یکشنبه 30 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مديرکل اطلاعات استان يزد: فعاليت شبکه‌های اجتماعی مجازی در ايران غيرقانونی است، ايسنا

بر فعاليت فرقه ضاله "بهائيت" اشراف اطلاعاتی داريم


مديرکل اطلاعات استان يزد، کار فرهنگی و تحکيم بنيانهای ارزشی در جامعه و خانواده‌ها را، راهکار اصلی بهبود وضعيت حجاب و عفاف در استان دانست.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)- منطقه يزد - مديرکل اطلاعات استان يزد، با ايراد سخنانی در خصوص جايگاه و منزلت خبرنگاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ايران، به سئولات مطرح شده توسط اصحاب رسانه استان پاسخ گفت.

وی با اشاره به ويژگيهای استان دارالعباده و دارالعلم يزد، شرافت، سختکوشی، ولايتمداری، قناعت و پاکدامنی را از ويژگيهای بارز مردمان اين استان برشمرد و ضمن گرامی‌داشت ياد و خاطره شهدای استان به خصوص شهيد محراب آيت‌الله صدوقی(ره)، مرحوم آيت‌الله خاتمی(ره) و مرحوم حجت‌الاسلام‌والمسلمين صدوقی(ره) و نکوداشت ياد خبرنگار شهيد، محمود صارمی، گفت: اصحاب رسانه در جامعه امروز نقش و جايگاه مهمی دارند و لازم است اهتمام ويژه‌ای در راستای حفظ نظام و ارزشها و دستاوردهای آن داشته، از اقدامات غيرحرفه‌ای پرهيز کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی تاکيد کرد: با توجه به رسالت سنگين اصحاب رسانه، خبرنگاران و سايتها در نظام مقدس جمهوری اسلامی، حفظ استقلال آنها ضروری است.

تهديدات موجود در اين حوزه، موضوعی بود که مديرکل اطلاعات استان يزد به آن پرداخت و خواستار توجه جدی خبرنگاران و اصحاب رسانه به عدم درج مطالبی که مورد سوءاستفاده دشمنان و شبکه‌های ماهواره‌ای ضد انقلاب قرار می‌گيرد، شد.

وی در خصوص ميزان موفقيت اداره‌کل اطلاعات استان يزد در کشف توطئه‌های دشمنان با توجه به مذهبی بودن استان، گفت: الحمدلله با تلاش شبانه‌روزی سربازان گمنام امام زمان(عج) و چشم تيزبينی که دارند، توطئه‌های دشمن شناسايی و در نطفه خفه می‌شود و در اين راستا اقدامات بسيار خوب پيشگيرانه و مقابله‌ای انجام شده است.

وی ادامه داد: منافقان و ساير گروهکهای ضدانقلاب در حال حاضر تهديدی برای استان محسوب نمی‌شوند و متاسفانه بيشترين سرمايه‌گذاری دشمن در حوزه فرهنگی است که برای خنثی کردن آن همت همگانی و عزم ملی را طلب می‌کند.

مديرکل اطلاعات استان يزد در خصوص نقش اداره اطلاعات استان در رفع مشکلات استان، گفت: اين اداره کل ضمن رصد و شناسايی مشکلات در زمينه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و... نقش اطلاع‌رسانی دقيق به مسئولان استان و ايجاد حساسيت در آنها را بر عهده دارد. ضمن اينکه در جلسات و کميسيونهای تخصصی نيز نظرات کارشناسی خود را جهت رفع مشکلات ارائه می‌کند.

وی مهمترين اقدامات اداره‌کل اطلاعات در سالهای اخير را، اطلاع‌رسانی به مسئولان تصميم‌گير استان عنوان کرد و افزود: اين از جمله وظايف ذاتی اين اداره کل است که بصورت مستمر انجام می‌شود.

مقابله با اقدامات سرويسهای جاسوسی بيگانه و اقدامات توجيهی صورت گرفته برای مديران و کارشناسان در اين راستا، شناسايی فعاليت مرتبطان نفاق و ساير گروهکهای ضدانقلاب و اقدام لازم در اين زمينه، شناسايی و برخورد با شبکه‌های هرمی و تعطيلی فعاليت آنها در يزد، اشرافيت اطلاعاتی بر محيط‌ های فرهنگی، آموزشی و اجتماعی و رصد مسائل امنيتی در اين محيط‌ ها و اقدامات لازم جهت سالم‌سازی محيط ها، ضربه به باندهای کلان مواد مخدر در استان، از ديگر مواردی بود که مديرکل اطلاعات استان يزد به آن اشاره کرد.

