سه شنبه 4 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

با رأی مجلس؛ افزايش تعداد نمايندگان مجلس نهم منتفی شد، مهر

نمايندگان مجلس شورای اسلامی با يک فوريت لايحه ای مخالفت کردند که در صورت تصويب نهايی تعداد ۲۰ نماينده به تعداد نمايندگان مجلس شورای اسلامی افزوده می شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، نمايندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز سه شنبه بررسی يک فوريت لايحه "اصلاح جدول حوزه های انتخابيه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمايندگان آنها" را در دستور کار داشتند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


صولت مرتضوی معاون سياسی وزير کشور در خصوص ارائه اين لايحه با قيد يک فوريت اظهار داشت: اين لايحه بايد به انتخابات دور نهم مجلس شورای اسلامی برسد.

وی گفت: برخی از نمايندگان ايراد گرفته بودند که چرا اين لايحه دير تقديم مجلس شده است ، بايد گفت ما لايحه را از سال قبل آماده کرده بوديم اما نمايندگان بررسی طرح يک فوريتی استانی شدن انتخابات را در دستور کار داشتند که نهايتا اين طرح از دستور کار مجلس خارج شد.

مرتضوی گفت: به محض اينکه طرح مذکور از دستور کار خارج شد اين لايحه را آماده و تقديم مجلس کرديم.

در ادامه جلسه محمدرضا خباز نماينده کاشمر در مخالفت با يک فوريت اين لايحه خاطر نشان کرد: لايحه مذکور عدالت اجتماعی را رعايت نکرده است و استانهايی مانند فارس، گيلان، ايلام، مازندران و اصفهان از نظر افزايش تعداد نمايندگان محروم شده اند.

عضو فراکسيون اقليت مجلس تصريح کرد: دولت بيش از ۲ سال و اندی وقت داشت و می توانست اين لايحه را به مجلس تقديم کند تا مجلس همه جوانب را در نظر بگيرد.

وی افزود: در سالی که نياز به آرامش است و بايد تمام تلاش خود را برای برگزاری انتخابات سالم داشته باشيم چنين لايحه ای جز ناامنی خاصيت ديگری نخواهد داشت و موجب نگرانی مردم شده است. به طوريکه پس از ارائه اين لايحه به مجلس از سراسر کشور با نماينده ها تماس گرفته و دغدغه های خود را مطرح می کنند.

خباز افزود: به عنوان مثال کلات را از مشهد جدا کرده و به درگز اضافه کرده اند، در مورد آذربايجان هم چنين اتفاقی افتاده است.

نماينده کاشمر گفت: مبادا مجلس دست به کاری بزند که به دست خود برای حوزه های انتخابيه گرفتاری ايجاد کند.

دلخوش نماينده صومعه سرا نيز در موافقت با يک فوريت اين لايحه تاکيد کرد: هر چه زودتر اين لايحه بايد به تصويب برسد اگر به يک فوريت آن رای ندهيم حق حوزه های انتخابيه که نماينده ندارند ضايع می شود.

نمايندگان مجلس شورای اسلامی پس از استماع سخنان موافقان و مخالفان با يک فوريت اين لايحه مخالفت کردند.

به گزارش مهر، بنابراين اين لايحه به صورت عادی در مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016