پنجشنبه 6 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جواد شمقدری: زندان‌های ايران مانند هتل است، ايلنا

معاون‌سينمايی گفت؛ زندان‌های ايران مانند هتل است. او حضور سجادپور در اوين را در راستای پيگيری‌های وی برای آزادی آهنگرانی و وفامهر عنوان کرد و گفت: بايد شرايطی را فراهم کنيم تا برای هنرمندان از قوانين ساده‌تر استفاده شود.


جواد شمقدری در جمع خبرنگاران به موضوعات مهمی اشاره کرد. او اطمينان داد که زندان‌های ايران مانند هتل است و وضعيت بازداشتی‌ها در زندان‌ها خوب است. وی همچنين پيشنهاد داد که روزنامه‌نگاران از زندان‌ها بازديد کنند. وی امکان ساخت فيلم برای زندانيان و نمايش فيلم برای آنها را دو پيشنهاد وزارت ارشاد برای زندان‌های کشور عنوان کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


معاون سينمايی وزارت ارشاد، با بيان اين موضوع که پيگير برگزاری جشنواره فيلم کودک هستيم، گفت: تهران يکی از گزينه هايی است که برای برگزاری جشنواره فيلم کودک درنظر گرفته شده و آقای ميرعلايی به‌عنون رئيس بنياد سينمايی فارابی هفته آينده نتيجه‌ی نهايی را درباره‌ی محل برگزاری جشنواره اعلام می‌کند.
معاون سينمايی وزارت ارشاد با تاکيد بر نبود هيچ مشکلی برای عليرضا سجادپور، تاکيد کرد: آقای سجادپور در اين مدت پيگير آزادی هنرمندان بازداشتی(پگاه آهنگرانی و مرضيه وفامهر) بوده است. منتها اشکال او اين است که موبايلش هميشه باز است. لذا وقتی موبايل او خاموش است؛ همه تعجب می‌کنند.
شمقدری با يادآوری اين نکته که؛ آقای سجادپور قطعا برای پيگيری امور هنرمندان به اوين سر زده است، اظهار اميدواری کرد که جامعه‌ی روزنامه‌نگاری نيز سری به اوين بزنند.
شمقدری در اين باره گفت: اميدوارم دوستان روزنامه‌نگار به اوين سر بزنند و ببينند که اوين درست مانند هتل است و وضعيت خوبی دارد. ما در معاونت سينمايی پيگير اين هستيم که شرايطی را برای بازديد خبرنگاران از زندان اوين فراهم کنيم. تا پس از بازديد آنها اطمينان پيدا کنند که وضعيت بازداشتی‌ها خوب است. بايد باور کرد که وضعيت زندانيان خوب است و زندان‌های ايران مثل هتل است.
وی درباره‌ی آخرين وضعيت پگاه آهنگرانی و مرضيه وفامهر نيز گفت: وقتی خبر می‌رسد که سينماگری دچار مشکل شده، ما وظيفه‌ داريم مشکل به وجود آمده را پيگيری کنيم اما نيازی نيست که اين پيگير‌ی‌ها هر لحظه رسانه‌ای شود. شايد حتی بعضی‌ها از اين پيگيری‌ها دلخور هم بشوند.
شمقدری گفت: بايد بپذيريم که قوانين حرف اول و آخر را می‌زنند اما بايد به سمتی بريم که شرايطی را فراهم کنيم تا برای هنرمندان از قوانين ساده‌تر استفاده شود.
وی همچنين از پيگيری معاونت سينمايی برای نمايش فيلم در زندان‌ها خبر داد و گفت: در تلاش هستيم برخی فيلم‌ها را برای زندانيان نشان دهيم و حتی شرايطی را برای فيلمسازی آنها فراهم کنيم.
شمقدری انتخاب فيلم برای اسکار را به هفته آينده موکول کرد و گفت: شرايط لازم برای اعزام فيلم‌ها به اسکار اين هفته اعلام می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016