دوشنبه 21 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مجيد انصاری: تشکيل گروه ۱+۷ اصلاح طلبان با محوريت سيد حسن خمينی کذب است، ايلنا

- تشکيل گروه ۱+۷ با عضويت افرادی از شخصيت‌های اصلاح طلب و با محوريت سيد حسن خمينی برای فعاليت‌های انتخاباتی، کذب محض است
- اصلاح طلبان تاکنون در مورد انتخابات تصميمی نگرفته‌اند
- جلسات مجمع روحانيون مرتب برگزار می‌شود


ايلنا: حجت الاسلام والمسلمين مجيد انصاری، خبر منتشر شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر تشکيل گروه ۱+۷ با عضويت افرادی از شخصيت‌های اصلاح طلب از جمله ايشان و با محوريت حجت الاسلام والمسلمين حاج سيد حسن خمينی برای فعاليت‌های انتخاباتی را تکذيب کرد و گفت: اين خبر همانند اخبار مشابهی از اين دست کذب محض و ساخته و پرداخته برخی کانون‌های مشکوک سياسی است؛ که با اهدافی خاص جعل و منتشر می‌شود.

وی همچنين گفت که احزاب و گروه‌های اصلاح طلب تاکنون در مورد انتخابات پيش روی مجلس تصميمی نگرفته‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مجيد انصاری در گفت و گو با خبرنگار ايلنا، به سوالات مطرح شده در مورد فعاليت مجمع روحانيون مبارز، گروه‌ها و شخصيت‌های اصلاح طلب و برخی اخباری که طی روزهای اخير در اين مورد منتشر شده است پاسخ داده است، که متن اين گفت و گو در پی می‌آيد.


مدتی است که از جلسات مجمع روحانيون مبارز خبری منتشر نمی‌شود، آيا جلسات مجمع تشکيل نمی‌شود؟

جلسات شورای مرکزی مجمع روحانيون مبارز به طور مرتب هر هفته يک بار تشکيل و مسايل مهم داخلی و بين‌المللی به ويژه موضوعات مربوط به حوزه دين و روحانيت و جهان اسلام و نيز مشکلات معيشتی و غير معيشتی مردم مورد بحث و بررسی قرار می‌گيرد و چنانچه تصميم خاصی که آگاهی عموم از آن لازم باشد گرفته شود در قالب بيانيه و يا خبر رسمی منتشر می‌شود؛ و آخرين جلسه مجمع عصر يکشنبه مورخ ۲۰/۶ بود.

آيا مجمع و ديگر گروه های اصلاح طلب به تصميم و جمع بندی قطعی نسبت به انتخابات مجلس شورای اسلامی رسيده‌اند؟

خير هنوز در اين زمينه تصميم قطعی گرفته نشده است؛ البته ديدگاه‌ها و نظرات برخی از بزرگان و شخصيت‌های برجسته اصلاح طلب بيان شده است، اما جمع بندی و تصميم نهايی در آينده و در زمان مقتضی اتخاذ و اعلام خواهد شد.

طی يکی دو روز گذشته خبری مبنی بر تشکيل گروه ۱+۷ با عضويت افرادی از شخصيت‌های اصلاح طلب از جمله جنابعالی و با محوريت حجت الاسلام وال مسلمين حاج سيد حسن خمينی برای فعاليت‌های انتخاباتی توسط برخی رسانه‌ها منتشر شده، آيا اين خبر درست است و آيا عضويت شما در اين گروه و با محوريت حاج حسن آقا صحت دارد؟

اين خبر همانند اخبار مشابهی از اين دست کذب محض و ساخته و پرداخته برخی کانون‌های مشکوک سياسی است؛ که با اهدافی خاص جعل و منتشر می‌شود. متأسفانه مدتی است در اقدامی غير اخلاقی برخی از سايت‌های خبری و رسانه های وابسته به يک جريان افراطی به صورت زنجيره ای و شبکه ای اقدام به جعل خبر و حتی مصاحبه های ساختگی و کاملا کذب و نيز انتشار انواع دروغ‌ها و قسمت‌ها و هتاکی‌ها نسبت به اصلاح طلبان و جريان‌ها و شخصيت‌های مورد احترام جامعه و مردم می‌کنند.

در رابطه با خبر فوق و محوريت حضرت حجت الاسلام والمسلمين حاج سيد حسن خمينی بايد تاکيد کنم که گرچه وفاداری جريان‌ها و شخصيت‌های اصيل اصلاح طلب به آرمان‌های بلند حضرت امام خمينی (س) و ارتباط مستحکم با بيت رفيع آن حضرت به ويژه با حجت الاسلام والمسلمين حاج سيد حسن خمينی امری طبيعی و افتخار آميز است، اما جايگاه فراجناحی و منزلت والای معنوی، علمی و سياسی يادگار و بزرگوار و فرزانه آن حضرت جناب حجت الاسلام والمسلمين حاج سيد حسن خمينی و بيت رفيعشان به گونه ای است که، جريان‌ها و شخصيت‌های اصيل انقلابی و ميهنی اعم از اطلاح طلب و اصولگرا و مستقل که به تحقق اهداف اوليه انقلاب اسلامی و پيشرفت و توسعه همه جانبه ايران عزيز و تا مين حقوق اساسی مردم بزرگوار می‌انديشند، همواره ارتباطی صميمانه و متقابل با اين کانون اميد و نور داشته و انشاء الله خواهند داشت؛ مردم فهميم و نکته سنج به خوبی اهداف حقير و مشکوک پشت صحنه اين گونه دروغ پردازی ها را می‌شناسند و طبعا حرمت شکنان جز رسوايی در پيشگاه خلق و خالق چيزی نصيبشان نخواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016