چهارشنبه 26 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فريدون عباسی: نيروگاه اتمی بوشهر اواخر آبان يا آذر بطور رسمی افتتاح می‌شود، ايرنا

تهران ـ معاون رييس جمهور و رييس سازمان انرژی اتمی گفت که نيروگاه اتمی بوشهر اواخر آبان يا آذر ماه بطور رسمی افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار سياسی ايرنا، ' فريدون عباسی 'در پايان جلسه روز چهارشنبه هيات دولت در جمع خبرنگاران افزود: نيروگاه بوشهر اکنون به مرحله پيش راه اندازی نزديک می‌شود و اين بدان معناست که آزمايش های اوليه در مورد رآکتور و توربين در حال نهايی شدن است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی اظهار داشت که اکنون نيروگاه بوشهر به ۴۰ درصد توان نزديک تر می‌شود.
رييس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ايران پيشتر نيز اعلام کرده بود که مرحله اول نيروگاه اتمی بوشهر با ۴۰ درصد توان تا پايان ماه مبارک رمضان راه اندازی می شود.
معاون رييس جمهوری در ادامه گفت وگو با خبرنگاران ، با بيان اينکه بخاری که پيش از اين در نيروگاه بوشهر توليد می‌شد، جهت توليد برق به توربين فرستاده نمی‌شد، گفت: اکنون با نزديک شدن به توان مورد نياز، بخار توليد شده به توربين تزريق و برق توليد می‌شود و به صورت آزمايشی اين برق را به شبکه وصل و دوباره قطع می‌کنيم تا بازبينی های لازم کار را انجام دهيم.

** زمان پيش راه اندازی نيروگاه بوشهر
عباسی درباره زمان پيش راه اندازی نيروگاه بوشهر نيز گفت: اگر مسوولان روسی در مرحله پيش راه اندازی آمادگی حضور در ايران را داشته باشند و در صورت خوب پيشرفت کردن همه مسايل فنی، اواخر ماه مبارک رمضان مرحله پيش راه اندازی را خواهيم داشت.
رييس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به سوالی درباره سطح مسوولان روسی شرکت کنده از احتمال شرکت همتای خود يا وزير انرژی روسيه طبق مذاکرات اوليه در اين مراسم خبر داد.
وی افزود: اگر مقامات کشورمان تصميم بگيرند و توافق شود که مسوولان در سطح بالاتر در مراسم راه اندازی شرکت کنند، اين مراسم در پاييز برگزار خواهد شد.
عباسی در مورد مسايل ايمنی نيروگاه بوشهر نيز توضيح داد: ايمنی بخش هسته ای محقق شده و مشکلی در ايمنی هسته‌ای نيروگاه بوشهر وجود ندارد.
معاون رييس جمهوری بخش غالب مباحث ايمنی نيروگاه بوشهر در مقطع کنونی را بحث صحت کار مربوط به بخش های غيرهسته ای مثل توربين عنوان کرد و گفت:‌ مساله ايمنی نيروگاه در حد بالا رعايت شده و مشکلی وجود ندارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016