چهارشنبه 30 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جديدترين اطلاعات ايسنا درباره متهم به اختلاس بزرگ اخير

اطلاعات جديد به دست آمده از فعاليت‌های اقتصادی امير منصور آريا که متهم اصلی سوء استفاده کلان اخير از منابع بانکی است، نشان می‌دهد از شروع فعاليت عامل اين سوء استفاده در کشور، بيش از پنج سال نمی‌گذرد. بر اين مبنا می‌توان نتيجه گرفت که با توجه به خلاء‌های موجود در نظام بانکی کشور که ضرورت برطرف کردن آن يکی از محورهای طرح تحول اقتصادی را هم شامل می‌شود، اقدام به تاسيس شرکت کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، بر اساس آنچه در سايت روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ايران وجود دارد، آگهی تاسيس شرکت توسعه سرمايه‌گذاری امير منصور آريا سهامی خاص با شماره نامه ۱۶۴۰۲/ث۳۲/ ۸۵ در تاريخ ۲۸ خرداد سال ۱۳۸۵ به ثبت رسيده‌ است. اين در حالی است که اقدام به سوء استفاده اين شرکت از بانک صادرات به‌گفته مدير عامل اين بانک از سال ۸۶ آغاز شده است. بر اساس متن اعلاميه ثبت اين شرکت، برخلاف آنچه گفته می‌شود، نام امير منصور خسروی يا امير منصور آريا در اعضای هيات مديره وجود ندارد و مديرعامل اين شرکت فردی به نام "مرداويج امير خسروی" است.

متن روزنامه رسمی درباره اين شرکت به اين شرح است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


شرکت فوق (شرکت توسعه سرمايه‌گذاری امير منصور آريا ) در تاريخ ۲۸/۳/۸۵ تحت شماره ۲۷۳۲۱۰ در اين اداره به ثبت رسيده و در تاريخ ۲۸/۳/۸۵ از لحاظ امضا ذيل دفاتر تکميل گرديده و خلاصه اظهارنامه آن به شرح زير جهت اطلاع عموم در روزنامه‌های رسمی و کثيرالانتشار همشهری آگهی می‌شود.

۱- موضوع شرکت: سرمايه‌گذاری در خريد، مشارکت، اداره، در اختيار گرفتن، تاسيس، ايجاد، توسعه، تکميل، فروش، واگذاری و اجاره کارخانه‌ها، واحدها و شرکتهای فعال در بخشهای توليدی و خدماتی در داخل و يا خارج از کشور، سرمايه‌گذاری در انجام دادن مطالعات و بررسی‌های اقتصادی، فنی، مديريتی و نظارت و پيگيری، اجرای سرمايه‌گذاری و ايجاد شرکتها و موسسه‌های مطالعاتی و اجرائی در جهت تکميل هدفهای شرکت، سرمايه‌گذاری در ارائه خدمات، فنی، سازماندهی، سرمايه‌گذاری، تجاری، بازرگانی، توليدی، صنعتی، عمرانی، کشاورزی، دامپروری، مشاوره‌ای و مديريتی، خدمات فنی و مهندسی و کشت و صنعت، خريد و فروش سهام و اوراق بهادار داخلی و خارجی که طبق قوانين و مقررات کشور قابل خريد و فروش باشند چه از طريق پولهای اوراق بهادار چه از راههای ديگر در داخل و خارج از کشور بقيه موضوع شرکت طبق ماده ۴ اساسنامه می‌باشد.

۲- مدت شرکت: از تاريخ ثبت به مدت نامحدود.

۳- مرکز اصلی شرکت: استان تهران، شهرستان تهران، خ سهروردی شمالی، خ خرمشهر، ....

۴- سرمايه شرکت: مبلغ ۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ريال منقسم به ۵۰۰.۰۰۰ ريال سهم ۱.۰۰۰ ريالی که تعداد ۵۰۰.۰۰۰ سهم بانام می‌باشد، که مبلغ ۱۷۵.۰۰۰.۰۰۰ ريال توسط موسسين طی گواهی بانکی شماره ۷۲۱/۶۳۵۴ مورخ ۲۴/۳/۸۵ نزد بانک ملت شعبه سازمان صنايع ملی پرداخت گرديده است...

اين گروه اقتصادی دست کم ۳۰ شرکت تابع خود دارد. نام و نوع فعاليت هر کدام از اين شرکت‌ها که برخی از آن‌ها از سال‌ها پيش فعاليت داشته و برخی جديدالتاسيسند به شرح زير است:

۱- شرکت توسعه امير منصور آريا

شرکت توسعه سرمايه گذاری اميرمنصور آريا با هدف توسعه و ارتقاء صنعتی و توليدی کشور ، درانواع مؤسسات توليدی، صنعتی ، مالی و خدماتی، دراقصی نقاط کشور سرمايه گذاری کرده‌است. دفتر اين شرکت در تهران واقع است.

