یکشنبه 9 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نماینده مجلس: برخي ‌افراد با هويت معلوم ‌عليه نمايندگان شبنامه توزيع كرده‌اند، فارس

خبرگزاري فارس: نماينده مردم تاكستان ‌گفت: برخي از افراد با هويت معلوم كه به مجلس نيز رفت و آمد دارند، چند ماه قبل اقدام به توزيع شبنامه در جا‌نامه برخي از دستگاه‌ها كردند كه اين اقدام براي تخريب برخي از نمايندگان و پرونده‌سازي براي آنها صورت گرفت و مجددا چنين اقدامي در هفته گذشته نيز تكرار شد.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري فارس، امير طاهرخاني نماينده مردم تاكستان در مجلس شوراي اسلامي پيش از ظهر امروز (يكشنبه) در تذكري شفاهي با استناد به بند 11 ماده 23، در خصوص شأن و جايگاه مجلس خطاب به نمايندگان اظهار داشت: برخي از افراد با هويت معلوم كه به مجلس نيز رفت و آمد دارند، چند ماه قبل اقدام به توزيع شبنامه در جا‌نامه برخي از دستگاه‌ها كردند.

وي افزود: اين اقدام براي تخريب برخي از نمايندگان و پرونده سازي براي آنها صورت گرفت البته شكايتي نيز انجام شد اما برخوردي صورت نگرفته و مجددا همين افراد چنين اقدامي را در هفته گذشته مرتكب شدند‌ كه هيئت رئيسه بايد چاره‌اي براي اين موضوع بينديشد.

نماينده تاكستان در خانه ملت ادامه داد: هيئت رئيسه مجلس اين افراد را مي‌شناسند و مشخص است و متصديان قسمت‌ها نيز مي‌دانند كه اين افراد چه كساني هستند، گزارشي نيز به حراست داده شده ‌اما متأسفانه برخورد لازم صورت نمي‌گيرد و اين سبب مي‌شود كه اين كار تداوم داشته باشد.

طاهر‌خاني همچنين گفت: انتظار داريم كه برخورد لازم با اين افراد و چنين اعمال غير‌قانوني صورت گيرد.

وي تذكر ديگر خود را به خطاب وزير جهاد كشاورزي دانست و تصريح كرد: برخي در مناطق مختلف كشور به تصرف زمين‌هاي ملي اقدام مي‌كنند كه با اين افراد هيچ‌گونه برخوردي صورت نمي‌گيرد اما زماني كه يك روستايي دام خود را براي چرا به اين زمين‌ها مي‌برد، هم به زندان انداخته مي‌شود و هم روستائيان بي‌دفاع اذيت و آزار مي‌شوند.

اين نماينده مجلس ادامه داد: اينها افرادي با پشتوانه حمايت برخي از مسئولين هستند كه هيچ‌گونه برخوردي با آنها صورت نمي‌گيرد لذا از دستگاه قضا مي‌خواهيم با اين افراد كه در حاشيه امني قرار مي‌گيرند، برخورد شود، همچنين از وزارت جهاد كشاورزي مي‌خواهيم با اين افراد برخورد كنند چرا‌كه زمين‌هاي ملي نبايد مورد تاراج و يغما قرار بگيرد و عده‌اي نيز از آنها حمايت كنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


طاهرخاني تذكر ديگر خود را مربوط به وزير كشور و با استناد به ماده 192 دانست و گفت: مدتي است كه سؤال‌هايي از وزير كشور در كميسيون امنيت ملي و امور شوراها مطرح شده است كه اين سؤالات بايد در دستور قرار گيرند لذا انتظار داريم اين سؤالات در موعد مقرر مورد بررسي قرار گيرد و وزير نيز مورد سؤال قرار گيرد.

سيد‌شهاب‌الدين صدر نايب رئيس دوم مجلس در پاسخ به سؤال طاهرخاني گفت: انشاالله رئيس كميسيون شوراها كه نزديك جنابعالي نيز هستند، به اين موضوع توجه مي‌كنند و سؤال از وزير كشور را در دستور قرار مي‌دهند.

وي افزود: در خصوص شبنامه نيز بايد گفت‌ اساسا تكثير يك سري اطلاعات نادرست و شايعاتي كه سبب تخريب افراد شود، جرم است، چه عليه برخي افراد يا نمايندگان و يا عليه هر مسئول ديگر كشور صورت گيرد. معمولا اين شبنامه‌ها بي‌امضاء هستند و تكليف قانوني اينها نيز مشخص است كه انشالله در هيئت رئيسه براي پيگيري اين موارد و پيشگيري از موارد آتي مذاكره خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016