سه شنبه 8 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پاسخ به تکذیب آقایان علی شاکری زند و خسرو شاکری زند، م.ر.رضا

پاسخ به تکذیب آقایان علی شاکری زند و خسرو شاکری زند

سردبیر محترم خبرنامه گویا

برادران عزیز ، انتقاد شما دوستان از یک نظر کاملا ً صحیح و به حق است و آن اینکه مسئولان محترم تارنمای گویا نیوز ، تمام شماره های پانوشت ها و منابع مطلب بنده را در متن اصلی حذف کرده و لذا نه تنها از سطح آن کاسته اند بلکه باعث بروز چنین سوء تفاهم هایی نیزشده اند . از این جهت اول شما عزیزان را به پا نوشت شمارۀ 44 آن نوشته ارجاع می دهم و دوم فقط قسمتی از مطلب پانوشت را مجددا ً بیان می کنم تا روشن شود که هرگز قصد افترا زدن به کسی در کار نبوده بلکه همه سوالات شماره گذاری شده در جهت روشن شدن موضوع بوده چرا که اگر بنا بر مرور تاریخ بود ، آن مطالب را به صورت سوال مطرح نمی کردم بلکه مانند بقیۀ مطلب به صورت مستند بررسی می کردم. شاهد این مدعا نیز همان موردی است که در پا نوشت مطلب ، به این صورت ذکر کرده ام :

« اما به این ادعا ها باید پاسخ گفته شود و مورد بحث قرار گیرند لذا از همۀ افراد دخیل در این جریان دعوت می کنم در این مورد دست به روشنگری بزنند»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


از این بابت ، ضمن تشکر از آقایان علی شاکری زند و خسرو شاکری زند به خاطر روشنگری در مورد ذکر شده و عذرخواهی جهت تکدر خاطرشان ، ازدیگر افرادی که مخاطب آن پرسشها (نه اتهامها)هستند نیزدرخواست می کنم ضمن بررسی مطالب منبع ذکر شده ، در این زمینه دست به روشنگری بزنند .

در پایان ، همانگونه که دفاع از حقانیت دکتر شاپور بختیار را ، به عنوان فردی که پس از انقلاب پای به عرصه گیتی گذاشته بر خود فرض می دانم ، از روبرو شدن با حقیقت نیز هیچ ابایی ندارم و برای روشن شدن حقیقت تمام سعی خویش را خواهم کرد . و از باب ِ ممکن الخطا بودن انسان ،اگر در این راه، ناخواسته به کسی توهینی کرده و یا اتهامی متوجه کسی کرده باشم ، در پوزش خواهی پیش قدم خواهم بود . اما با زبان تهدید و توهین ، چیزی جز تفرقه و شادی ِ دشمن ِ مشترک نصیبمان نخواهد شد . در مورد مستعار بودن نام نیز گفتنی است، پاسخی (مقاله)که باید بیش از یک سال پیش به چاپ میرسید ، اینک منتشر شده لذا خود حدیث مفصل بخوانید از این مجمل.

ارادتمند

م.ر.رضا

Dr.mr.reza@gmail.com


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016