۲- شرکت پخش اميرمنصور ايرانيان

اين شرکت درسال ۱۳۸۶ با هدف پخش انواع کالاهای مجاز، محصولات غذايی ، دارويی و بهداشتی در سطح تهران و استانها تاسيس و راه اندازی شد.

۳- گروه ملی صنعتی فولاد ايران

گروه ملی صنعتی فولاد ايران درسال ۱۳۴۲ تاسيس و ازسال ۱۳۴۶ به عنوان توليد کننده بزرگ انواع محصولات مقاطع فولادی فعاليت می کند.


۴- صنعت آب معدنی داماش گيلان

شرکت آب معدنی داماش درسال ۱۳۸۱ دراستان گيلان آغاز به کار نمود. کار اين شرکت توليد آب معدنی دراندازه های يک و يک و نيم ليتری است و در رشت واقع است.

۵- شفاف شيمی پلاست

شرکت شفاف شيمی پلاست درسال ۱۳۸۵ با هدف توليد محصولات پليمری در شهرک صنعتی لوشان آغاز به کار کرد و اکنون ضمن توسعه خطوط توليد و برنامه ريزی برای توسعه بيشتر در آتی، محصولات پليمری متنوعی رابا مواد اوليه استاندارد توليد و به بازار مصرف عرضه می کند. دفتر اين شرکت در تهران است.

۶- صنايع غذايی درياچه گهر لرستان

اين کارخانه با هدف توليد ۳۵۰۰ ميليون ليتر آب معدنی در سال و ارائه آن درکشورهای حوزه خليج فارس هم اکنون در مراحل پايانی ساخت و ساز است. دفتر آن در تهران است.


۷- آهن و فولاد لوشان

شرکت آهن و فولاد لوشان درسال ۱۳۸۶ با هدف اجرای پروژه های عظيم سازه ای و توليد و ساخت سوله و سازه های فلزی سنگين راه اندازی شد. دفتر آن در تهران است.

۸- سبک سازان لوشان

اين شرکت در سال ۱۳۸۶ با هدف مطالعه و امکان سنجی استفاده از انرژی های نو از جمله توليد سلولهای خورشيدی درکشور راه اندازی شد. دفتر آن در تهران است.

۹- ماشين سازی لرستان

اين کارخانه ابتدا تحت نام مجتمع صنعتی نيرپارس در شهر خرم آباد تاسيس و بعد به ماشين سازی لرستان تغيير نام داده است. تا کنون پروژه های زيادی را در سطح کشور نظير ساخت اسکلت فلزی نيروگاه بيستون کرمانشاه اجرا کرده است. محل آن در خرم آباد است.

۱۰- معدن شکافان تهران

اين شرکت در سال ۱۳۸۵ با هدف انجام طرح های معدنی شامل اکتشاف، استخراج، فرآوری و خريد و فروش محصولات مرتبط( خام يا کنسانتره ) راه اندازی شد. دفتر آن در تهران است.


۱۱- داماش ترابر ايرانيان

اين شرکت با همکاری شرکت ايمن ترابر آريا دارای شبکه منسجم حمل و نقل جاده ای در سطح کشور با مرکزيت تهران و گيلان بوده و دفتر آن در تهران و رشت است.

۱۲-سيمان فاراب شمال

اين شرکت در سال ۱۳۸۶ با هدف تامين بخشی از نياز کشور به سيمان، کلينگر و پليمرها و مصالح ساختمانی و صنعتی و نيز در امور معادن مرتبط با سيمان تاسيس شد. محل آن در رشت است.

۱۳- نوآوران صنعت الکترونيک

اين شرکت به منظور تامين بخشی از نياز بازار داخلی به لامپ های کم مصرف و LED راه اندازی شده ‌است. دفتر آن در تهران است.

۱۴- گروه صنعتی شيشه مارليک گيلان

در سال ۱۳۸۶ به منظور حضور مؤثر در بازار شيشه و جام با هدف توليد انواع شيشه سکوريت، نشکن (حرارتی و ضربه ای)، کاشی و سراميک شيشه ای و فعاليت در امور معادن مرتبط تاسيس شد. محل آن در رشت است.

