چهارشنبه 19 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تکذيب طراحی لباس فرم دانشجويی، مهر

طراحی لباس فرم مشاغل برای گروه‌های اصلی نظير دانشجويان در حالی از سوی مسئولان مرکز امور اجتماعی وزارت کشور مطرح شده که مديرکل دفتر مطالعات فرهنگی وزارت علوم عرضه لباس فرم يا لباس‌های متحدالشکل برای دانشجويان را عملياتی نمی‌داند.


علی آدمی در گفتگو با خبرنگار مهر در اين باره گفت: به آن صورت که مرکز امور اجتماعی وزارت کشور می‌خواهند لباس فرم برای کادر بيمارستانها و ساير نهادها و مراکز در نظر بگيرد، برای دانشگاه‌ها چنين چيزی ممکن نيست چون قضيه دانشگاه‌ها متفاوت از قضيه بيمارستانها و ساير نهادها است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مديرکل دفتر مطالعات فرهنگی و برنامه‌ريزی اجتماعی وزارت علوم افزود: وزارت علوم و دانشگاه‌ها در زمينه ضوابط عفاف و حجاب تابع مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی هستند. مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی به دانشگاه‌ها ابلاغ شده و در اين مصوبات، حدود حجاب در دانشگاه‌ها مشخص شده است.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها در زمينه عفاف و حجاب نمی‌توانند بيشتر و فراتر از آنچه در مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی ذکر شده است عمل کنند. يعنی نمی‌توانيم لباس‌های متحدالشکلی را طراحی کنيم و به دانشجويان به عنوان لباس فرم ارائه کنيم.

آدمی يادآور شد: فکر می‌کنم دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی از مصوباتی که وزارت کشور درباره متحدالشکل کردن لباس‌ها و همسان‌سازی پوشش بکار می‌برد مستثنی هستند چرا که هم دامنه دانشجويی‌مان بالاتر است و هم به لحاظ قشر دانشجو بودن و بحث‌های علمی که در محافل دانشگاهی مطرح است طراحی لباس فرم برای دانشجويان چندان پاسخگو نيست.

به گزارش مهر، سرپرست اداره ترويج فرهنگ عفاف و حجاب مرکز امور اجتماعی وزارت کشور پيش از اين با اعلام اينکه طراحی لباس فرم مشاغل برای گروه‌های اصلی نظير گروه‌های کارمندی، کارگری، کادر بيمارستان‌ها، مهمانداران و پرسنل شرکت‌های هواپيمايی، بانک‌ها و دانشجويان صورت می‌گيرد، گفته بود: رايزنی‌های لازم برای تشکيل کميته لباس مشاغل را با وزارت ارشاد انجام داده‌ايم و دستورالعمل کميته در حال آماده‌سازی است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016