شنبه 15 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

موج جديد تغييرات مديريتی در نفت کليد می خورد، خبرآنلاين

اقتصاد > انرژی - از زمانيکه رستم قاسمی برای نشستن بر مسند نفت به مجلس معرفی شد تا زمانيکه مهر تاييد بهارستانی ها بر حضورش در نفت خورده شدکمتر از ده روز گذشته است.

آذرجزايری: اما طی اين روزهايی که وی در راه مجلس و دولت در حال رفت وآمد بود تا بتواند رای بهارستانی ها را برای نشستن بر اين مسند جلب کند وعده هايی داده است که حکايت از تغييرات گسترده مديريتی در نفت دارد.

شنيده می شود مردان جنوب در مذاکره با رستم قاسمی خواستار تغييرات مديريتی و برگرداندن متخصصين بر صندلی پيشين خود شده اند.همان صندلی هايی که از زمان حضور ميرکاظمی در نفت در اختيار کسانی قرارگرفت که از بيرون از بدنه نفت به اين وزارتخانه کوچ کردند و يا افرادی که بدون داشتن تخصص نفتی بر اين صندلی ها جای گرفتند.نتيجه اين عدم شناخت به بدنه نفت افزايش حوادث نفتی طی سالجاری بوده است.حوادثی که به دليل بها ندادن به مسايل ايمنی جان بسياری از کارکنان نفتی را تا کنون گرفته است.آماری که نشان می دهد که طی يکسال گذشته بيش از ۵۰ تن از نيروهای نفتی جان خود را به دليل عدم رعايت ايمنی در مناطق نفتی و پالايشگاه ها از دست داده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اين بين با توجه به کاهش توليد نفت بالاخص در مناطق نفت خيز جنوب به نظر می رسد بايد بزودی شاهد تغييرات گسترده مديريتی در اين منطقه بود.همچنين پيش بينی می شود تغييرات گسترده ای در وزارتخانه نفت به وقوع بپيوندد.

اگرچه شنيده می شود رستم قاسمی برای تغيير برخی از اين مديران وعده هايی داده است اما بايد ديد عکس العمل اين مدير نفتی طی روزهای آينده چگونه خواهد بود.در اين بين برخی از کارشناسان پيش بينی می کنند که اين وزير جديد نفت تغييرات مديريتی را به مرور زمان انجام خواهد داد و در روزهای ابتدايی تغييرات چشمگيری را شاهد نخواهيم بود. براين اساس رستم قاسمی در زمان تلاش در جهت اخذ رای از مجلس مهمترين هدف خود در نفت را حفظ منابع انسانی و سروسامان دادن به وضعيت آنان اعلام کرد.

وی در گفت وگو با خبرآنلاين در همان روز ابتدايی معرفی اش به مجلس تاکيد کرد: حفظ منابع انسانی متخصص در نفت مهمترين برنامه ای است که بعد از حضورم در نفت به آن خواهم پرداخت.به طور کلی حفظ،تقويت و ارتقای دانش فنی نيروهای متخصص نفت که در واقع سرمايه های اين صنعت هستند در دستور کار قرار دارد.

به اعتقاد قاسمی، وزارت نفت در حال حاضر متخصصين زيادی در خودش دارد که لزوما نمی توان گفت که اگر بحث از حفظ متخصصين نفتی می شود بايد ذهن ها به اين سمت برود که اين متخصصين را بايد از خارج از نفت به اين صنعت بازگرداند.بلکه هستند متخصصينی در نفت که بايد آنها را به هر طريقی به عنوان يک سرمايه ملی حفظ کرد و از دانش آنها در جهت سازندگی کشور بهره برد.

براساس وعده وزيرنفت، تمام متخصصان داخل کشور و متخصصانی که خارج از مرزهای کشور حضور دارند بايد جذب شوند.به معنايی ديگر سعی خواهد شد که نيروهای متخصص نفتی را چه در داخل کشور و چه در خارج از کشور به صنعت نفت ايران بازگرداند. به گفته او، وی به دنبال يک حرکت جامع برای جذب،حفظ،نگهداری و ارتقای نيروی انسانی در صنعت نفت است.

براين اساس در ليستی که ظاهرا قاسمی وعده تغييرات آنان را به مردان نفتی داده است اسم کسانی به چشم می خورد که با ميرکاظمی به نفت کوچ کرده اند.

دراين بين گفته می شود شجاع الدين بازرگانی که پيشتر به عنوان مديرکل دفتر وزارتی مشغول به فعاليت بوده است در نفت باقی می ماند.وی در زمان علی آبادی به عنوان سرپرست معاونت امور حقوقی و مجلس نفت منصوب شد.علی آبادی اگرچه وی را به اين دليل بر اين سمت نشانده بود تا شايد از طريق رايزنی های وی بر مسند نفت بنشيند اما بازی به شکلی پيش رفت که شجاع الدين بازرگانی بالاخره در اين سمت از مردی حمايت کرد که ۲۰ سال پيش در نيروی دريايی با وی همکار بوده است.

براين اساس گفته می شود ميرمحمد صادقی معاون امور منابع انسانی وزارت نفت جزو اولين کسانی خواهد بود که بزودی نفت را ترک خواهد کرد و يا در سمتی ديگر تکيه خواهد زد.در اين بين نام افرادی ديگر نيز در اين ليست وجود دارد که به نظر می رسد تا زمانيکه محقق نشده بهتر است گمانه زنی مشخصی نشود و فقط به اينگونه اطلاع رسانی اکتفا کرد که بزودی موج جديد تغييرات اصلاحی در نفت کليد می خورد!


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016