چهارشنبه 12 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير پيشنهادی نفت: حضورم را در وزارت خانه سياسی نمی‌دانم، پارس جنوبی نمونه فعاليت‌هايم در حوزه نفت و گاز است، ايسنا

وزير پيشنهادی نفت در دفاع از خود برای تصدی اين وزارتخانه با اشاره به فعاليتهايی که تاکنون در حوزه‌ی نفت انجام داده گفت: حضورم را در وزارتخانه، سياسی نمی‌دانم و از ابتدا نيز علاقه‌ای به کار سياسی نداشته‌ام.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ايسنا، رستم قاسمی با بيان اينکه افتخارم اين است که سرباز کوچکی از خيل پاسداران انقلاب اسلامی هستم و بعد از خدمت در دوران دفاع مقدس در دوران سازندگی خدمت کرده‌ام، افزود: طی اين دوران نيز صدها پروژه‌ی مهم را در سراسر کشور به خصوص در حوزه‌ی نفت و گاز با همکاری قرارگاه خاتم‌الانبياء انجام دادم.

وی تصريح کرد: در قرارگاه خاتم‌الانبياء توانستم با کمک همکاران کيفيت پروژه‌ها و زمان انجام پروژه‌ها را به نرم جهانی نزديک کنم و نيز با کنترل بر روی قيمت پروژه‌های کشور نقش مهمی را ايفا کرده‌ام.

قاسمی خاطر نشان کرد: با خروج دو شرکت توتال و شل توانستيم جايگزين شرکتهايی شويم که روزی کشور ما را تحريم کرده بودند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وزير پيشنهادی نفت افزود: دلخوشی ما در قرارگاه خاتم‌الانبياء اين بود که توانستيم در مناطق محروم پروژه‌های محروميت‌زدايی را انجام دهيم.

وی گفت: در حوزه‌ نفت و گاز از جمله از استخراج، انتقال و ساخت پالايشگاه پروژه‌های متعددی در کشور انجام داديم که نمونه‌ی آن پارس جنوبی است که قرارگاه خاتم‌الانبياء پيشتاز اينگونه پروژه‌ها بوده و امروز پيشرفت پروژه‌ها پيش از ساير پروژه‌ها است.

قاسمی خاطر نشان کرد که اکنون که به نام وظيفه و تکليف شرعی خود و با روحيه‌ی جهادی اينجا حضور دارم عرض می‌کنم که هر چه نمايندگان با رای خود تکليف کنند همان را انجام می‌دهم.

وزير پيشنهادی نفت ادامه داد: با عنايت به تعامل کار ۲۰ ساله با وزارتخانه نفت و شناخت از آن در چارچوب سياستهای کلی توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده برنامه‌های خود را در قالب چشم‌انداز ۲۰ ساله کشور و برنامه‌ی پنجم توسعه ارائه کرده‌ام.

وی افزود: اهميت توليد نفت و گاز در اقتصاد کشور بر هيچ کسی پوشيده نيست لذا محور فعاليتهای خود را در توسعه ميادين مشترک قرار داده‌ام که تاکنون نيز ۱۷ ميدان مشترک دريايی و خشکی و ۵ ميدان گازی در کشور وجود دارد.

قاسمی اظهار کرد: علی‌رغم تلاشهايی که تاکنون در اين زمينه انجام شده معتقدم که برداشت‌ها کافی نبوده و تلاش می‌کنم که با حمايت ويژه از کميته مشترک برداشت را سرعت بخشم.

وی ارتقاء جايگاه صنعت نفت ايران در جهان، اپک و منطقه را از برنامه‌های خود عنوان کرد و گفت: کشورها گرچه تلاش می‌کنند که رتبه‌ی دوم را به دست آورند بايد گفت که حفظ جايگاه ايران و کسب رتبه‌ی دوم گاز و جايگاه نخست پالايش از اقدامات اين جانب خواهد بود.

قاسمی افزود: همچنين گسترش اکتشافات، ارتقاء ذخاير هيدروکربوری به ويژه در مناطق مرزی کشور، جمع آوری گازهای همراه نفت، که سالهاست در مناطق خوزستان و خارک وجود دارد، از ديگر برنامه‌های اين جانب در اين وزارتخانه خواهد بود.

وزير پيشنهادتی نفت اضافه کرد: مشعل‌های گازی که اکنون در مناطق خارک و خوزستان در حال سوختن هستند علاوه بر از بين بردن منابع، محيط زيست را نيز آلوده می‌کنند که با جمع آوری آنها ۳ تا ۴ ميليون‌ دلار به منابع کشور اضافه می‌شود.

قاسمی تصريح کرد: توجه به توسعه بخش پتروشيمی و سرعت دادن به فعاليت در اين زمينه با توجه به مزايايی که در کشور وجود دارد به ويژه فعاليت در صنايع پايين دستی به کمک وزارت صنعت، معدن و تجارت از محورهای مد نظر بنده در بخش نفت خواهد بود.همچنين با توسعه شبکه توزيع گاز طبيعی، مردم از گاز تا ۹۵ درصد برای خانوارها و ۴۵ درصد روستايی بهره‌مند خواهند شد.

وی با اشاره به اقدامات خود برای سرعت بخشيدن به سياستهای اصل ۴۴ اظهار کرد: با اجرای سياست‌های اصل ۴۴ ‌از شکل گيری بازار رقابتی جلوگيری به عمل خواهد آمد و نيز حمايت از بخش خصوصی برای توليد و ارتقاء کالای نفت و به منظور ايجاد بخش خصوصی برای پالايشگاههای کشور ، تامين منابع مالی، جزو برنامه‌های اين جانب می‌باشد.

وی با اشاره به کمبود بودجه کافی برای نفت ابراز عقيده کرد يکی از محورهای برنامه تامين منابع مالی غير از منابع عمومی است.

قاسمی خاطر نشان کرد: توجه جدی به منابع وزارت نفت، که در سالهای گذشته به دليل تغييرات مکرر در مديريت توجهی نشده است، از برنامه‌هايم خواهد بود و همينطور تعامل با مجلس به عنوان يکی از موضوعاتی که می‌تواند وزارتخانه را در پيوستن به مجامع بين‌المللی ياری رساند.

قاسمی در پايان ضمن تشکر از نمايندگان مجلس ياد آور شد: از ابتدا علاقه‌ای به کار سياسی نداشتم و حضورم را در وزارتخانه‌ نفت سياسی نمی‌دانم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016