سه شنبه 22 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عامل جنايت پل مديريت تهران در ملاء عام به دار آويخته شد، حاشيه اجرای مراسم اعدام، ايرنا

تهران - با حضور نماينده دادستان تهران و عوامل اجرای احکام نيروهای انتظامی و امنيتی و در حضور جمع کثيری از مردم، فردی به نام کوشا، عامل جنايت پل مديريت در محل ارتکاب اين جنايت به دار مجازات آويخته شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ايرنا، حکم اعدام قاتل پس از قرائت حکم از سوی سرپرست دادسرای جنايی تهران به عنوان نماينده دادستان در ملاء عام اجرا شد.
کوشا، جوان ۲۵ ساله، روز چهارشنبه ۱۵ تيرماه سال جاری با حمله به مهسا، دختر دانشجو با وارد کردن ضربات متعدد چاقو او را به قتل رسانده بود.

***

حاشيه اجرای مراسم اعدام عامل جنايت پل مديريت

تهران - مراسم اعدام عامل جنايت پل مديريت صبح امروز -سه شنبه- در بلوار دريا بعد از تقاطع دانشگاه امام صادق(ع) در نزديکی محل وقوع اين جنايت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ايرنا، برای اجرای مراسم حکم اعدام عامل اين جنايت، محلی در ابتدای غربی بلوار دريا در محوطه ای خاکی بعد از دانشگاه امام صادق(ع) در نظر گرفته شده بود.
**مراسم اعدام در يک محوطه محصور شده انجام شد که درون آن محل را با داربست که حدود چهار متر از زمين ارتفاع داشت ، بسته بودند . پلاکاردی نيز در اين مکان نصب شده بود که روی آن نوشته بود 'محل اجرای مراسم اعدام عامل جنايت پل مديريت' .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


**به گزارش خبرنگار اجتماعی ايرنا، جمع زيادی از اقشار مختلف مردم اعم از زن و مرد ' از حدود ساعت چهار بامداد يکی دو ساعت قبل از اجرای مراسم در محل اجرای حکم حاضر شده بودند، آنها در انتظار بودند تا اجرای عدالت را با چشمان خودشان ببينند.
** بسياری از اهالی محل از روی پشت بام منازل و يا بالکن آپارتمان های خود که به محل اجرای مراسم اشراف داشت مشغول تماشای اين مراسم بودند.
**با پخش شدن اذان صبح و نزديک شدن به آغاز مراسم اعدام ، بر تعداد مردم اضافه می شد اين درحالی بود که نيروهای انتظامی و پليس پيشگيری و آگاهی تهران بزرگ از نخستين ساعات بامداد امروز در اين محل حضور داشتند.
**نيروهای انتظامی دور تا دور محل برگزاری مراسم اعدام را در محاصره خود داشت و برای حفظ ايمنی مردم، بلوار دريا در دو سمت شرق و غرب بر روی تردد خودروها بسته شده بود و عوامل پليس راهنمايی و رانندگی اجازه تردد به خودروها را در اين مسير از بزرگراه چمران به سمت شرق بلوار و از چهار راه سعادت آباد به سمت غرب نمی دادند.
**ساعت ۵ و ۵۳ دقيقه بامداد تست آخر محل اجرای حکم انجام و طناب دار سبز رنگ بر روی داربست تعبيه شده در اين مکان نصب شد.
** عوامل اورژانس و آتش نشانی در کنار عوامل انتظامی، قضايی و امنيتی در محل اجرای مراسم حضور داشتند.
** تعداد زيادی از خبرنگاران، عکاسان و تصويربرداران رسانه های داخلی برای پوشش خبر اجرای مراسم اعدام از حدود ساعت چهار بامداد در محل اجرای حکم حضور يافته بودند.
** خودروی مخصوص انتقال محکومين پليس که حامل 'کوشا ' عامل جنايت بود حوالی ساعت ۶ و ۵ دقيقه به محل اجرای مراسم وارد شد.
** ساعت ۶ و ۱۱ دقيقه آياتی از قرآن کريم توسط قاری قرائت شد و اين يعنی شروع رسمی اجرای مراسم اعدام.
**ساعت ۶ و ۱۶ دقيقه عامل جنايت از داخل خودرو به محل اجرای مراسم و پای چوبه دار منتقل شد تا حکم دادگاه قرائت شود.
** عامل جنايت با موهای تراشيده، دست بسته به پای چوبه دار منتقل و طناب سبز رنگ بر گردن او انداخته شد.
**سرپرست دادسرای جنايی تهران به عنوان نماينده دادستان پس از استقرار عامل جنايت در محل اجرای مراسم، حکم را قرائت کرد.
** اوليای دم 'مهسا' دختر دانشجويی که با ضربات متعدد چاقوی عامل جنايت روز چهارشنبه ۱۵ تيرماه به قتل رسيده بود در محل اجرای مراسم حضور داشتند.
**پس از اتمام قرائت حکم توسط سرپرست دادسرای جنايی تهران، حکم اجرا و صندلی از زير پای عامل جنايت کشيده شد و عامل جنايت حدود ساعت ۶ و ۲۰ دقيقه به دار مجازات آويخته و در ملا عام اعدام شد.
** دقايقی بعد ماموران اجرای حکم پابند او را از پايش باز کردند.
**آمبولانس پزشکی قانونی برای انتقال جسد کوشا حدود ساعت ۶ و ۳۵ دقيقه وارد محوطه اجرای مراسم شد و در اين زمان خودروی مخصوص انتقال محکومين از اين محل خارج شد.
**حوالی ساعت ۶ و ۴۴ دقيقه پزشک قانونی اقدام به معاينه جسد از دار آويخته شده کوشا کرد تا مرگ او را تاييد کند، سپس تاييد مرگ را به اطلاع نماينده دادستان رساند.
** جسد 'کوشا' عامل جنايت پل مديريت ساعت ۶ و ۴۷ دقيقه بامداد امروز سه شنبه از دار مجازات پايين آورده شد و به داخل آميولانس پزشکی قانونی منتقل گرديد و مراسم به اتمام رسيد.
'کوشا' عامل جنايت پل مديريت در روز چهارشنبه ۱۵ تيرماه امسال با چاقو به همکلاسی خود حمله کرده و با ضربات متعدد چاقو او را کشت.
**سير رسيدگی به پرونده اين فرد در مجموع حدود ۶۹ روز به طول انجاميد و وی از سوی شعبه ۷۴ دادگاه کيفری استان تهران به قصاص محکوم و پس از آن اين حکم از سوی ديوان عالی کشور تاييد شد و به اين ترتيب صبح امروز طناب سبز رنگ اعدام به گردن وی افتاد و زندگی او پيش از طلوع آفتاب به پايان رسيد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016