پنجشنبه 27 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ميرحسين تا امروز در سلامت است؛ هدف سايت امنيتی از خبرسازی چيست؟ کلمه

در پی خبر سازی جديد رسانه‌های وابسته به جريان اقتدارگرا درباره همراهان جنبش سبز و خبر يکی از سايتهای وابسته به نهاد های امنيتی با مضمون بيماری و «وخامت حال!» ميرحسين موسوی، که باعث تماس و ابراز نگرانی مکرر علاقه‌مندان ايشان شد، «کلمه» به اطلاع می رساند که در پی لاغری مير حسين، ماموران امنيتی چند روز پيش ايشان را تحت الحفظ برای چک‌آپ به بيمارستان منتقل کرده اند، اما نتيجه معاينات حاکی از سلامتی عمومی ايشان بوده و خبر بيماری يا بستری بودن مهندس موسوی، تاييد نمی شود. در عين حال و با توجه به اينکه هيچ منبع خبری معتبری در شرايط قرنطينه خبری وجود ندارد و نيز نهاد های امنيتی اجازه معاينه پزشک مستقل را نيز نداده اند اين سؤال مطرح می‌شود که سايت خبری وابسته به نهادهای امنيتی ديروز با چه هدفی از بيماری و با عنوان «وخامت حال» موسوی خبر پراکنی کرده است؟ و اين نگرانی پيش می آيدکه آنها چه برنامه‌ی تازه‌ای تدارک ديده‌اند؟



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش کلمه، در حالی که شش ماه از بازداشت غير قانونی موسوی و کروبی و همسران آنها می‌گذرد و حاکميت همچنان آنها را در وضعيت آشکارا غير قانونیٍ «زندان خانگی» بدون هر گونه پاسخ گويی و قبول مسووليت به گروگان گرفته است، برخی محافل امنيتی به تازگی با اهدافی نا مشخص در تلاش‌اند تا بروز مشکل جسمی برای ميرحسين را در جامعه پخش کنند؛ که اين موضوع، باعث نگرانی مردم و طرح اين نگرانی‌ها در شبکه‌های اجتماعی و نيز تماس‌های مکرر علاقه‌مندان در اين باره شده است.

اين منابع وابسته به اقتدارگرايان و زندانبانان در حالی ادعای فراموش شدن موسوی از جانب سبزها! و بيماری او را مطرح می‌کنند که تريبون‌های آنها تاکنون هيچ اشاره‌ای به مسئوليت بديهی حاکميت برای حفظ سلامتی و رعايت حقوق قانونی زندانيان بی‌محاکمه و بی‌گناه خود نکرده‌اند و گزارشی نيز از وضعيت سلامت آنان به خانواده و مردم نمی دهند و حتی متوجه نيستند که با شبهه‌پراکنی‌های خود درباره‌ی سلامتی رهبران جنبش سبز، بيش و پيش از هر چيز، ظلم و رفتار غير مسئولانه و خودکامگی صاحبان قدرت را به نمايش می‌گذارند.

در همين راستا، روز چهارشنبه يک سايت نزديک به محافل امنيتی، در خبری مشکوک ادعا کرد که ميرحسين موسوی بيمار شده، حال او وخيم است و پزشکان بر سر بالينش حاضر شده‌اند تا او را تحت مراقبت قرار دهند!. سايت «صراط نيوز» که به نماينده رهبری در کيهان منتسب است، در حالی ادعای بيماری مهندس موسوی را مطرح کرده که نزديکان او مشکل جسمانی و سابقه‌ی بيماری وی را قبل از حصر رد می‌کنند و تاکيد دارند که ميرحسين تا روز قبل از حصر غير قانونی، هيچ بيماری و مشکل جسمی خاصی حتی بيماری های متداول اين سن را نداشته است.

در پيگيری اين خبرسازی‌ها، اين اطمينان حاصل شد که مير محصور جنبش سبز، تا امروز حال عمومی مساعدی دارد و در ماه مبارک رمضان، روزه نيز می گيرد. با اين حال با توجه به قرنطينه اطلاعاتی ميرحسين موسوی و همسرش، ادعای ديروز اين سايت امنيتی اين نگرانی را به وجود می آورد که ستاد کودتا چه نقشه ای در سر می پروراند؟ خبرنويس اين سايت اما توجه نکرده که با خبر خود، به فرض صحت خبر، قبل از همه، سوء تدبير قدرت‌طلبان حاکم را به نمايش می‌گذارد و همه اينها چيزی از مسئوليت حاکمان کم نمی‌کند.

نهادهای امنيتی از شش ماه قبل تاکنون، با بی‌توجهی به نگرانی‌های خانواده و درخواست‌های مکرر دلسوزان، امکان معاينه‌ی رهبران جنبش سبز توسط پزشکان مستقل را مهيا نکرده‌اند. اين بی‌توجهی ها، واکنش مادر زهرا رهنورد را در پی داشت که يک ماه قبل در مصاحبه با کلمه از «کاهش وزن» ميرحسين ابراز نگرانی کرده بود. دختران موسوی و رهنورد هم در ديدار با سيد محمد خاتمی، اين موارد را تاييد کرده و «دلنگرانی‌های موجود درباره‌ی وضعيت جسمی موسوی و رهنورد و نيز رفتارهای ناشايست و تهديدهای ماموران عليه خانواده» را مورد اشاره قرار داده بودند.

سايت نزديک به محافل امنيتی، در خبر خود، ميرحسين موسوی را «اسطوره فراموش شده» می‌نامد و ادعا می‌کند که فعالان جنبش سبز، سران جنبش را فراموش کرده‌اند!

نکته حايز اهميت اينجاست که اين خبر درست يک روز پس از آن منتشر می‌شود که نامه‌ای با بيش از ۳۰۰ امضای اشخاص و گروههای فعال در اعتراض به ادامه‌ی حبس غير قانونی موسوی و کروبی منتشر شد و بر اساس گزارش‌ها، اين نامه بازتاب‌های گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی داشته و تعداد امضاهای آن نيز در حال افزايش است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016