وی در خصوص نقش اداره‌کل اطلاعات استان در عزل و نصب مديران، گفت: بر اساس قانون، تعيين صلاحيت مديران برای پستهای حساس و کليدی دستگاههای اجرايی استان، توسط اداره‌کل اطلاعات صورت می‌گيرد. ملاک عمل هم عملکرد افراد بر اساس قانون و ضوابط، تبعيت از مقام معظم رهبری و رعايت خط قرمزها و التزام به ولايت فقيه است.

مديرکل اطلاعات استان يزد گفت: اداره کل اطلاعات خلوتگاه اسرار مردم و نظام است و پرسنل خدوم آن فاقد هرگونه گرايش سياسی به جناحهای سياسی کشور هستند و با تاسی از فرمايشات امام راحل و مقام معظم رهبری، مستقل و منزه هستند. ضمن اينکه قوانين داخلی وزارت اطلاعات نيز ورود پرسنل را به جناح‌بنديهای سياسی منع کرده است.

وی در خصوص شبکه‌های اجتماعی مجازی مثل "فيس‌بوک" نيز اظهار کرد: طبق قانون جرائم رايانه‌ای و بنا به مصوبه کارگروه تعيين مصاديق محوايی مجرمانه، فعاليت سايتهای فيس‌بوک، فرندفيد و توئيتر که از جمله شبکه‌های اجتماعی معروف بوده و خاستگاه آنها در آمريکاست، در جمهوری اسلامی ايران غيرقانونی تشخيص داده شده است.

وی در پاسخ به سئوالی با اين مضمون که "آيا فرقه ضاله بهائيت در استان يزد فعال است و آمار آنها چقدر است"، گفت: فرقه ضاله بهائيت فعاليت خود را بر روی جوانان و نوجوانان متمرکز کرده و از هر فرصتی برای جذب آنها استفاده می‌کند. يکی از شيوه‌های آنها استفاده از گفت‌وگوی هدفمند است که با بکارگيری دختران جوان و بزک‌کرده، خود را به جوانان نزديک کرده، سعی در فريب آنها را دارند. الحمدلله اشرافيت اطلاعاتی بر فعاليت آنها وجود دارد.

وی در مورد وضعيت قاچاق و مصرف مواد مخدر در استان يزد گفت: استان يزد به دليل موقعيت خاص جغرافيايی خود در مسير عبور کاروانهای قاچاق مواد مخدر است و سرريز مواد عبوری به دست مصرف‌کنندگان استان می‌رسد که کمينهای متعددی در اين زمينه زده شده و کشفيات خوبی نيز وجود داشته است اما متاسفانه مدتی است گرايش به مواد مخدر صنعتی در استان افزايش يافته که برای رفع اين مشکل علاوه بر هماهنگی بيشتر بين ارگانهای عمل‌کننده در مبارزه با مواد مخدر، عزم همگانی و ملی را طلب می‌کند.

وی در مورد امانتداری و حفظ اسرار توسط مخبرين و گزارشگران اداره کل اطلاعات استان نيز گفت: وظيفه قانونی و شرعی تشکيلات اطلاعاتی، حفظ امانت و اسرار مخبرين است و سازوکارهای قانونی مناسبی در داخل سيستم جهت اين مسئله انديشيده شده است.

وی اعلام کرد: همه نشريات محلی به صورت مستمر مطالعه و رصد می‌شود و از تلاش همه عزيزان در اين عرصه تشکر می‌شود و هر چند وضعيت نشريات استان وضعيت خوبی است ولی تا رسيدن به وضعيت مطلوب نيازمند تلاش بيشتری از سوی همه عزيزان است.

وی، کار فرهنگی و تحکيم بنيانهای ارزشی در جامعه و خانواده‌ها را، راهکار اصلی بهبود وضعيت حجاب و عفاف در استان يزد دانست و افزود: هر چند برخورد با مصاديق بارز بدحجابی و بی‌حجابی نيز نمی‌تواند از دستور انتظامی خارج شود.

