چهارشنبه 29 تیر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انبارلويی: جريان دوم خرداد رقيب اصلی اصولگرايان در انتخابات است، ايسنا

رييس مرکز سياسی حزب موتلفه‌ اسلامی گفت: اصولگرايان همه مسايل خود را روی دايره‌ نقد ريخته‌اند.

محمدکاظم انبارلويی در گفت‌وگو با خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين‌که فضای سياسی کشور طی سه دهه‌ گذشته همواره برای حضور سلايق مختلف در جهت يک رقابت آزاد مهيا بوده است، گفت: آنچه فضا را تيره و تار می‌کند خروج از مقررات مربوط به انتخابات، همچنين خروج از داوری نهادهای فيصله‌بخش مربوط به نتايج انتخابات است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بيان اين‌که در همين دوره انتخابات مجلس نهم نيز شرايط برای برگزاری يک انتخابات باشکوه فراهم است، گفت: در يک نگاه کلی، جريانی که مربوط به دوم خرداد است رقيب اصلی اصولگرايان قلمداد می‌شود.

وی گفت: البته برخی از اصلاح‌طلبان به خاطر بی‌انضباطی‌های سياسی و حمايت خارجی صلاحيت‌های خود را از دست دادند و مشروعيت سياسی خود را زير سوال بردند در نتيجه شورای نگهبان بايد در بحث احراز صلاحيت، اين مسايل را لحاظ کند و نامزدها را با مرزبندی جريان فتنه مورد توجه قرار دهد.

انبارلويی در ادامه با بيان اين‌که نقد درون گفتمانی اصولگرايان طبق يک دهه‌ گذشته همواره برقرار بوده است، گفت: اصولگرايان تمام مسايل را جلوی ديدگان مردم قرار دادند و در واقع همه چيز را روی دايره نقد ريخته‌اند و همچون انتخابات گذشته، وحدت و همگرايی خود را حفظ می‌کنند و با يک فهرست واحد در انتخابات مجلس نهم شرکت خواهند کرد.

رييس مرکز سياسی حزب موتلفه‌ اسلامی در پايان مکانيزم ۸ + ۷ را يک ساز و کار حقوقی و مدل تکامل يافته ۵+۶ دانست و گفت: اين سازوکار در حال گذراندن مراحل تکاملی خود است و تا نيمه‌ دوم سال جاری وارد مصاديق وحدت‌بخش خواهد شد و در واقع می‌توان اين کميته را در جهت همگرايی اصولگرايان عنوان کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016