چهارشنبه 12 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

توکلی خطاب به لاريجانی: فضا را سنگين نکنيد، اجازه اعلام موافقت با قاسمی به من داده نشد، مهر

رئيس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عمل کرد هيئت رئيسه در بررسی رای اعتماد به وزير پيشنهادی خطاب به لاريجانی گفت: رهبر انقلاب تاکيد داشتند فضا را سنگين نکنيد اما فضا به گونه‌ای بود که آقای اوليا احساس سنگينی کرد و حرف نزد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، احمد تو کلی در جلسه علنی روز چهارشنبه در تذکری گفت: تذکر من راجع به آنچه که در مجلس گذشته است می باشد.. مقام رهبری وقتی گلايه کردند و گفتند دو دو نگوييد منظور اين بود که احترام افراد حفظ شود. حکمتش را گفتند که مجلس جای حرف‌های متفاوت و حتی متعارض است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: وقتی آقای مطهری در مخالفت با آقای قاسمی سخن گفت می خواستم جواب ايشان را بدهم که وقت نرسيد اما متاسفانه دوستان شعارهايی را هم در صحن مجلس دادند که در شان مجلس نبود.

توکلی گفت: مقام معظم رهبری می گويند فضا را سنگين نکنيد اما آقای اوليا جوری فضا را سنگين احساس می‌کند که در مخالفت با وزير پيشنهادی صحبت نمی‌ کند.

وی خطاب به لاريجانی گفت: اگر کسی به نام موافق يا مخالف پشت تريبون رفت برايش حق قائل شويد اما شما اين حق را ضايع کرديد.

وی همچنين با اشاره به اظهارات حسن کامران در مخالفت را وزارت عباسی در وزارت ورزش و جوانان نيز گفت: اين که آقای کامران در سخنان خود می گويد اسنادی دارم اما سخنی از آنها نمی‌گويد و نشان نمی‌دهد نگفتن آن بدتر از هزار تهمت است.

لاريجانی در جواب به تذکر تو کلی با بيان اين که تذکر شما را وارد نمی‌دانم گفت: فضای خاصی در مجلس وجود ندارد. آقای مطهری نظرش را گفت دوستان ديگر هم گفتند آقای اوليا هم گفت نمی خواهم مخالف صحبت کنم بنابراين منصرف شد. طبعاً وقتی منصرف می‌شوند طبق آيين‌نامه موافق هم نمی‌‌تواند صحبت کند.

توکلی هم چنين به برداشت اشتباه لاريجانی از سخنان اوليا که در مخالفت با وزارت قاسمی صحبت کرده بود نيز اعتراض کرد.

لاريجانی پس از سخنان علی اکبر اوليا با اين توجيه که وی در سخنان خود مخالفتی نسبت به آقای قاسمی بيان نکرده وقت از پيش تعيين شده توکلی برای اعلام موافقت با وزارت قاسمی را به وی اختصاص نداد.

توکلی در اعتراض به اين قضيه لاريجانی گفت شما با تلقی اشتباه خود حق بنده در موافقت از وزارت آقای قاسمی را تضييع کرديد که لاريجانی باز هم پاسخ داد: تلقی شما صحيح نيست و من اين تلقی را از سخنان آقای اوليا داشتم که وی مخالفتی با آقای قاسمی نکرده اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016