جمعه 17 تیر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ثمره هاشمی: زير سوال بردن آمار، بدون دليل و مدرک خلاف مصحلت مردم و نظام است، ايسنا

دستيار ارشد رييس‌جمهور گفت: وقتی افرادی بدون دليل و مدرک آماری را که منتشر می‌شود، زير سوال می‌برند، اين امر خلاف مصحلت مردم و نظام است .

مجتبی ثمره هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) اظهار کرد: هر سه قوه نظام در خدمت مردم هستند و مردم متوقع هستند که براساس اختياراتی که دارند وظايف خود را به نحو احسن انجام دهند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اين‌که «نظام اسلامی و اجزای آن برآمده از مردم هستند» خاطرنشان کرد: برای استقرار و قوت جمهوری اسلامی و مردم بايد همبستگی و اعتماد بين اجزای نظام و مردم در حد مطلوب باشد.

وی با بيان اين‌که «به طور ذاتی و طبيعی قوا چون منتخب مردم هستند، مورد اعتماد مردم نيز هستند» ادامه داد: وقتی مطالبی مطرح می‌شود و آمارهايی ارائه می‌شود، اصل بر اين است که صحيح و درست است و مگر اين‌که خلافش ثابت شود و برخی از افراد نمی‌توانند، بدون دليل و مدرک آماری که منتشر می‌شود، را زير سوال ببرند و اين امر خلاف مصلحت مردم و نظام است؛ چراکه اين دو با هم هستند.

دستيار ارشد رييس‌جمهور ادامه داد:اگر کسی حرفی دارد، بايد مستند مطرح کند و دليل داشته باشد؛ چراکه وقتی افرادی بدون دليل آمارها را زير سوال می‌برند به اعتماد که وجود دارد، خدشه‌ وارد می‌شود و کل نظام جمهوری اسلامی ايران ضربه می‌خورد.

وی ادامه داد: اين نمی‌شود که افرادی به خاطر منافع شخصی، گروهی و جزيی يا به خاطر اين‌که مثلا در انتخابات آرايی جلب کنند و افرادی را از صحنه بيرون کنند، بيايند از روش‌های غلط استفاده کنند و اين روش‌های غلط به نفع هيج‌کس نيست.

وی توضيح داد: کسی که می‌آيد آماری را مورد خدشه قرار می‌دهد، فکر کند، خود زمانی مسووليت بر عهده بگيرد، آيا در آن زمان حاضر است با او اين گونه رفتار شود. مسووليت‌ها در نظام اسلامی در حال گردش است و هر کس ممکن است در آينده در جای فردی قرار بگيرد که امروز آن را متهم می‌کند و زير سوال می‌برد.

دستيار ارشد رييس‌جمهور با بيان اين‌که «اين رفتارها نبايد شيوه و ملاک در جمهوری اسلامی باشد» گفت: در نظام جمهوری اسلامی بايد با شيوه‌های مبتنی بر پاکی صداقت و امانت موازين اسلامی و دينی رفتار شود و بايداين شيوه‌ها مورد توجه قرار گيرد.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد صداقت، پاکی و اعتماد در کشور وجود داشته باشد، بايد به اين مبانی اعتقاد داشته باشيم، ملتزم باشيم و بر آن عمل کنيم و اگر عمل نکنيم همه ضربه می‌بينند.

وی گفت: ممکن است بنده نوعی در يک مدت کوتاه با اتخاذ چنين روش‌های نادرستی برای يک مقصد و موضوع دم دستی سود ببرم، اما اين سود پايدار نيست و فردا خودم اگر در موضعی قرار گيرم و اين اتفاق‌ها در موردم رخ دهد، ديگر نمی‌توانم از خود دفاع کنم و فردی را که مرا مورد اهتمام قرار داده، مورد اعتراض قرار دهم که چرا چنين اتهامی را به من زديد؛ چراکه خودم در آن موقع آن اتهامات را به ديگران وارد کرده‌ام.

ثمره‌هاشمی ادامه داد: لذا اگر بنا بر صدق و پاکی، عدالت و محبت باشد مشکلی پيش نمی‌آيد و آن چه که مقام معظم رهبری به آن تاکيد داشتند، اين بود که هم مسوولان بايد به وظايف خود به خوبی عمل کنند و هم کسانی که مخاطبين آن‌ها هستند بايد به آن‌ها اعتماد کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016