چهارشنبه 5 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه‌ ايران به کميساريای عالی حقوق بشر درباره ترور نخبگان کشور، ايسنا

دبير ستاد حقوق بشر قوه قضاييه گفت: جرم شهيد رضايی نژاد اين بود که تيزهوش و نخبه بود و برای پيشرفت کشورش تلاش می‌کرد.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، محمد جواد لاريجانی افزود: نخبگی در نظر دشمنان ملت ما يک گناه نابخشودنی است و درهمين زمينه، دانشمندانی را نيز در سال‌های گذشته از دست داديم.

وی اضافه کرد: اين ترورها نشان می‌دهد که سياستی کاملا خصمانه عليه ملت ما از سوی دشمنان و در صدر آن صهيونيست‌ها، امريکا و برخی دول اروپايی در جريان است.

لاريجانی گفت: اين سياست نه فقط يک سياست خصمانه بلکه جنايت در حق بشريت است که همه اصول مندرج درمتون بين المللی آن را تائيد می‌کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: در طول تاريخ معاصر و قبل از آن به جز در قرون وسطی (که دادگاه‌های تفتيش عقايد بزرگانی را به مسلخ می‌فرستادند) نمونه ای اين چنين نديدم و اين نوع جنايت بی نظير و نادرنشان دهنده عمق بی مبنا بودن و خطرناک بودن نظامات ليبرال دموکراسی امروز است.

لاريجانی اضافه کرد: در اين باره نامه‌ای را به خانم پيلای، کميساريای عالی حقوق بشر در ژنو فرستاديم و قويا از وی خواستيم درباره اين موضوع به سازمان ملل گزارش دهد که چرا دانشمندان ايرانی بوسيله صهيونيست‌ها و رژيم های متخاصم شهيد می‌شوند.

رئيس پژوهش‌های بنيادی گفت: تروردانشمندان، قلب هويت بشری را که همان دسترسی به دانش وعلم است هدف قرار می دهد.

لاريجانی افزود: اين خون‌های پاک هدر نخواهد رفت و آثار و برکات آن نه فقط برای ايران بلکه کل بشريت خواهد بود.

وی در بيان علت روی آوردن دشمنان به ترور نخبه های علمی کشور ما گفت: دشمنان ملت ما انتظار داشتند بعد از سی و اندی سال جمهوری اسلامی ايران کشوری عقب افتاده ضعيف و تو سری خور باشد اما با ناباوری ديدند از لحاظ مدنی ايران در خاورميانه تنها کشوری است که همه امورش بر اساس انتخابات داغ است.

لاريجانی افزود: در فتنه ۸۸ تلاش دشمنان اين بود که اين شتاب را بگيرد و اين نظام مدنی را برهم زنند و اساس کل فتنه نيز همين بود که البته موفق نشدند.

وی ادامه داد: دشمنان جمهوری اسلامی ايران ديدند که ايران نه تنها از لحاظ نظام مدنی مثل ستاره ای در خاورميانه می درخشد بلکه از نظر علمی و فناوری به افق هايی دست پيدا کرده است که قابل پيش بينی از سوی غرب نيست.

لاريجانی گفت: در همه حوزه ها بويژه در بخش های فضايی، فناوری صلح اميز هسته ای و دانش نظری و در ابعاد بسيار گوناگون امروز ايران از نظر توليدات علمی کشور نخست خاورميانه است و اين امر برايشان بسيار دردناک بود.

وی افزود: سياست ترور نخبگان علمی برای گرفتن شتاب پيشرفت ماست و اگر چه اين سياست سبوعانه، وقيحانه و ضد همه معيارهای بشری است اما ريشه اش در پيشرفت و شتاب عظيمی است که ملت ايران ايجاد کرده است.

لاريجانی با بيان اينکه اين توطئه نيز شکست می خورد، گفت: شتاب علمی ما چيزی نيست که بتوان با اين سياست ها از ان جلوگيری کرد و انها بسيار ابله و شايد مستاصل اند و نمی دانند با جمهوری اسلامی ايران که در حال رونمايی شدن است چکار کنند.

وی افزود: پای بعضی از کشورهای غربی که مدعی حقوق بشر هستند در اين موضوع الوده است، اينهايی که بر عليه تروريست شعار می دهند بدانند اين وقيح ترين نمونه تروريست در دنيا و تاريخ است چون هدفش را دانشمندان انتخاب کرده است که نزد همه ملت ها محترم هستند و اينها افراد شريف در معيار همه ملت ها را هدف تروريست قرار دادند.

لاريجانی اضافه کرد: پايتخت‌های کشورهايی که مدعی مبارزه با تروريسم هستند خانه امن تروريست‌هاست بويژه روسای پژاک که اخيرا از سوی رزمندگان ما ضربه اساسی خورد در آلمان مورد حمايت هستند و همچنين در اين قضيه در مورد منافقين نيز صدق می کند.

وی گفت: اين کشورها بايد به ملت های خود پاسخ دهند که چرا دانشمندان و دانشجويان ايرانی را هدف اهداف تروريستی قرار می‌دهند و اگر روزی اين پرده کنار برود که خواهد رفت معلوم می شود چه جانوران خطرناکی بر اين کشورها حکومت می‌کردند.

لاريجانی با ضعيف خواندن عکس العمل بين‌المللی در قضيه ترورهای نخبگان علمی افزود: کشورهايی که ساکت‌اند بايد بدانند هر وقت نرخ رشد علمی آنها به درصدی از نرخ ايران برسد چنين کارهايی در مورد انها نيز اتفاق خواهد افتاد.

وی گفت: امروز جامعه بين المللی بايد بر عليه اين جنايت يک‌صدا شود و سازمان ملل مسئوليت دارد گزارش رسمی تهيه کند که چرا اين دانشمندان ايرانی وبا سياست چه کشوری کشته می شوند.

لاريجانی که با واحد مرکزی خبر سخن می‌گفت‌، افزود: اين در حالی است که شورای امنيت قطعنامه صادر می‌کند، اسم دانشمندان ما را اعلام می کند و عده ای تروريست که از سی آی ای و موساد پول می گيرند عمل می کنند و اين يک بازی کاملا آشکار و روشنی است که البته بايد در اين زمينه گامهای بسيار فعال برداشته شود.

وی گفت: در اينکه ملت ما در چالش‌های اينچنين پيروز خواهد بود ترديد نداريم و عظمت پيروزی ما در اين زمينه کمتر از پيروزی در جنگ و جبهه های ديگر نخواهد بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016