چهارشنبه 26 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اميرسرتيپ فرزاد اسماعيلی: ‌موفقيت ايران در ساخت سامانه‌ای با قابليت بسيار بالاتر از اس۳۰۰، ايسنا

فرمانده قرارگاه پدافند هوايی خاتم‌الانبياء (ص) گفت: به يکپارچگی شبکه‌ پدافند هوايی فکر می‌کنيم که بر همين اساس بايد زمينه فرهنگ سازی و يکسوکنندگی‌ درست و صحيح در همه نيروها ايجاد کند.

اميرسرتيپ فرزاد اسماعيلی در گفت‌وگو با خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار کرد: ما در شرف اولين سالروز قرارگاه پدافند هوايی هستيم که دهم شهريور است و علت اين نامگذاری هم در حقيقت دستور تاريخی فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر تفکيک بخش پدافند از آفند نيروی هوايی می‌باشد.

وی درباره "علت تفکيک" پدافند هوايی از بخش "آفند" نيروی هوايی گفت: علت تفکيک هم در حقيقت تقويت بخش دفاعی کشور است که بتواند از همه پتانسيل‌ها، سامانه‌ها و تجهيزات دفاعی کشور اعم از سامانه‌هايی که در سپاه هست و سامانه‌های دفاعی نيروی زمينی و نيروی هوايی - در بخش هواپيماهای طرح پدافندی - نيروی دريايی - در بخش ديده‌بانی دريايی - و بسيج که همان طرح بصيرت يا ديده‌بانی شبکه يکپارچه و منسجم دفاع هوايی است استفاده کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اسماعيلی درباره تجليل از پيشکسوتان گفت: معتقديم پيشکسوتان و خانواده‌های آن‌ها حاميان قرارگاه پدافند هوايی و تنها کسانی هستند که می‌توانند خاطرات دوران دفاع مقدس در بخش پدافند را زنده نگه دارند و از بيرون گود به داخل گود پدافند هوايی کمک فکری و عملی و فيزيکی برسانند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوايی خاتم‌الانبياء (ص) ادامه داد: قرارگاه پدافند هوايی هم با اين که شاکله‌اش جوان است اما به تجربه‌ پير و پيشکسوتان احترام می‌گذارد و الا محکوم به شکست است.

وی درباره‌ استراتژی دفاعی در اين قرارگاه گفت: در دفاع هوايی بعد از آموزش درست و صحيح و تربيت نيروی انسانی متعهد و متخصص به يکپارچگی شبکه‌ پدافند هوايی فکر می‌کنيم که بر همين اساس بايد زمينه فرهنگ سازی و يکسوکنندگی‌ درست و صحيح در همه نيروها ايجاد کند چون هر کدام از نيروها با فرهنگ خود در زمينه دفاعی فعاليت می‌کنند و تعامل بين اين نيروها ايجاد نمی‌شود مگر اين که ما درک صحيحی از همديگر داشته باشيم و الحمدالله اين اتفاق افتاده و ما به نقطه نظرات خوبی رسيده‌ايم.

اسماعيلی به داشتن تجهيزات در دفاع هوايی تاکيد کرد و گفت: نکته‌ دوم داشتن تجهيزات پا به کار است يک سری سامانه و تجهيزات را ما از قبل داشتيم که بهينه سازی شده و تغيير و تحول پيدا کرده و تبديل به سامانه‌ای جديد شده است، مثل اس - ۲۰۰ يا مثل اسکای گارد بهينه يا سامانه راداری اف - بی - اس ۱۰۰ يا ای - دی اس ۴. همه اين‌ها تنها اسمی از سامانه قديم دارند خود سامانه با دانشی که در داخل قرارگاه و صنايع و مراکز دانشگاهی بوده است، متحول و بهينه شده است.

وی بر سياست تهيه سامانه‌های جديد به عنوان بخش توليد نيز تاکيد کرد و گفت: ما اعتقادی به خريد نداريم قرارگاه پدافند هوايی اصلا قائل به اين نيست که در کوچکترين و يا استراتژيک‌ترين سامانه‌ها به خريد از خارج فکر کند ما اصلا از تحريم‌ها استقبال می‌کنيم چون با همين تحريم توليد علم شده است و مراکز دانشگاهی ما به حدی فعال شده‌اند که ديگر فرار مغزها را نمی‌بينيم ما هر چه اعتبارات داريم در دانشگاه‌های خود هزينه می‌کنيم در اين زمينه هم به جاهای خوبی رسيده‌ايم.

اسماعيلی با بيان اين‌که « در سامانه‌های دفاع هوايی و بخش دوربرد در حقيقت به برد بيشتر در دفاع عمق فکر کرده‌ايم و پدافند هوايی هر چه دفاع در عمق را افزايش دهد موفق‌تر است» گفت: يعنی پدافند هوايی بايد بتواند دشمن را زودتر کشف و عليه آن اقدام کند که ما اين کار را کرده‌ايم و در بخش کشف در سالروز دفاع پدافند هوايی اين خبر را صد در صد اعلام می‌کنم که دل مردم شاد شود، در بحث سامانه‌های کشف به نقاط خوبی بالای هشتاد درصد رسيده‌ايم که اعلام می‌شود.

فرمانده قرارگاه پدافند هوايی خاتم‌الانبياء (ص) عنوان کرد: در بحث درگيری و ره‌گيری هوايی علاوه بر اين که هواپيماهای طرح پدافندی ما توسط نهاجا بهينه شده است از سامانه‌های دفاعی نوينی که در بستر سپاه هست هم استفاده کرده‌ايم. سامانه اس ۲۰۰ خودمان را هم بهينه کرده‌ايم که در همين روزها اسمش را هم عوض می‌کنيم، چون فکر می‌کنيم ديگر آن اس ۲۰۰ سابق نيست و بهينه سازی شده است. در بحث اس ۳۰۰ که موفق نشديم اين را به کشور وارد کنيم اصلا نگران نيستيم، چون سامانه‌ای بهتر با قابليت بسيار بالاتر با همکاری مراکز دانشگاهی و صنعتمان و توان علمی داخل قرارگاه توانسته‌ايم طراحی کنيم که روند ساخت آن به نقاط مثبتی رسيده است.

وی ادامه داد: اين نويد را هم می‌دهم که اين سامانه جديد به فضل پروردگار به شبکه يکپارچه‌ ما اضافه می‌شود، ضمن اين‌که سامانه‌های ارتفاع متوسط ما که همان سامانه‌های هاگ است تقريبا در ارتفاع متوسط و بالاتر عملکرد خود را نشان می‌دهد.

اسماعيلی تصريح کرد: سامانه مرصاد ما ديگر همان هاگ قبلی نيست هم موشک آن عوض شده هم رادار آن تغيير کرده است که دو برابر کشف را دارد و ديگر همان هاگ نيست که ارتفاع متوسط را پوشش می‌دهد بلکه بالاتر از ارتفاع متوسط را نيز پوشش می‌دهد. ضمن اين‌که تدبيری که در قرارگاه پدافند هوايی شده تدبير لايه‌های پنهان و غافلگير کننده است و توصيه می‌کنيم که هيچ کشور فرامنطقه‌ای اين لايه‌های پنهان را هيچ گاه امتحان نکند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016