جمعه 28 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نمایندگان مجلس شورای اسلامی و هشدار های ستم سوزشان، عبدالحسین طوطیایی

239 نفر از نمایندگان مجلس درخصوص رخدادهای اخیر در انگلیس، بیانیه​ای صادر کردند.

موضعگیری های طوماری نمایندگان مجلس شورای اسلامی در قبال حوادث و مسائل ریز ودرشت کشور را اگر در دوره جاری و در چند سال اخیرمورد ارزیابی قرار دهیم بخوبی در می یابیم که جمع شدن 239 امضا که تقریبا 85 درصد کل نمایندگان تشکیل می دهد ازچه اهمیت ویژه ای برای آنان برخوردار بوده است. چنین بیانیه پر امضایی اگر از پارلمان هر کشوری صادر می شد پر سش هایی را در ذهن مخاطبان جای می داد.

-- براستی ایا در کشور متعلق به این نمایندگان بدون مرز مشکلاتی وجود ندارد که پرنده احساس انسان دوستانه آنان اینچنین بر آشفته شده و بی قرار بر بام مدیریت اجرایی کشوری مانند انگستان می نشیند ؟ و آیا که نمایندگان مجلس عوام آن کشور از فرط نا توانی کار به کاردانان سرزمین ما سپرده و خود در گوشه های مبلمان دستگاه قانونگذاری کشورشان به خواب غفلت رفته اند ؟ و یا ینکه خدای نا کرده اشتغالات روز افزون جهانی مجال ازنمایندگان ما چنان ستانده است که تا به پیرامون خود نظر افکنند ؟ اگر که اینگونه باشد لطفا از حدیثی مفصل اشارات فشرده زیر را دریابند.

-- در کشور خشکی زده و تشنه کام ما ، ازمنابع عمومی و در حقیقت از درآمد نفت که باید روزی برای زیر ساخت پایدار بخش کشاورزی استفاده می شد نزدیک به پنج هزار میلیارد تومان به سیاق چند سال گذشته قرار است به تولید کنندگان پرداخت گرد د تا از این به بعد به عنوان بزرگترین مصرف کنندگان این بخش تلقی گردند. خبری که هرگز گروهی اندک هم از این خیل دلسوزرا نیازرده که برآن باشند که چند امضایی راهم در زیر پرسشی از آقای وزیر جهاد کشاورزی بیآورند.

--ماه ها جنگل های کم نظیر زاگرس کبیر در شراره های بی امان و سرکش آتش می سوخت وهرگز دمای روحیه این بزرگواران افزونی نیافت تا وزیر مسئول را مورد پرسش قرار دهند.

-- در سه سال اخیر حدود چهار تا پنج درصد از نرخ اشتغال در بخش کشاورزی و آنهم به دلیل ورود این تولید کنندگان به بازار مصرف کاهش یافته و نرخ بیکاری به عدد رمزی تبدیل شده است که بر اساس دوری یا نزدیکی به سیاست های دولت در نوسانی از 9/9 تا بیست در صد مورد ادعا قرار می گیرد و آنهم اشتغالی که تنها با یکساعت کار در هفته لباس کار را بر بیکارانش می پوشانند .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


-- شمال سبز فام کشور مان و کانون های بی بدیل دیگر همچون نگینی زمردین در آهنگی بی توقف به تاراج ویلا سازان سود جو رفته تا رنگی دیگر را بر تارک این سرزمین می کشاند و مرگ تالاب هایش بر شیون جغدان نشسته براین بام خاور میانه ناله می افزاید تا که از خرابی های بیشتر هشدارشان دهد.

-- تورم لجام گسیخته گروهی عمده را در دغدغه ادامه حداقل حیات به نوعی کما فرو برده است آنها بی تابانه نگاه درمانده به خود پردازهای بانک ها می اندازند که آیا واریز یارانه همچون گرد اعتیاد به حساب خالی شان عددی افزوده است ؟ و از طرفی دیگر نیز جمعی در سایه انفجار قیمت ها بر عرشه کشتی های واردات غذا پای شادی می کوبند و اتومبیل های چهار میلیاردی وارد می کنند تا ادعای نادرستشان از اینکه از جنس مردمان این سرزمین نیستند درست از آب در آید .

-- کشوری که رییس جمهورش رو در رو به مردم خیره می شود و به آنان نوید اهدای باغ و ویلا و گاو می دهد تا که در زیر پوست این بشارت شعوریک جامعه را به چالش بکشاند.

.......و بسیاری و بسیاری دیگرکه از بس اشاره و تکرار شده است دیگر زشتی ها هم نای خزیدن در پشت نقاب سیاست از کف ربوده و بر بام ذهن مردمان کشورمان به آسانی در آمد و رفت شده اند
پس امثال من ناگزیر از آنند که به عنوان یک شهر وند ایرانی غبطه خودرا از اینکه انگلیسی نیستند به استحضار این وکلای محترم برسانند و اگر که از بخت بد چشمانمان از رنگ آبی بی بهره هست آنها را دلجویی نماییم که شاید به همت علم و تکنیک اپتیک این نقص از خود بزداییم. باشد که بانگ ستم ستیز این نمایندگان همچون سمفونی عدالت بر بام خانه امثال ما هم نواخته شود.

(عبدالحسین طوطیایی، عضو هیات علمی بازنشسته سازمان تحقیقات کشاورزی)


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016