شنبه 1 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آمار خروج از کشور دارندگان طلای المپياد: ۴۰۰ نفر رفته‌اند اما برمی‌گردند، مهر

آمار ۴۰ درصدی خروج از کشور طلاآوران المپيادهای دانش‌آموزی در حالی از سوی قائم مقام بنياد ملی نخبگان و رئيس پيشين دانشگاه صنعتی شريف اعلام شد که اين مقام مسئول از سير نزولی خروج نخبگان المپيادی طی سال‌های اخير خبر می‌دهد.

سعيد سهراب‌پور در گفتگو با خبرنگار مهر با يادآوری آغاز المپيادهای دانش‌آموزی از سال ۶۵ گفت: با کمک باشگاه دانش‌پژوهان جوان آمار دارندگان مدال طلای المپيادهای دانش‌آموزی جمع‌آوری و مشخص شد از سال ۶۵ تا کنون بيش از ۹۰۰ نفر دارنده مدال طلای المپيادهای دانش‌آموزی کشوری هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: در صورتی که وضعيت دارندگان مدال طلا تا سال ۸۴ را حساب کنيم ملاحظه می‌کنيم که تقريبا يک سوم آنها در ايران و دو سوم خارج از کشور هستند و خيلی از آنها در حال حاضر اساتيد دانشگاه‌های کشور هستند و خيلی‌ها هم استاد دانشگاه صنعتی شريف‌اند.

قائم مقام بنياد ملی نخبگان خاطرنشان کرد: دارندگان مدال طلای المپيادهای دانش‌آموزی معمولاً پس از پايان مقطع کارشناسی تصميم به خروج از کشور می گيرند.

سهراب‌پور درباره وضعيت دارندگان مدال طلای المپيادهای دانش‌آموزی پس از سال ۸۴ به مهر گفت: اکثر دارندگان مدال طلای المپيادهای دانش‌آموزی پس از سال ۸۴ در ايران بسر می‌برند و علتش هم اين است که در داخل کشور دانشجو هستند.

وی درباره وضعيت دارندگان مدال طلای المپيادهای دانش‌آموزی از سال ۶۵ تا کنون گفت: بيش از ۵۰۰ نفر از آنها در ايران هستند و خيلی از آنها دانشجوی مقاطع ليسانس، فوق ليسانس و دکتری‌اند. بقيه هم در خارج کشور به سر می‌برند.

قائم مقام بنياد ملی نخبگان افزود: ۶۰ درصد دارندگان مدال طلای المپيادهای دانش‌آموزی در داخل کشور و ۴۰ درصد در خارج کشور هستند. البته آن دسته از طلايی‌ها که در خارج کشور هستند نيز به تدريج برمی‌گردند. به عنوان نمونه سال گذشته يکی از طلايی‌ها به ايران بازگشت و به دانشکده مکانيک دانشگاه صنعتی شريف رفت و دو ماه پيش نيز يک طلايی ديگر پس از بازگشت به ايران در دانشکده برق دانشگاه صنعتی شريف مشغول شد.

سهراب‌پور در ارائه نتيجه ارزيابی‌های آماری درباره آهنگ خروج از کشور نخبگان المپيادی گفت: ارزيابی وضعيت دارندگان مدال طلای المپيادهای دانش‌آموزی در سال‌های ۸۲، ۸۳ و ۸۴ نشان می‌دهد که خروج طلايی‌های المپيادها از کشور در اين سه سال نسبت به سال‌های قبل از ۸۲ کمتر شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016