چهارشنبه 12 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

لاريجانی در دفاع از قاسمی: مجلس بايد در واکنش به جوسازی‌ها رای ماندگاری به سردار قاسمی بدهد‬، مهر

رئيس مجلس شورای اسلامی گفت: سپاه پاسداران نمی خواهد به اوضاع سياسی کشور چنگ بزند خواهش می کنم کشور را از خدمات نيروهای سپاه محروم نکنيم و رای نمادين به مهندس قاسمی بدهيم.

به گزارش خبرنگار مهر امروز سه شنبه در جلسه رای اعتماد به ۴ وزير پيشنهادی دولت علی لاريجانی رئيس مجلس شورای اسلامی از فرصت فلاحت پيشه برای اعلام موافقت برای رای اعمتماد به رستم قاسمی وزير پيشنهادی نفت استفاده کرد و گفت: من معمولا بنا ندارم صحت کنم و فقط استماع نظر دوستان را در موافقت و مخالفت با وزای پيشنهادی دارم اما دو دليل موجب شد که امروز در موافقت با مهندس قاسمی صحبت کنم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نماينده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دلايل خود اظهار داشت: به نظر من اولا حقی از مهندس قاسمی ضايع شد و ثانيا درباره سپاه مطالبی گفته شد که صحيح نيست.

لاريجانی با اشاره به سابقه طولانی آشنايايی اش با مهندس قاسمی تصريح کرد وی فردی ورزيده است که طول دوران جنگ مجاهدت کرد و بعد از جنگ کارهايش سازنده بود . شايد عده ای بدگويی کنند اما ما متوجه کارهای ايشان هستيم و تشخيص می دهيم.

لاريجانی با اشاره به اتهاماتی که عليه قرارگاه خاتم بيان می شود اظهار داشت: عده ای معتقدند چون قرارگاه خاتم الانبيا قدرت زيادی در فعاليت های اقتصادی دارد مجال را از بخش خصوصی گرفته اما واقعا اين طور نيست.

وی افزود: در جلسه ای که با حضور مسئولان قرارگاه خاتم برگزار شد قرارگاه خاتم اعلام کرد ما کار را توزيع می کنيم و مجال جديدی برای بخش خصوصی و پيمانکاران فراهم می آوريم و به جای رقابت با بخش خصوصی از آنها حمايت می کنيم.

وی با تاکيد بر اينکه افتخار ملت ايران اين است که سپاه پاسداران در زمان صلح امکاناتش را برای توسعه اقتصادی کشور بسيج کرده است بيان کرد: شبهاتی که اخيرا وارد می شودمبنی بر اينکه سپاه از اين طريق وارد سياستمی شود تلقی نادرستی است خيلی از نيروهای سپاه در سازمانهای مختلف مسئوليت دارند اگر کسی از سپاه مسئوليت در کشور داشت ذنب لايغفر مرتکب نشده است.

رئيس مجلس شورای اسلامی با تاکيد بر اينکه من اطلاع دارم سپاه با حضور مهندس قاسمی در جايگاه وزارت نفت مخالف بود گفت: در نهايت سپاه وقتی ديد مشکلی به وجودآمده و وزارت نفت معطل است اجازه داد ايشان به عنوان وزير پيشنهادی دولت به مجلس معرفی شود.

لاريجانی با نادرست خواندن اين تلقی که سپاه پاسداران می خواهد حکومت سياسی را بگيرد تصريح کرد: سپاه پاسداران نمی خواهد به اوضاع سياسی کشور چنگ بزند.

وی با اعلام اين مطلب که کشور را نبايد از خدمات نيروهای خدوم سپاه محروم کنيم اظهار داشت: از زمانی که اسم ايشان برای حضور در وزارت نفت مطرح شد موجی عليه سپاه و شخص آقای قاسمی شکل گرفت که اسم ايشان در ليست تحريم ها قرار دارد.

لاريجانی با تاکيد بر اينکه بايد رای نمادين به مهندس قاسمی بدهد گفت: مجلس به اين حرفها توجه نمی کنداميدوارم با حضور مهندس قاسمی در وزارت نفت تحولی جدی در اين وزارتخانه ايجاد شود.

رئيس مجلس شورای اسلامی افزود: خسارتی با عدم حضور مهندس قاسمی متوجه سپاه پاسداران می شود که فردی نخبه را در قرارگاه خاتم الانبيا از دست می دهد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016