سه شنبه 22 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فرمانده کل سپاه: عمليات سپاه در شمال‌غرب در راستای پيشگيری از تهديدات آينده است، فارس

خبرگزاری فارس: فرمانده کل سپاه، انجام عمليات‌های نيروی زمينی در منطقه شمال غرب را در راستای پيشگيری از تهديدات مهم آينده در اين مناطق ارزيابی کرد.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در مراسم گراميداشت شهدای شمال‌غرب سپاه که در حسينيه امام خمينی (ره) ستاد نيروی زمينی برگزار شد، با اشاره به عملکرد يگان‌های عملياتی سپاه در منطقه شمال غرب جهت مقابله با اشرار و گروهک‌های تروريستی گفت: اين گروهک‌ها با دستور آمريکا و اسرائيل در منطقه کردستان آمادگی بالقوه‌ای برای تهديد بخش عمده‌ای از مرزهای جمهوری اسلامی فراهم می‌کردند که نيروی زمينی با برنامه ريزی دقيق و پيشگيرانه عليه اين تهديد وارد عمل شد که اين برنامه ادامه دارد.

جعفری اين شهدا را شهدای راه امنيت نظام دانست و گفت: اين همان راهی است که همه نيروهای انقلاب بايد خود را برای جانفشانی در اين راه آماده کنند.

وی با بيان اينکه خدا را شاکريم که حال و هوای دفاع مقدس در اين نيروهای مومن تازه است، گفت: البته احساس بنده به عنوان کسی که هم در دفاع مقدس بودم و هم امروز در جريان امور قرار دارم اين است که حال و هوا امروز حتی بيشتر از ايام دفاع مقدس است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


فرمانده کل سپاه تصريح کرد: ما بايد قدر اين لباس و کسوت خود را برای حفاظت از نظام اسلامی بدانيم و اثراتی که امروز انقلاب اسلامی در جهان اسلام دارد را به خوبی درک کنيم.

جعفری ادامه داد: اگر ما می‌توانستيم وضعيت ايران اسلامی و انقلاب را به خوبی درک کنيم تمام مشکلات حل می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: جهاد در راه خدا صحنه‌های مختلفی دارد که در عرصه‌های فرهنگی اجتماعی، امنيتی و امر به معروف متبلور می‌شود. که يکی از اين عرصه‌ها، عرصه شهادت در راه امنيت و يا دفاع در راه هجوم بيگانگان است.

جعفری با بيان اينکه امروز ما از لحاظ آمادگی روحی سازمان و تجهيزاتی در شرايط بسيار خوبی به سر می‌بريم اظهار داشت: قدرت امروز نظام اسلامی ما در تمام تاريخ اسلام به جز سال‌های ابتدايی آن بی نظير است و هيچ گاه ما چنين عزت و اقتداری برخوردار نبوديم.

فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: امروز بحث ايثار و فداکاری از مرزهای جمهوری اسلامی ايران فراتر رفته و در همه کشورهای اسلامی در حال رشد و توسعه است.

وی ادامه داد: اگر شرايط امروز کشور و اهداف انقلاب و وضعيت امروز اسلام در دنيا را ببينيم ولی احساس تکليف نکتيم معلوم نيست چطور نزد خدا جوابگوی شهدا خواهيم بود.

جعفری با تاکيد بر اينکه شرايط امروز با ۱۵ سال گذشته بسيار متفاوت است، آرام نشست امروز با آرام نشستن در زمان طاغوت بسيار متفاوت بوده و درک اين شرايط و شناخت تکليف و توان انجام آن از هنر مردان خدا است.

فرمانده کل سپاه با بيان اينکه بيداری اسلامی منطقه به برکت همين راه الهی در حال انجام است گفت: هر انقلابی در ايران با ديدن اين مسائل احساس تکليف می‌کند که تمام تلاش و تجربه خود را برای پيشبرد اين هدف به کار بگيرد.

وی هدف جمهوری اسلامی ايران توسعه ارزش‌ها و احکام الهی و نزديک شدن به جامعه اسلامی و اسلامی کردن ايران برای الگو شدن برای جوامع ديگر دانست و افزود: ما هنوز فاصله زيادی با اين هدف داريم که نيازمند تلاش و فداکاری زياد است.

جعفری خاطرنشان کرد: سپاه تنها وظيفه حفاظت از انقلاب در صحنه‌های نظامی را ندارد بلکه بايد خود را برای دفاع در تمامی عرصه‌ها آماده کند.

فرمانده کل سپاه پيشگيری از وقوع تهديد را تيجه آمادگی نيروهای مسلح خصوصا سپاه دانست و افزود: هنر اين نيست که ما آمادگی خود را برای دادن جواب به تهديد دشمن حفظ کنيم بلکه اين کف انتظارات است بلکه ما بايد آنقدر قوی باشيم که تهديدات جرات بروز پيدا نکنند.

وی اقدام نيروی زمينی سپاه در منطقه شمال غرب را در همين راستا ارزيابی کرد و افزود: می‌توانست اين عمليات‌ها همانطور که در سال‌های قبل انجام نشده صورت نگيرد اما اين اقدام سپاه نشان دهنده هوشمندی و اقتدار سپاه در برخورد با چنين مسائل است که راه را برای تهديدات آينده می‌بيندد.

فرمانده کل سپاه با بيان اينکه اين گروهک‌ها با حمايت آمريکا و استکبار می‌خواستند در اين مناطق حساس مستقر شوند تا در آينده برنامه‌های گسترده‌‌تری را عليه نظام اسلامی پيگيری کنند اما اين اقدام هوشمندانه نيروی زميی سپاه موجب پيشگيری از اين تهديدات آينده شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016