سه شنبه 29 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کشف چند اختلاس ميلياردی ديگر در دو روز اخير، خبرآنلاين

جامعه > قضايی - استان خوزستان و استان گيلان در يکی دو روز اخير، درگير کشف اختلاسهای جديد بوده اند. در يک اختلاس ۱۲ ميلياردی در خوزستان، متهم از کشور خارج شده است

اميد سليمی بنی: پس از کشف اختلاس ۳ هزار ميليارد تومانی، باز هم ميلياردها ريال اختلاس، در بانکها کشور کشف می شود. در جديدترين اين اختلاسها، استان خوزستان و گيلان درگير شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خوزستان که در روزهای گذشته به عنوان کانون اختلاسهای بانکی در کشور شناخته شده، رکورد کشف اختلاس در سيستم بانکی را به اندازه ای بالا برده که کشف اختلاس ۱۱ ميليارد ريالی در گيلان، ديگر کسی را متعجب نمی کند.

پليس می گويد متهمان اختلاس گيلان، هنوز دستگير نشده اند و کارمند يکی از بانک‌های دولتی در بندرانزلی به اتهام اختلاس همچنان تحت تعقيب و متواری است.

اين کارمند با همکاری فردی در تهران مبلغ شش ميليارد ريال اختلاس کرده بود. رئيس پليس آگاهی گيلان، می گويد متهم شش ميليارد ريال از دارايی يکی از بانک‌های دولتی را به حساب همدستش در تهران واريز کرده بود که پس از مطلع‌شدن از برملا شدن ماجرا متواری شده است.

سرهنگ عبداله کريمی با بيان اينکه همدست ديگر متهم در تهران دستگير شده، توضيح می دهد: اين متهم سه ميليارد ريال از اين مبلغ را از حساب بانکی‌اش خارج کرده و حدود سه ميليارد ريال ديگر نيز در حساب وی باقی مانده بود که به بانک مورد اختلاس قرار گرفته بازگشت.

جزئيات اختلاس چهار ميليارد ريال از يکی ديگر از بانک‌های دولتی در شهرستان «شفت» استان گيلان نيز منتشر شده است. در اين مورد رييس شعبه به همراه معاون و سه نفر ديگر از طريق جعل سند، اقدام به وام گرفتن برای افرادی می‌کردند که وجود خارجی نداشتند که پس از مشخص‌شدن اين اختلاس تمامی متهمان دستگير و روانه زندان شدند و اموال نيز به بانک مربوطه بازگشت شد.

ولی اهواز، به عنوان کانون اختلاسهای پر سر و صدای ماه های اخير، باز هم کشف اختلاس ميلياردی ديگری را ديروز، تجربه کرد.

رئيس پليس آگاهی خوزستان با اشاره به اينکه پس از کشف اختلاس ۳ هزار ميليارد تومانی، يک اختلاس ۴ ميليارد ريالی ديگر نيز در يکی از شهرهای خوزستان، کشف شد، می گويد: "با دريافت گزارشی از مديريت يکی از بانکهای استان مبنی بر آنکه يکی از کارکنان مبلغ سه ميليارد و ۸۹۸ ميليون و ۲۳۰ هزار و ۵۷۴ ريال اختلاس کرده و متواری شده، پليس آگاهی موضوع را در دستور کار خود قرار داد."

مهدی محسنی توضيح داد چطور نيروهای آگاهی، کارمندان مجرم را دستگير کردند، ولی بلافاصله خبری درباره اختلاس ۱۲ ميليارد ريالی در ماهشهر، از توابع خوزستان پخش شد. اين بار، کارمندی که به عنوان رئيس دايره صندوق يکی از بانکهای اين شهر فعاليت می کرد ۱۲ ميليارد ريال اختلاس کرد و به خارج از کشور گريخت.

اکنون پس از اختلاس ۱۱ ميلياردی در گيلان، اکنون استان خوزستان با کشف هزاران ميليارد ريال اختلاس، رکورد دار کشور است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016