دوشنبه 27 تیر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کدخدايی: شورای نگهبان با استفاده‌کنندگان از بيت‌المال در تبليغات مجلس برخورد می‌کند، مهر

سخنگوی شورای نگهبان از جديت اين نهاد در مقابله با نامزدهای انتخاباتی که از بيت المال برای تبليغات مجلس استفاده می‌کنند، خبر داد و گفت: در دوره‌های قبل نيز نشان داديم که با اين موارد برخورد می‌کنيم.

به گزارش خبرنگار مهر، عباسعلی کدخدايی در نشست خبری روز دوشنبه در پاسخ به سئوالی در خصوص چگونگی افزايش تعداد نمايندگان مجلس که هر ۱۰ سال اضافه می شوند، گفت: مصوبه اوليه افزايش تعداد نمايندگان در هيئت وزيران به تصويب رسيده و بايد به مجلس ارائه شود. منتظر هستيم بعد از دريافت از مجلس اظهار نظر کنيم.

وی در پاسخ به اين سئوال که اصولگرايان سنتی به شدت نسبت به ورود افراد مرتبط به جريان انحرافی نگران هستند آيا اين ابراز نگرانی ها ناديده گرفتن شورای نگهبان نيست، گفت: همه گروه ها، جناح ها و مردم حق دارند نسبت به سرنوشت نهادهای مهم نظام حساس باشند، آنچه از طرف شورای نگهبان انجام می شود انجام وظيفه در چارچوب قانون است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کدخدايی در پاسخ به سئوال خبرنگار ديگری که نظر شورای نگهبان در خصوص حضور نمايندگان مجلس هشتم در دوره نهم را مغاير ديگر نظرات اين شورا مبنی بر اتلاق يک دوره نمايندگی کمتر از ۴ سال عنوان می کرد، گفت: نظر شورای نگهبان اين است که نمايندگانی که به صورت مياندوره ای وارد مجلس شده اند و دوره شان کامل نشده دوره نمايندگی آنها يک دوره کامل محسوب نمی شود.

وی ادامه داد: اما درباره نمايندگان مجلس هشتم اعلام کرديم با فرض اتمام دوره، يک دوره نمايندگی برای آنان محسوب می شود بنابراين فرض اين است که نمايندگان دوره هشتم تا پايان خرداد ۹۱ نماينده هستند.

خبرنگاری از سخنگوی شورای نگهبان پرسيد برخی مسئولان هشدارهايی نسبت به استفاده برخی از نامزدهای انتخاباتی از بيت المال برای تبليغات انتخابات مجلس داده اند اگر اين تخلف برای شورای نگهبان محرز شود برخورد چيست، که کدخدايی گفت: عملکرد شورای نگهبان نشان داده است که با اين موضوع برخورد کرده ايم البته چند مورد محدود است در صورتيکه در انتخابات پيش رو با اين موارد مواجه شويم طبق قانون با نامزد مورد نظر برخورد می کنيم.

خبرنگاری از تصميم برای اجرای انتخابات رايانه ای جويا شد که کدخدايی پاسخ داد: دوستان ما در وزارت کشور مشغول هستند و اقدامات فنی را انجام می دهند هر گاه به نتيجه برسند و اعلام کنند ما هم آماده اعلام اين موضوع هستيم اگر اين اقدامات به خوبی پيش برود آماده برگزاری انتخابات رايانه ای هستيم.

کدخدايی همچنين در خصوص تعيين هيئت های نظارتی استانی برای انتخابات مجلس نيز گفت: در دوه هفته آينده هيئت های نظارت استانی تعيين تکليف نهايی خواهند شد.

سخنگوی شورای نگهبان در آغاز اين نشست نيز گزارشی از عملکرد يک ساله شورای نگهبان ارائه کرد.

وی گفت: شورای نگهبان در سال ۸۹، ۸۳ مصوبه از سوی مجلس دريافت کرده که ۷۱ مصوبه (بيش از ۸۵ درصد آن) به تاييد شورای نگهبان رسيده است.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: در دوره مجلس هشتم نيز ۲۸۲ مصوبه داشتيم که ۲۱۲ مصوبه (بيش از ۷۵ درصد) عدم مغايرتشان با قانون و شرع اعلام شده است.

وی خاطر نشان کرد: ۱۳ اساسنامه از سوی هيئت وزيران دريافت کرديم که ۸ مورد آن مورد تاييد شورای نگهبان واقع شد و ۴ مورد آن مغاير قانون شناخته شده است و يک مورد نيز در دست بررسی است.

کدخدايی يادآور شد: از سوی ديوان عدالت اداری نيز ۴۱ فقره نامه دريافت کرديم که عدم مغايرت ۲۷ فقره آن اعلام شد. همچنين ۱۰ فقره با شرع و قانون اساسی مغايرت داشت و ۴ فقره نيز در دست بررسی است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016