یکشنبه 12 تیر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خبرهای حقوق بشری روز یکشنبه ۱۲ تیر: ده سال زندان و محرومیت از تدریس برای محمد علی دادخواه

خبرهای این صفحه متناوبا به روز می شوند.

حکم محمد علی دادخواه: ده سال زندان و محرومیت از تدریس، بی بی سی

محمد علی دادخواه وکیل دادگستری و سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر بنابر حکم دادگاه اولیه به ده سال زندان، ده سال محرومیت از تدریس در دانشگاه و همچنین شلاق و جزای نقدی محکوم شد.

آقای دادخواه ضمن تایید این خبر در گفت و گو با بی بی سی فارسی گفت: "بر اساس این حکم من به ده سال ممنوعیت از وکالت در دادگستری، هشت سال زندان به علت براندازی نرم و سخنگویی کانون مدافعان حقوق بشر ، یک سال زندان به علت تبلیغ علیه نظام و جمهوری اسلامی و همچنین به شلاق و چند فقره جزای نقدی محکوم شده ام."

کارگران شهرداری خرمشهر دست به اعتصاب زدند

به گزارش خبرگزاری حقوق بشر ایران - رهانا، بیش از ۱۲۰ نفر از کارکنان شهرداری خرمشهر به دلیل دریافت نکردن حقوق معوقه خود مقابل شهرداری خرمشهر تجمع کردند.

این افراد با گذشت بیش از سه ماه از سال، حقوقی دریافت نکرده اند و برخی از آنان هم ۱۵ روز حقوق دریافت کرده اند. دیروز هم برخی از کارگران شهرداری خرمشهر در اعتراض به تعویق در پرداخت حقوق و مزایای خود؛ مقابل فرمانداری این شهر تجمع کرده و از مسولان خواستند به مشکلاتشان رسیدگی کنند.

به گزارش سایت آفتاب، این تجمع با وعده شهردار خرمشهر مبنی بر پرداخت حقوق معوقه تا پایان این ماه پایان یافت. این کارگران شهرداری خرمشهر، عمدتا کارگران فضای سبز و خدمات شهری هستند.

یکی از مسولان شهرداری خرمشهر در این خصوص گفت: به سبب اینکه شمار کارکنان شاغل در شهرداری خرمشهر بیش از حد استاندارد است با مشکل نقدینگی مواجه شده‌ایم که در صورت تامین اعتبار حقوق معوقه کارکنان پرداخت خواهد شد.

حدود هزار و ۲۰۰ نفر به صورت رسمی، قراردادی، حق الزحمه‌ای و روزمزد در شهرداری خرمشهر شاغل هستند.


بازداشت محمد زارعی، فعال دانشجویی دانشگاه سمنان

به گزارش جــرس و بنا به گزارش منابع دانشجویی، بامداد روز شنبه یازدهم تیرماه، محمد زارعی دانشجوی شیمی کاربردی و از فعالین دانشجویی در مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان بازداشت شد.


بر اساس گزارش های رسیده به جرس، این فعال دانشجویی منتقد دولت، روز شنبه در حالیکه قصد داشت از سرویس پیاده و وارد دانشگاه شود، توسط ماموران اداره اطلاعات آن شهر دستگیر و به محلی نامعلوم منتقل شد.


این منبع خبری گزارش دادکه این چهارمین دانشجوی دانشگاه سمنان است که در ماه های اخیر بازداشت می شود.


پیش از این نیز، میثم امام زاده، امین روغنی واحسان قشقایی بازداشت شده بودند که با قرار وثیقه آزاد شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


هرانا؛ احضار مجدد سید خلیل حسینی فعال سیاسی کرد

خبرگزاری هرانا - سید خلیل حسینی فعال کردِ اهل حق (یارسانی) مجددا به وزارت اطلاعات احضار شد.

یکی از نزدیکان این شهروند کرد به گزارشگر هرانا گفت: " خلیل حسینی دراعتراضات بیست وپنجم بهمن ۸۹ در تهران توام با ضرب وشتم بازداشت شد که بر اثر آن دندهٔ چپش وی دچار شکستگی شدید شد.

نامبرده پس از گذراندن یکماه بازداشت در زندان اوین با قراروثیقهٔ ۵۰ میلیونی آزاد گردید.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016