جمعه 7 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رده‌بندی تارنماها در صفحه‌ فيلترينگ، ايسنا


با استناد به آيين‌نامه ساماندهی سايت‌های اينترنتی ايرانی مصوب مردادماه سال ۱۳۸۵ هيات وزيران، بنا به پيشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با تصويب کارگروه تعيين مصاديق محتوای مجرمانه قانون جرايم رايانه‌يی، در نيمه اول فروردين ماه سال ۱۳۸۹ به تغيير صفحه فيلترينگ و استفاده بهينه از آن در قالب معرفی پايگاه‌های اينترنتی مفيد اقدام شد.

به گزارش خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، دبيرخانه اين طرح با ترکيب کارشناسان و متخصصان حوزه‌های فرهنگ، رسانه و اطلاع رسانی، در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به رده‌بندی تارنماها بر اساس اطلاعات ثبت شده در پايگاه ساماندهی پايگاه‌های اينترنتی اقدام کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مراحل انجام رده‌بندی شامل استفاده از بانک تارنماهای ثبت شده در پايگاه ساماندهی پايگاه‌های اينترنتی، عدم احراز وجود محتوای مجرمانه در تارنماها، دسته بندی در مقوله‌های تعريف شده‌، ارزيابی تارنماهای دسته‌بندی شده و نمايش در صفحات پايگاه مفيد لينک بود.

بررسی اوليه سايت‌ها شامل تطبيق محتوای پايگاه با قانون جرايم رايانه‌يی بوده و در صورت عدم احراز وجود محتوای مجرمانه پايگاه مزبور در رده بندی تعريف شده وارد خواهد شد.

سپس تارنماهای ثبت شده در هر يک از مقوله‌های تعريف شده (فرهنگی و مذهبی، خبری، خانواده، سرگرمی و علمی، خدمات اينترنتی، شبکه اجتماعی و عمومی) دسته‌بندی شده و پايگاه‌های برتر هر مقوله بر اساس کاربرگ‌های داوری مشتمل بر معيارهای عمومی ارزيابی تارنما، برگزيده و معرفی خواهند شد.

به گزارش ايسنا، اين روند به عنوان رويه‌ای ثابت برای دوره‌های زمانی مشخص - حداقل ماهانه - ادامه خواهد يافت اما معيارهای عمومی ارزيابی تارنما عبارتند از صحت مطالب، اعتبار مطالب، دامنه پوشش موضوعی مطالب، به روز بودن (تازگی)، تعاملی بودن (دوسويگی)، دسترسی پذيری، خدمات، کاربر پسندی، مديريت مخاطب، جامعيت و تراکم فرامحلی و تطابق با راهبردهای محتوايی فرهنگی ۱۴ گانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.

اما پس از تکميل روند بررسی و رده‌بندی،‌ تارنماهای رده‌بندی شده در جايگاه‌های خود در پايگاه مفيد لينک به نمايش در خواهند آمد. طی بررسی و رده بندی ابتدايی تمامی تارنماهای ثبت شده در تارنمای ستاد ساماندهی پايگاه‌های اينترنتی، تعداد ۱۰۰ تارنمای برتر در هر مقوله مشخص و به نمايش در خواهند آمد.

مديران تارنماهای داوطلب حضور در ليست پيوندهای مفيد بايد فرم درخواست بررسی را تکميل کنند تا در مراحل بعدی بررسی گرديده و درصورت کسب امتياز لازم، در فهرست ۱۰۰ تارنمای برتر به نمايش درآيند.

همچنين لينک‌های به نمايش درآمده در مرحله اول، بر اساس شرکت و کسب مقام در جشنواره‌های پيشين رسانه‌های ديجيتال و يا حضور در نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها بوده است.

طبق اعلام، برای ارج گذاری تلاش‌های وبلاگ نويسان، ۱۰ درصد از لينک‌های معرفی شده در هر مقوله از بين وبلاگ های مفيد برتر انتخاب خواهند شد.

اين روند به صورت دوسويه و در ارتباط با مديران پايگاه‌ها انجام خواهد شد. بدين معنی که در صورت وجود هرگونه اعتراضی مدير پايگاه، ‌با تنظيم درخواستی از دبيرخانه خواهد خواست تا در رده بندی و تطبيق محتوای پايگاه با قانون جرايم رايانه‌يی تجديد نظر شود؛ که بر اين مبنا، دبيرخانه ارزيابی مجدد کرده و در صورت صحت ادعای مدير پايگاه، اصلاحات لازم انجام خواهد شد.

تارنماهای باقی مانده در هر مقوله که در دوره‌های بعدی ارزيابی خواهند شد، نيمی از تعداد تارنماهای معرفی شده در دوره جديد را به خود اختصاص خواهند داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران، معرفی پايگاه‌های اينترنتی در پايگاه پيوندهای مفيد (اين پايگاه) به معنی تاييد تمامی محتوای هر يک از پايگاه ها نيست و مسووليت محتوای هر پايگاه برعهده مدير و مسئول پايگاه است و به محض مشاهده هر گونه تخلف از قوانين، ضمن حذف پيوند پايگاه، گزارش جهت برخورد قانونی به مراجع ذی‌صلاح ارسال خواهد شد.

بر اساس اين گزارش از کليه کاربران خواسته شده که درصورت مشاهده هر گونه محتوای مجرمانه مراتب را از طريق نشانی که برروی اين صفحه ذکر شده اعلام کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016