پنجشنبه 20 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ناآرامی های انگليس به کمک سوريه آمد، شبکه خبر

بشار جعفری سفير سوريه در سازمان ملل همچنين با مقايسه و تشبيه ناآراميهای خونين در کشورش با آشوبهای چند روز گذشته در انگليس ، خشم مقامات ديپلماتيک انگليسی را برانگيخت .

بشار جعفری سفير سوريه در سازمان ملل با مقايسه و تشبيه ناآراميهای خونين در کشورش با آشوبهای چند روز گذشته در انگليس ، خشم مقامات انگليسی را برانگيخت .

به گزارش شبکه خبر بشار جعفری سفير سوريه در سازمان ملل همچنين با مقايسه و تشبيه ناآراميهای خونين در کشورش با آشوبهای چند روز گذشته در انگليس ، خشم مقامات ديپلماتيک انگليسی را برانگيخت .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سفير سوريه در سازمان ملل متحد شب گذشته طی سخنانی در نيويورک اعلام کرد تاکنون پانصد تن از نيروهای امنيتی سوری به دست گروههای تبهکار ضد دولتی در آشوبهای اين کشور کشته شده اند .

نماينده انگليس در سازمان ملل ضمن رد سخنان بشار جعفری در اين خصوص، مقايسه ميان آشوب های بی سابقه در کشورش و اعتراض معترضان در خيابان های شهرهای سوريه را مردود دانست .

گروههای مدافع حقوق بشر می گويند تاکنون بيش از دو هزار نفر که بيشتر آنان از مخالفان دولت بوده اند ، در سوريه کشته شده اند .

بشار جعفری پس از نشست شورای امنيت درباره سرکوب خونين اعتراضات در سوريه اعلام کرد از زمان آغاز اعتراضات در اواسط ماه مارس تاکنون ، پانصد تن از نيروهای پليس و پرسنل امنيتی در اين کشور کشته شده اند .

جعفری همچنين از سفيران کشورهای اروپايی در اين سازمان به علت گمراه کردن خبرنگاران و دادن اطلاعات دروغين و آمار و ارقام نادرست درباره سوريه به شدت انتقاد کرد .

وی که به تازگی پس از مشورت و رايزنی با مقامات دولت سوريه در دمشق به نيويورک بازگشته است، گفت :‌" آنها تلاش می کنند حقيقت را دستکاری کنند و حقايق مهم و واقعيات را درباره اوضاع سوريه پنهان سازند . "‌

وی دورويی و روحيه استکباری قدرت های غربی را در پذيرفتن سخنان ديويد کامرون نخست وزير انگليس که آشوبگران را اعضای "‌باندهای تبهکاری "‌ توصيف کرده بود ، بشدت محکوم کرد و گفت: همين مقامات هنگامی که سوريه از چنين واژه ای برای توصيف معترضان مخالف دولت استفاده می کند ، از دمشق انتقاد می کنند .

جعفری خاطر نشان کرد :‌"‌ آنها به ما اجازه نمی دهند تا از همين عبارات و واژه های مشابه برای توصيف گروههای مسلح و اعضای باندهای تروريستی در کشور خودمان استفاده کنيم، اين دورويی است، اين غرور و نخوت است ."

وی افزود :‌"‌ آنچه در لندن ، بيرمنگام و بريستول روی داد ، شايد تنها يک درصد اتفاقاتی باشد که در برخی نواحی ناآرام کشور من روی داده است، ولی گويی برخی افراد نمی خواهند به واقعيات و حقايق موجود اعتراف کنند ."

با اين همه فيليپ پارهام معاون سفير انگليس در سازمان ملل متحد سخنان جعفری را در اين باره "‌ کاملا بی معنی و بيهوده "‌توصيف کرد .

وی ادعا کرد :‌"‌در انگليس دولت به منظور تضمين حاکميت قانون و برقراری نظم برای شهروندانش ، در حال اتخاذ اقداماتی سنجيده ، مقتضی ، قانونی و شفاف است . ولی در سوريه شما با اوضاعی روبرو هستيد که در آن هزاران تن از شهروندان غير نظامی غير مسلح مورد حمله قرار می گيرند و بسياری از آنها کشته می شوند ، بنابراين مقايسه سفير سوريه در اين زمينه کاملا مردود است . "‌

کامرون پيشتر گفته بود :‌" کاملا مشخص است که ما در انگليس با باندهای تبهکاری مشکل بزرگی داريم . "‌

جعفری همچنين به رويکرد کشورهای غربی در توصيف دولت بشار اسد به عنوان "‌ رژيم "‌ بشدت اعتراض کرد .

وی گفت :‌"‌ من دولت انگليس را رژيم نمی خوانم ، من صدر اعظم آلمان را رژيم توصيف نمی کنم ، من نمی گويم دولت نيکولا سارکوزی در فرانسه رژيم است ، رئيس جمهور ما به شيوه ای دمکراتيک بر مسند قدرت آمده و منتخب ملت سوريه است ، درست مانند سارکوزی ، باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا و انگلا مرکل صدر اعظم آلمان."‌


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016