناو و شناورهای نظامی است.

وی در بيان علت حضور آمريکايی ها در خليج فارس گفت: آنها می خواهند سايه تهديد همچنان بر سر ايران مستدام باشد زيرا همه هدف آمريکا در منطقه ايران است.

فرمانده نيروی هوافضای سپاه با بيان اينکه به لطف خدا امروز با مجموعه توانمندی که در ارتش و سپاه وجود دارد توانمندی نيروهای مسلح ما به نقطه ای رسيده که ديگر وجود شناورها و قايق های توپ دار آمريکا را در منطقه (خليج فارس) بی خاصيت کرده است، گفت: امروز يک ناو هواپيمابر آمريکا به طول ۳۳۰ متر و عرض ۷۰ متر در خليج فارس برای ما يک سيبل متحرک است و اگر تصور دارند که اين امکان می تواند برای آنها توليد توان کند سخت در اشتباهند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حاجی زاده با تاکيد بر اينکه طبيعتا ما آغازگر جنگ نبوده و نيستيم، در عين حاصل تصريح کرد: با اين وجود در شرايطی که آنها ما را تهديد کنند جواب ما قطعا به صورت قوی و مهلک خواهد بود.

وی در ادامه اين نشست خبری در خصوص نحوه سنجش برد موشک های ايران و تعيين کردن محل اصابت آنها گفت: امروز نيروهای مسلح به قدری توانمند شده اند که با نرم افزارهای و تجهيزات اندازه گيری به صورت دقيق می توانند برد موشک ها را محاسبه و اندازه گيری کنند به طوری که موشک ها در نقطه مورد نظر فرود بيايند.

فرمانده نيروی هوافضای سپاه با بيان اينکه بيشتر آزمايش های موشکی ما در فضای امن بيش از هزار کيلومتر کوير انجام می شود، گفت: امروز توان برد موشک هايمان به ۲ هزار کيلومتر رسيده است. البته توان توليد موشک های بيش از اين برد را داريم اما به دليل اينکه کشورهای تهديد کننده در محدوده کمتر از اين برد موشکی در منطقه قرار دارند ما نيازی به افزايش برد موشک هايمان نداريم.

حاجی زاده همچنين در خصوص محل استقرار و پراکندگی جغرافيايی موشک هايی که از سيلوهای زير زمين به اهداف مورد نظر شليک می شوند نيز گفت: اصولا در سيلوهای زير زمين از موشک های عمود پرواز استفاده می کنيم يعنی موشک های شهاب ۱، شهاب ۲، شهاب ۳، موشک های سجيل و موشک های قيام می توانند از داخل اين سيلوها به سمت اهداف مورد نظر شليک شوند اما موشک فاتح ۱۱۰ را نمی توان از اين سيلوها پرتاب کرد.

وی در بيان علت استفاده از سيلوهای زيرزمينی برای پرتاب موشک ها عنوان کرد: برای اينکه زمان پرتاب موشک و آسيب پذيری ناشی از حملات دشمن را کاهش دهيم و همچنين برای نگهداری موشک ها در وضعيت مناسب از اين سيلوهای زيرزمينی برای شليک موشک های خود استفاده می کنيم.

فرمانده نيروی هوافضای سپاه با بيان اينکه سابقه استفاده از سيلو برای پرتاب موشک ها در ايران به ۱۵ سال قبل بر می گردد، گفت: هم اکنون تعداد اين سيلوها در پهنه جغرافيايی کشور به صورت متعدد وجود دارد.

وی اضافه کرد: البته تاکتيک های ديگری نيز برای شليک موشک های خود در دستور کار داريم اما استفاده از سيلوها تنها يکی از تاکتيک های ما در رابطه با استفاده از توان موشکی مان بود.

حاجی زاده در ادامه در خصوص هماهنگی و ترکيب قوا در رزمايش پيامبر اعظم (ص) ۶ بيان داشت: ارتش و سپاه و نيروهای تابعه آنها همه مکمل هم هستند و در اين رابطه حوزه مستقلی نداريم ضمن اينکه ما در اين رزمايش تحت کنترل نيروی دريايی عملی کرديم ضمن اينکه روابط بين نيروها و حيطه ها و خطوط واصل آن در ستاد کل نيروهای مسلح مشخص شده و ما نيز بر اساس آن عمل می کنيم.

فرمانده نيروی هوافضای سپاه در خصوص توان بارش کافی موشکی ايران بر پايگاههای دشمن که به صورت پراکنده در منطقه قرار دارند، گفت: بيش از ۷۰ درصد پايگاههای دشمن در برد موشک های بردکوتاه و برد متوسط ما قرار دارند يعنی به طور ميانگين در فاصله ای حدود ۳۰۰ الی ۴۰۰ کيلومتر مربع از ما و آنها نبايد از اين بابت نگرانی داشته باشند زيرا به اندازه کافی موشک وجود دارد و سهم خوبی را برای پايگاههای دشمن در منطقه لحاظ کرده ايم.

وی به توانمندی موشکی جمهوری اسلامی ايران اشاره کرد و افزود: ما قادر هستيم چندين هدف بردکوتاه و بردمتوسط را به طور همزمان مورد اصابت قرار دهيم ضمن اينکه توانايی اين را داريم که از يک پايگاه ۲۰ نقطه دشمن را مورد اصابت قرار دهيم و اصلا لازم نيست که برای پايگاههای دشمن سکوهای متعدد پرتاب موشک در کشور داشته باشيم زيرا برد موشک هايمان بسيار مناسب است و توانايی پوشش اهداف مورد نظر را داريم.

حاجی زاده در خصوص دستاوردهای سپاه برای مقابله با سامانه های پدافندی دشمن گفت: غربی ها بر روی موشک های بالستيک و دوربرد خود کار می کنند اما با اين وجود در محدود گسترده حتی برای آمريکايی ها اين امکان فراهم نشده است ضمن اينکه مسئله گنبد آهنی رژيم صهيونيستی نيز بيشتر تبليغاتی است چون عملا در جنگ سی و سه روزه شاهد ناکارآمد بودن آن بوديم.

فرمانده نيروی هوافضای سپاه اضافه کرد: موشک های سرعتی آنها دو يا سه ماخ سرعت دارند در حاليکه موشک سجيل ۱۰ تا ۱۲ ماخ سرعت دارد و رهگيری آن امکان پذير نيست.

وی همچنين در خصوص کلاهک های بارانی موشک های شهاب نيز گفت: برای موشک های شهاب خود کلاهک بارانی در نظر گرفته ايم که منطقه وسيعی را پوشش می دهد ضمن اينکه اين کلاهک هم برای اهداف زمينی قابل استفاده است هم برای اهداف متحرک دريايی يعنی می توان با کلاهک بارانی موشک شهاب شناورهای متحرک دشمن را مورد اصابت قرار دهيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016