چهارشنبه 16 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فرزندان خاتمی در فرنگ اما فرزندان مردم در مزارها و شکنجه گاه ها! ناصر مستشار

وقتی در بعد از دوم خرداد سال ۷۶ ،محمد خاتمی همه یاران خود را در مقابل اقتدار طلبان ـ بی یار و یاور تنها رها کرد و بیشتر آنها درو شدند ـ پس ازآن حمیدرضا جلائی پور بدرستی گفت: ارزیابی ما درباره آقای خاتمی درست نبود و بیش از اندازه روی ایشان حساب کرده بودیم!

این روزها آقای خاتمی بارها بطور رسمی به همگان اعلام نموده است که اگر اصلاح طلبان بتوانند در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت نمایند، آنگاه همه مردم ایران باید تمام گذشته خونبار حکومت اسلامی را به فراموشی بسپارند تا اولا نظام حفظ گردد و دوما نفوذ دین و قدرت روحانیت که در هیبت ولی فقیه تبلور یافته است در حکومت کنونی از بین نرود تا جاودانه گردد!

مهدوی‌كنی: امام آوردمان در صحنه و دیگر ول‌كن معامله نیستیم.

اینک اصلاح طلبان به دوراهی انتخاب یکی از شیوه های مرسوم حکومتی در جهان رسیده اند! حکومت توسط مردم یا به وسیله ولی فقیه، کدامیک؟

مخلوطی از آن دو امکان ناپذیر هست. انتخابات یک راه و روش سیاسی مانند خرید میوه نیست که بتوان میوه های بهتر را برای خود خرید!

انگار در ایران حتما باید جگر گوشه ای از دست داده باشی که آن درد جانکاه را احساس کرده باشی! مطمئنا آقای محمد خاتمی تاکنون چنین دردی را لمس نکرده است که این روزها در تلاشی شبانه روزی برای آشتی طرفین کشته داده و قاتلان بر آمده است تا آنها بتوانند همه دردها و رنج های از دست دادن عزیران خود را آغاز نمایند؟

وقتی شاه در دهه چهل خورشیدی تشکیل دولت را به رهبران جبهه ملی پیشنهاد کرد، آنموقع رهبران جبهه ملی بدرستی در پاسخ شاه گفتند:

ابتدا شاه مانند خواست های دیرینه وهمیشگی سیاسی جبهه ملی باید سلطنت بکند نه حکومت ودرضمن تازمانی که دکتر مصدق در تبعید و حصر خانگی بسر ببرد ، هرگزهیئت دولت توسط نیروهای جبهه ملی تشکیل نخواهد شد!

اگر شاه آنزمان چنین بضاعت فکری را داشت که پیشنهاد تشکیل دولت را به یاران دکتر مصدق بدهد اما ولی فقیه هرگز حاضر نخواهد شد که حتی اصلاح طلبان جدی تر وارد مجلس شوند!

از اصلاح طلبی فقط یک نام شکست خورده باقی مانده است که همچنان مانند یک اتیکت ازآن بهره برداری می شود.

عذرخواهي از نظام، گام اول بازگشت فتنه گران پشيمان

آن گونه كه از سوي صاحب نظران عنوان مي شود، اولين گام براي بازگشت فتنه گران،بخوانید (اصلاح طلبان) پشيمان در انتخابات امسال، عذرخواهي از نظام است.

اين موضعي است كه عبدالرضا مرادي عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس هم بر آن تاكيد داشته و مي گويد: اصلاح طلبان بايد با اقرار به اشتباه خود در زدن اتهام تقلب به نظام، رسما عذرخواهي كنند|.

شاه موقعی درخواست جبهه ملی را پذیرفت که دیگرعمری برای حکومتش باقی نمانده بود و دکتر شاپور بختیار در دی ماه ۵۷ با تمام ناامیدی برای نجات کشوراز گزند شکل گیری حکومت اسلامی خودرا مامورتشکیل دولتی سکولار و دمکرات نمود که شوربختانه با موانع تاریخی به شکست رسید!

دکتر شاپور بختیار بعنوان یک سوسیال دمکرات و اصلاح طلب قانونی وارد میدان شد تا استبداد سطلنتی محو گردد و همزمان حکومت نعلین آخوندها شکل نگیرد امابدان دست نیافت!

دکتر بختیار حتی حاضر شده بود که رژیم سلطنتی را به آرای مردم به جمهوری غیر اسلامی انتقال دهد که با مخالفت سرسختانه روحانیت وخرابکاری های ارتشیان وفادار به شاه مواجه گردید.

