پنجشنبه 3 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خبرهای حقوق بشری پنجشنبه: هجوم به مراسم افطاری فعالین مدنی آذربایجان در تبریز

این صفحه مرتبا به روز می شود

هجوم به مراسم افطاری فعالین مدنی آذربایجان در تبریز، هرانا

ساعاتی پیش نیروهای امنیتی تبریز طی اقدامی جمعی از فعالین سر‌شناس مدنی آذربایجان در تبریز را بازداشت کرده و به جای نامعلومی انتقال دادند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این بازداشت در محله قم تپه تبریز در منزل شخصی مصطفی عوض‌پور از فعالین مدنی آذربایجان صورت گرفته است.


در این بازداشت گسترده حدود ۳۰ نفر که در مراسم افطاری شرکت کرده بودند با ورود غیر قانونی نیروهای امنیتی به منزل مصطفی عوض‌پور ضمن تفتیش و ضبط وسایل شخصی آن‌ها را نیز با خود برده‌اند.

لازم به ذکر است که هم اکنون نیروهای امنیتی در مثابل منزل فوق الذکر حضور داشته و از کسانی که به آن محله مراجعه می‌کنند فیلم برداری می‌کنند. و به هیچ کس حتی به صاحب خانه هم اجازه وارد شدن نمی‌دهند.

از شهر اورمیه نیز خبر می‌رسد اداره اطلاعات این شهر با احضار ۲۰ نفر از فعالان مدنی به ستاد خبری و تماس با بسیاری دیگر اقدام به تهدید ایشان نموده است.

لازم بذکر است به دنبال رد طرح ۲ فوریتی نجات دریاچه اورمیه شهرهای آذربایجان ملتهب می‌باشد و فعال مدنی آذربایجان برای روز‌های پنجشنبه ۳ شهریور استادیوم سهند تبریز بازی فوتبال ترکتور سازی و شهرداری و همچنین روز شنبه۵ شهریور شهرهای اورمیه و تبریز فراخوان داده‌اند.

گزارش دیگر حاکی است سیستم اس‌ام اس استانهای شمال غرب دچار مشکل شده در صورت بودن کلمات «اورمو گولو»، «دریاچه اورمیه» به مقصد نمی‌رسد.


ضرب و شتم عیسی سحرخیز و ممنوعیت ورود زندانیان سیاسی به بهداری، سحام نیوز

از سه شنبه گذشته بهداری زندان رجایی شهر از پذیرفتن زندانیان سیاسی منع شده است.

به گزارش سحام نیوز، در همین راستا عیسی سحرخیز که در شرایط وخیم جسمی به سر می برد، هنگام مراجعه به بهداری زندان، با واکنش بسیار بد یکی از مسئولین زندان و نیز یک پاسدار روبرو شده به طوری که آنان با مشت وی را از ناحیه سینه مورد ضرب و شتم قرار دادند.

مهدی محمودیان نیز با همین واکنش ماموران زندان روبرو شده است، لیکن پس از ارائه دستور پزشک قانونی توسط وی به مسئولان زندان، آنان از روی اجبار با حضور مهدی محمودیان در بهداری زندان موافقت کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تائید حکم ۱۲ سال حبس تعزیری برای نوید خانجانی

این حکم که روز ۱۹ مرداد‌ماه صادر شده است، امروز به وکیل نوید خانجانی شهروند بهایی ابلاغ شده است.

به گزارش جمعیت مبارزه با حق تحصیلی اتهامات خانجانی، «نشر اکاذیب»، «تشویش اذهان و تبلیغ علیه نظام»، «عضویت در کمیته گزارشگران حقوق بشر» و همچنین «تشکیل گروه محرومین از تحصیل» عنوان شده است.

خانجانی ۱۱ اسفند ماه سال گذشته ۸۹ در اصفهان بازداشت و پس از گذراندن ۶۵ روز بازداشت موقت در (بند دو الف سپاه) زندان اوین که ۲۵ روز نخست آن را در سلول انفرادی به سر کرد، ۱۳ اریبهشت سال جاری با قرار وثیقه‌ی ۱۰۰ میلیون تومانی آزاد شد. خانجانی، طی دوران بازداشت خود، علاوه بر بازجویی‌های سنگین، برای انجام مصاحبه ویدیویی تحت فشار قرار داشت.

احضار و بازجویی دو شهروند بهایی ساکن سنندج

دو تن از شهروندان بهایی ساکن سنندج از طرف اداره‌ی اطلاعات این شهر مورد بازجویی قرار گرفتند.

به گزارش «خانه‌ی حقوق بشر» ایران، فرشاد مزیدی و پگاه گلستانی، دو شهروند بهایی ساکن سنندج در پی احضار اداره‌ی اطلاعات این شهر، چندین ساعت مورد بازجویی قرار گرفتند. این در حالیست که طی هفته‌های اخیر اکثر شهروندان بهایی این شهر مورد بازجویی‌های مداوم و سیستماتیک در ارتباط با دیانت بهایی قرار گرفته بودند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016