یکشنبه 12 تیر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خانواده های زندانیان سیاسی: مجلس وضعیت زندانیان سیاسی را بررسی کند، کلمه

جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی در نامه ای به کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به ظلم ها و رفتارهای خلاف قانونی که نسبت به زندانیان سیاسی روا داشته می شود نسبت به وضعیت عزیزان خود ابراز نگرانی کردند و خواستار رسیدگی به وضعیت زندانیان شدند. آنها در این نامه از کمیسیون امنیت ملی مجلس خواسته اند پیش از سفر گزارشگر حقوق بشر به ایران با ارسال نمایندگانی گزارش واقعی از وضعیت زندانهای کشور به ویژه زندان های اوین، رجایی شهر، قزل قلعه و از بند های عمومی و سلول های انفرادی و قرنطینه ی زندان و سایر محل های غیر رسمی که زندانیان سیاسی بعضا به صورت ایزوله در آنها نگهداری می شوند، تهیه و به استحضار کلیه نمایندگان ملت ایران برسانند.

متن کامل این نامه که در اختیار کلمه قرار گرفته است به شرح زیر است:

بسم رب المظلومین

اعضای محترم کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی

با سلام و احترام

بیش از دوسال از حوادث تلخ پس از انتخابات ۸۸ می گذرد و طی این مدت به خواست و اراده الهی پرده ها کنار رفته و بخشی از حقایق، که خود نشانگر حقانیت بازداشت شدگان با احکام فله ای و بعضا به تاریخ روزهای قبل از انتخابات است، بر مدعیان آشکار شده است. با این وجود هنوز عزیزان ما و فرزندان انقلاب و ایران درشرایط غیر استاندارد و توام با فشارهای روحی در زندان های پایتخت و دیگر شهرهای کشور به سر می برند. در مظلومیت آنان همین بس که برخی راهیافتگان به خانه ملت، وجودشان را به عنوان زندانی سیاسی انکار می کنند و با پاک کردن صورت مساله قصد از بین بردن واقعیت های موجود را دارند.

مگر مظلومیت مهندس عزت الله سحابی وقابل انکار بود که با قتل یگانه دخترش به دست فراموشی سپرده شود و مگر فراهم کردن اسباب شهادت هدی صابر با بی اعتنایی دستگاه قضایی و امنیتی به اعتراض مدنی اش ادامه زنجیره حق کشی و خفه کردن صدای اعتراض بلکه نقض شهروندان نبود؟

اعتصاب غذای ۱۲ تن از عزیزترین فرزندان ایران که به بند گران اسارت گرفتار آمده اند و در پی آن شش تن از زندانیان سیاسی رجایی شهر، صدای اعتراض مظلومان را رساتر کرد و ما و خانواده های نگران این عزیزان امید داشتیم که شما در جایگاه نمایندگی ملت و در کمیسیون امنیت ملی برای فقط امنیت ملی که امنیت شهروندان را نیز در برمی گیرد این صدا را شنیده باشید و در پی رسیدگی به شکایت ها برایید.

اما متاسفانه می بینیم که بی اعتنایی ها نسبت به جان شهروندان به ویژه مظلوم ترین آنها که اینک در غل و زنجیرند، تداوم دارد و نبض تپنده ی جامعه که مجلس است در لاک سختی از کرختی و رخوت فرورفته که خشم صاحبان رای را برانگیخته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ما خانواده های زندانیان سیاسی بارها از مقامات قضایی و رییس مجلس شورای اسلامی خواسته ایم اذن حضور دهند تا حرف ها و گلایه ها و درخواست های ما را بشنوند اما پاسخی در خور دریافت نداشته ایم.

ما اینک از کمیسیون امنیت ملی مجلس انتظار داریم پیش از سفر گزارشگر حقوق بشر به ایران با ارسال نمایندگانی گزارش واقعی از وضعیت زندانهای کشور به ویژه زندان های اوین، رجایی شهر، قزل قلعه و از بند های عمومی و سلول های انفرادی و قرنطینه ی زندان و سایر محل های غیر رسمی که زندانیان سیاسی بعضا به صورت ایزوله در آنها نگهداری می شوند، تهیه و به استحضار کلیه نمایندگان ملت ایران برسانند. بدیهی است در ترکیب این هیات باید برخلاف اقدامی که در سال ۸۸ علیرغم خواست نمایندگان خانواده های زندانیان سیاسی به صورت یکجانبه صورت گرفت از نمایندگان فراکسیون اقلیت نیز حضور داشته باشند تا امکان گزارش خلاف واقع وجود نداشته باشد.

همچنین خانواده های زندانیان سیاسی انتظار دارنداین کمیسیون در مورد اقدامات غیر قانونی و غیر شرعی و غیر انسانی مانند محرومیت از امکانات درمانی و اموزشی و نیز قطع ارتباط زندانیان سیاسی خصوصا آن دسته از زندانیان که خانواده هایشان در خارج از تهران زندگی میکنند از طریق محدود کردن امکان تماس تلفنی و نیز ندادن امکان مرخصی و ملاقات حضوری برای برخی از زندانیان از قوه قضاییه توضیح بخواهند.

در پایان متذکر می شود ما خانواده های زندانیان سیاسی علاقمندیم پیش از آنکه دیگران بر اساس قواعد بین المللی در صدد محاسبه ی بی قانونی ها و بی عدالتی ها و نقض حقوق بشر در کشورمان برآیند، نمایندگان واقعی ملت این مهم را عهده دار شوند و ضعف ها و کاستی ها در حوزه ی قضا و در بخش امنیت هر چه زود تر با آزادی کلیه زندانیان سیاسی و تا رسیدن به خواسته ی بر حق با احقاق حقوق اولیه این آزادگان دربند جبران شوند.

و من الله توفیق و علیه التکلان

جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی

رونوشت:

کمیسیون حقوقی و قضایی

کمیسیون اصل نود

کمیسیون حقوق بشر قوه قضاییه


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016