جمعه 25 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اروپا بايد سهم خود را از مقابله ايران با مواد مخدر بپردازد، فارس

خبرگزاری فارس: مدیر کل مقابله ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: اروپا باید سهم خود را از مقابله ایران با مواد مخدر بپردازد چرا که اگر ایران مقابله با مواد مخدر را انجام ندهد آنها باید مواد مخدر را در کشورهای خود کیلو کیلو جمع کنند که این کار هزینه بسیار سنگینی دارد.

مسعود زاهدیان در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس اظهار داشت: بعد از سفر فدوتف معاون دبیر کل سازمان ملل که قول گرفتن همکاری‌های بین‌المللی را به ما داد قرار شد یک سری فهرست تجهیزات مورد نیاز به آنها ارسال شود که این کار از طریق وزارت امور خارجه انجام شد.

وی اضافه کرد: قرار شده "فدوتف" مجوز واگذاری این تجهیزات را از کمیته تحریم‌ها بگیرد که تاکنون هیچ نتیجه‌ای نداشته و ما هم پیگیری می‌کنیم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


زاهدیان تصریح کرد: بیشتر تجهیزاتی که در فهرست مورد نیاز به سازمان ملل ارسال کردیم مربوط به تجهیزات مرزیانی، پلیس فرودگاه و پلیس مواد مخدر بود که مستقیما در در امر مبارزه دخیل هستند.

وی گفت: کمک‌های بین‌المللی تاکنون بیشتر جنبه تشریفاتی داشته است تا زیربنایی و ما برنامه چهار ساله‌ای با دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرم سازمان ملل نوشته‌ایم و نیازمندی‌های خود را در آن تعریف کرده‌ایم اما با وجود گذشتن 6 ماه از سال جدید میلادی هیچ کدام از آنها جامع عمل جوشانده نشده است.

زاهدیان تصریح کرد: البته اینگونه نیست که دست ما به سمت آنها دراز باشد و ما که سرمایه‌گذاری کرده‌ایم در مقابل ورود مواد مخدر جان هم می‌دهیم باید اروپا و سازمان ملل نقش خود را ایفا کنند چرا که کشورهای اروپایی به خاطر ایستادگی ایرانیان در مقابل مواد مخدر بیمه شده‌اند و مواد مخدر به آنها نمی‌رسد.

وی گفت: اروپا باید سهم خود را بپردازد چون اگر ما امروز جلوی مواد مخدر را نگیریم آنها باید در کشورهای خود کیلو‌کیلو مواد مخدر را جمع کنند و هزینه آن برای اروپا سنگین خواهد بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016