اینک موقعیت سیاسی بهتری از دوره دکتر بختیار برای اصلاح طلبان مهیا شده است تا در پرتو مبارزات مردمی به یک جمهوری سکلولار دست یافت.

سئوال اساسی در اینجاست، آیا نیروهای اصلاح طلب همچنان عافیت طلبی حفظ نظام را آرزو می کنند یا خواسته های دمکراتیک مردم ایران را که سالهاست برای آن جانفشانی کرده اند؟

مصطفی الجلیل رهبر مخالفان لیبی نیزدردولت قذافی بعنوان وزیر دادگستری مشغول به انجام وظیفه بود اما در نهایت به نفع مردم وعلیه استبداد در کنار آزادی ودمکراسی ایستاد و به رهبری مبرهن و وارسته تبدیل گردید!

سرنوشت جمهوری اسلامی بهتر از حکومت شاه نمی تواند باشد.مهم این هست که نیروهای مدعی اصلاح طلبی تا چه اندازه ای به خواست های دمکراتیک وعده شده به مردم وفادار خواهند ماند!

لحظاتی که عبدالله مومنی در زندان شکنجه می شد ،ما باید در آنجا می بودیم تا مزه تلخ شکنجه را احساس می کردیم!

به نوشته خودش،شکنجه گران حکومت اسلامی کله اورادر کاسه توالت زندان فرو کرده بودند وبخشی از مدفوع ها به دهان و گلوی عبدالله مومنی نفوذ کرده بودند.

درباره غم از دست دادن دردناک ـ پیشقراولان آزادی یعنی نداها، ترانه ها، رامین ها و سهراب ها و دیگر انسانهای آزاده ـ قلم از بازگو کردن همه آن رنج ها قاصر است!

"آقای خاتمی در اين ديدار تاکيد داشت که باید «اصولگرايی و اصلاح طلبی« از نو تعريف شود و محور تلاش همه حفظ نظام باشد. وی در پاسخ به اينکه آيا راهکار مشخصی در اين ديدار ارائه شد، گفت؛ نظر خاتمی بر اين بود که عقلای قوم با حفظ ارتباط فی مابين، مشکلات را بررسی و حل کنند که نظر بسيار خوبی است.(نهم تير ماه ۱۳۸۸)"

پس از کودتای انتخاباتی ۲۲ خرداد سال ۸۸ و اعتراضات برحق مردم ايران که نسبت به دستبرد آرای خود توسط رژيم ولايت که در سراسر ایران برگزار گردید و منجر به کشته ها و زخمی ها و زندانی های بيشماری از هموطنان تمام شد، تازه آقای محمد خاتمی درصدد آشتی بين اصولگرائی و اصلاح طلبی بر آمده است تا شايد نظام را حفظ نمايد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مدعیان اصلاح طلبی در جمهوری اسلامی تا کنون هیچگاه از سید علی خامنه ای برائت نکرده اند و همواره امید وارند تا او به آنها تمایلی نشان دهد تا آنها به قدرت برگردند تا نظام عاقلانه حفظ گردد.

تاکنون اصلاح طلبان به رهبريتی التزام نظری و عملی داشته اند که در مورد بی کفايت ترين، عقب مانده ترين، ارتجاعی ترين دولت در تاريخ ايران به رهبری سید علی خامنه ای که اين چنين می گويد: «به قول رهبرمعظم انقلاب حضرت آيت الله خامنه ائی، دولت آقای احمدی نژاد ـ بهترين دولت از آغاز مشروطه تاکنون بوده است.» (کيهان شريعتمداری)

شادباش ویژه به خانواده‌های عزیزانی که این روزها با تدبیر نظام و در تلطیف فضای سیاسی و اجتماعی پس از دورانی از زندان، آزادی را تجربه می‌کنند. سید محمد خاتمی ـ رمضان المبارک ۱۴۳۲

سید محمد خاتمی در دیدار تعدادی از فعالان سیاسی و فرهنگی با توجه به وضعیت نابسامان اصلاح طلبان اعلام کرد که "اگر میرحسین موسوی معذرت خواهی نماید برای همه بهتر است و این می تواند فتح بابی باشد برای تحقق آرمان های اصلاح طلبان -محمد خاتمی: موسوی معذرت خواهی کند !

در برهه تاریخ ساز کنونی کشور ایران ـ افشای سازش کاری های مدعیان اصلاح طلبی برای زسیدن به قدرت سیاسی و رها کردن خواسته های اساسی وعده شده به مردم از جانب آنها به یکی از تکالیف مبرم نیروهای سیاسی وفادار به حاکمیت مستقیم مردم تبدیل شده تا مبادا بر سر مردم ایران کلاه گشادی دیگر نرود!


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016