وی، مهمترين معضل فرهنگی استان يزد را، تاثيرپذيری برخی اقشار جامعه از تهاجم فرهنگی دانست و افزود: بروز آن را در حوزه‌های حجاب و عفاف، گرايش به ماهواره، مواد مخدر، مزاحمت خيابانی، افسار گسيختگی در روابط پسر و دختر و... شاهد هستيم و راه‌حل آن نيز مقابله فرهنگی با تهاجم فرهنگی بيگانه است که عزم ملی و همگی را می‌طلبد و نيازمند برنامه‌ريزی منسجم از خانواده، دبستان تا دانشگاه و... است.

وی در خصوص نحوه برخورد اداره‌کل اطلاعات با برخی کارمندان دولت که بصورت تعمدی در ناراضی کردن مردم نقش دارند، گفت: در همه ادارات دولتی، ساز و کارهايی برای نظارت بر فعاليت کارمندان وجود دارد از جمله حراست محيط ها که در صورت وصول گزارش يا مشاهده کوتاهی، توسط آنها بررسی و اقدام قانونی لازم با فرد متخلف صورت می‌گيرد.

مديرکل اطلاعات استان يزد گفت: در راستای برخورد با ارتشاء در ادارات و مسئله زيرميزی پزشکان نيز موارد ذکر شده از مصاديق وظيفه ذاتی تشکيلات اطلاعاتی نيست ولی چنانچه گزارشی از طريق شهروندان واصل شود به مبادی ذيربط برای پيگيری ارسال می‌شود.

وی در خصوص وضعيت فعاليت شرکتهای هرمی در استان يزد نيز گفت: برخی از شرکتهای هرمی مثل کوئست، ارمغان خليج‌فارس، پارميس تجارت پارسيان، پالينور و امگا در يزد فعال بودند که با آنها برخورد شده است و برخورد با برخی از شرکتهای ديگر نيز در دستور کار قرار دارد اما فردی به عنوان مقام دولتی عضو در شرکتهای هرمی، نداريم.

مديرکل اطلاعات استان يزد در خصوص برخورد با قاچاق اتباع بيگانه در استان نيز گفت: چون اين بحث جزء وظايف ذاتی تشکيلات اطلاعاتی نيست، ما نقش اطلاع‌رسانی به ناجا را داريم و متاسفانه با توجه به موقعيت جغرافيايی استان، قاچاق اتباع بيگانه در استان وجود دارد که اين موضوع توسط ناجا پيگيری می‌شود.

وی در خصوص افزايش ميزان ارتکاب جرم در استان يزد نيز گفت: امنيت اجتماعی و فرهنگی در استان يزد با توجه به عقبه و پيشينه اعتقادی مردم و حضور روحانيت معظم استان، از شرايط مطلوب و ويژه‌ای برخوردار است. اما دلايلی از جمله مهاجرپذير بودن استان، افزايش جمعيت و عدم تناسب آن با ميزان اشتغال و عدم استفاده بهينه از مراکز تفريحی و فرهنگی موجود، تاثيرپذيری از تهاجم فرهنگی و... در اين خصوص قابل طرح است که رصد وضعيت اجتماعی جامعه و اطلاع‌رسانی و ارائه تحليل به مبادی ذيربط جهت تصميم‌گيری، توسط اين اداره کل صورت می‌گيرد و مهمترين راهکار نيز تقويت ارزشهای دينی، اخلاقی و اعتقادات مذهبی مردم است. ضمن اينکه اقدامات نيروی محترم انتظامی نيز در پيشگيری از برخی جرائم موثر است.

مديرکل اطلاعات استان يزد تصريح کرد: بسياری از مواردی که توسط اصحاب رسانه مطرح شد از وظايف ذاتی اين مجموعه نيست ولی با تعاملی که با مسئولان استان وجود دارد، مشکلات و نارسائيها جهت پيگيری منعکس می‌شود و اگر مشکل يا نارسايی‌ای در حدی برجسته و مهم شود که ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی را نشانه رود، با اذن مقام عظمای ولايت، تشکيلات اطلاعاتی در آن حوزه ورود خواهد کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016