دوشنبه 10 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کوهکن: در صورت پيگيری نمايندگان سوال از رئيس جمهور در دستور قرار می‌گيرد، ايلنا

اگر يک عده‌ای سوالی را امضا کنند و همچنين تاکيد کنند که پای آن ايستاده‌اند و اصرار داشته باشند که در دستور گذاشته شود، شخص آقای رئيس و هيئت رئيسه نمی تواند تخطی کند.


ايلنا: محسن کوهکن عضو هيئت رئيسه مجلس شورا اسلامی با تاکيد بر اينکه نمانيدگان و اعضای هيئت رئيسه از نظر حقوق قانونی در عرض يکديگر هستند، گفت: اعضای هيئت رئيسه نبايد به گونه ای عمل کنند که نمايندگان مواضع شخصی آنها را به عنوان مواضع هيئت رئيسه تلقی کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نماينده لنجان در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا درباره شائبه های به وجود آمده از سوی علی مطهری درباره طرح سوال از رئيس جمهور، گفت: اگر يک عده‌ای سوالی را امضا کنند و همچنين تاکيد کنند که پای آن ايستاده‌اند و اصرار داشته باشند که در دستور گذاشته شود، شخص آقای رئيس و هيئت رئيسه نمی تواند تخطی کند و پسنديده نيست که اعضای هيئت رئيسه حرفی بزنند که همکاران ما استنباط کنند حق و حقوقشان تضييع می شود.
کوهکن افزود: اما گاهی يک نفر پای طرحی را امضا می کند، ولی با مذاکره و رايزنی ممکن است امضای خود را پس گيرد که در اين مواقع هيئت رئيسه با دقت و صبر بيشتری عمل خواهد کرد وگرنه بنده به آقای مطهری عرض می‌کنم، اگر آن تعدادی که امضا کرده‌اند، محکم بر سر امضای خود بايستند، هيئت رئيسه حتما آن را در دستور قرار خواهد داد.
کوهکن خاطر نشان کرد: من به عنوان سخنگوی هيئت رئيسه به شما می گويم که اساس کار هيئت رئيسه مجلس، سوگندی است که برای اجرا آيين نامه ياد کرده اند.
وی افزود: اعضای هيئت رئيسه با ديگر نمايندگان از نظر حقوق قانونی در عرض يکديگر هستند و تفاوتی ندارند. اما به صورت طبيعی چون هيئت رئيسه منتخب نمايندگان بوده و وظيفه اداره مجلس را برعهده دارد، می تواند با رايزنی و استدلال با طرفين وارد گفتگو شود، اما در نهايت توصيه بر اين بوده که هيئت رئيسه له يا عليه کسی موضعی نگيرد.
محسن کوهکن با اشاره به اينکه تاکنون طرح سوال از رئيس جمهور در دستور کار قرار نگرفته تصريح کرد: در صورتی پيگيری و تاکيد نمايندگان امضا کننده، طرح سوال از رئيس جمهور در دستور قرار می‌گيرد.
عضو هيئت رئيسه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر تاثير جبهه پايداری بر وحدت اصولگرايان گفت: خيلی صريح و روشن است، وحدتی که اصولگرايان به دنبال آن هستند بايد با محوريت روحانيت باشد چرا که روحانيون، مثل ما دچار اختلاف نخواهند شد.
کوهکن درباره مجوز جبهه پايداری هم گفت: جبهه در فرهنگ سياسی به جايی گفته می شود که يک سری از شخصيت های حقوقی و احزاب شناسنامه دار، که از کميسيون ۱۰ ماده احزاب مجوز دارند، در کنار هم جمع می شوند و تشکيل جبهه ميدهند و اساسا اطلاق جبهه به چند نفر که با شخصيت های حقيقی دور هم جمع می شوند، صحيح نيست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016