یکشنبه 2 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ثروتی، نماينده اصولگرا: خاتمی‏ شايد با جبهه جديدی بيايد، ايلنا

ـ حضور دو جناح قديمی می‌تواند در مشارکت مردم در انتخابات بسيار تاثيرگذار باشد
- اگر شورای نگهبان جريان انحرافی را برای شرکت در انتخابات تاييد کند، اين جريان هم می‌تواند رقيب اصولگرايان و اصلاح طلبان باشد.


ايلنا: نماينده بجنورد در مجلس اظهار داشت: اگر خاتمی اقدامات موسوی و کروبی را تاييد کند به معنی تاييد آنهاست و شورای نگهبان اجازه شرکت در انتخابات را به جريان فکری‌اش نخواهد داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


موسی الرضا ثروتی در گفت‌و گو با خبرنگار پارلمانی ايلنا، ادامه داد: اما در صورتی که اقدامات آنها را تاييد نکند و موضع صريح و شفاف خود را در خصوص برائت از اين افراد اعلام کند، بدين معنا است که خاتمی با يک جبهه جديد در انتخابات شرکت می‌کند.
اين نماينده اصولگرای مجلس افزود:در واقع اصولگرايان، اصلاح‌طلبان را رقيب خود می‌دانند البته به شرطی که آنها سريع تر مواضع خود را اعلام کنند. اين نکته نيز مهم است که نه تنها اصلاح‌طلبان بلکه هر جريانی که از فيلتر شورای نگهبان عبور کند می‌‌تواند رقيب محسوب شود.
ثروتی با تاکيد بر اينکه اگر شورای نگهبان جريان انحرافی را برای شرکت در انتخابات تاييد کند، اين جريان هم می‌تواند رقيب اصولگرايان و اصلاح طلبان باشد، ادامه داد: همان‌طور که اصولگرايان برای شرکت در انتخابات برنامه‌ريزی می‌کنند اصلاح‌طلبان نيز برنامه‌ريزی می‌کنند و از آنجايی که اين دو جناح قديمی و شناخته شده نزد مردم هستند حضورشان می‌تواند در مشارکت مردم در انتخابات بسيار تاثيرگذار باشد.
وی همچنين گفت: شورای نگهبان اعلام کرده است که به موضع افراد کاری ندارد بلکه قبل از اينکه به موضع سياسی فرد توجه کند به شخصيت سياسی آن فرد توجه می‌کند. يعنی شورای نگهبان بدون در نظر گرفتن مشی سياسی افراد، اجازه ورود را به کسانی می‌دهد که به لحاظ چهره سياسی موجه هستند و چارچوب‌های نظام را در هر جناح و خط فکری قبول دارند و از خطوط قرمز نظام عدول نکرده‌اند.
اين عضو کميسيون تلفيق مجلس در پايان تاکيد کرد: اصولگرايان نيز با هر نوع اختلاف سليقه يا فکری که دارند در تلاشند در انتخابات يک ليست ارائه کنند و به آرزوی خود که رسيدن به وحدت است جامه عمل بپوشانند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016