۱۵- گروه صنعتی نمونه منصور گيلان

با هدف تامين بازار کشور به MDF و HDF ، که در حال حاضر عمدتا از طريق واردات از کشورهای ترکيه، اندونزی، روسيه، اسپانيا، ايتاليا، آلمان و... تامين می شود، از سال ۱۳۸۷ تاسيس شد. کارخانه آن در شهرک صنعتی لوشان واقع در استان گيلان است.

۱۶- شرکت تجارت گستران منصور:

گروهی متشکل از متخصصين بازرگانی و مالی و مديران باتجربه است که با هدف ارائه بازرگانی درسطح داخلی و بين المللی تاسيس و فعاليت خودرا با انجام کليه امور بازرگانی داخلی و خارجی شرکت های هم گروه شرکت سرمايه گذاری امير منصور آريا آغاز کرد

۱۷- مهندسين مشاور مديريت پردازش زمان

از ابتدای سال ۱۳۸۸ با هدف طراحی و نظارت بر کليه پروژه های عمرانی و صنعتی گروه آغاز به کار کرد. اين شرکت دارای دو بخش طراحی و نظارت است که در تهران مستقر است.


۱۸- سامانه‌های برنامه ريزی منابع کرانه

مجموعه سرمايه گذاری امير منصور آريا به منظور افزايش بهره وری گروه و نيز اجرای سيستم برنامه گريزی يکپارچه منابع (ERP )، در سطح گروه، اقدام به خريد ۷۰ درصد سهام شرکت کرانه کرده است. محل آن در تهران است.

۱۹- کيمه طرح ايرانيان

در ابتدای سال ۱۳۸۸ آغاز به کار کرد. اين شرکت اجرای تمرکزی امور تبليغاتی شرکتهای هم گروه را به عهده دارد. دفتر آن در تهران است.

۲۰- ستارگان امير منصور

با هدف فعاليت در حوزه بسته بندی مواد غذايی و تجهيزات مرتبط در سال ۱۳۸۶ تاسيس شد و هم اکنون در بسته انواع حبوبات، غلات، روغن و غيره فعاليت دارد و محصولاتی با کيفيت ويژه را تحت برند داماش به بازار مصرف ارائه می کند. دفتر آن در تهران است.

۲۱- شرکت پی سنگ گستر

با هدف در امور عمرانی کشور در سال ۱۳۷۱ تاسيس شد و اکنون در انجام کارهای ساختمان سازی بطور اعم( راه، پل، سد، خانه، اسکله، ويلا، بندر، فرودگاه، محوطه شهر و شهرک سازی فعاليت دارد. دفتر آن در رشت است.

۲۲- خدمات کشاورزی ميثاق گيلان

با هدف مشارکت در تامين مواد غذايی مورد نياز جامعه، در سال ۱۳۷۶ تاسيس شد. اين شرکت در حال حاضر در زمينه توليد و عرضه شير و دام فعاليت دارد. دفتر آن در تهران است.

۲۳- باشگاه ورزشی داماش ايرانيان

در سال ۱۳۸۵ با هدف ترويج فرهنگ ورزش در جامعه، خصوصا استان گيلان، تاسيس و در سال ۱۳۸۷ اقدام به خريد امتياز تيم" پگاه گيلان" کرد. دفتر آن در تهران است.

۲۴- شرکت خدمات خط و ابنيه فنی

اين مجموعه در سال ۱۳۸۸ در برنامه‌های خصوصی سازی دولت، از راه آهن جمهوری اسلامی ايران خريداری و به مجموعه شرکت هم گروه اضافه شد. دفتر آن در تهران است.

۲۵- مرواريد درخشان آريا

با هدف توليد انواع و اقسام نان های صنعتی و ماشينی و محصولات وابسته به نان از قبيل کلوچه و کيک و بيسکويت و شيرينی و انجام امور مرتبط دربازار، در سال ۱۳۸۷ تاسيس شد. دفتر آن در تهران است.

۲۶- صنابع غذايی ترچين طبخ ايرانيان

اين شرکت در تداوم فعاليت های خدماتی گروه در حوزه کترينگ، به منظور بهينه سازی، توسعه و تجميع تمرکز اين امور تحت فعاليت يک شرکت، در سال ۱۳۸۹ تاسيس و فعاليت های کترينگ و تامين غذای شرکتهای گروه را عهده دار شد. دفتر آن در تهران است.

۲۷- ستاره درخشان درفک

با هدف فعاليت درزمينه های ورزشی و رفاهی، تفريحی و گردشی و احداث شهربازی، تله کابين و هتل و موارد مرتبط، در سال ۱۳۸۵ تاسيس شد. دفتر آن در رشت است.

۲۸- شرکت آريا سنگ زرين ايرانيان

يکی از توليد کنندگان سنگ تايل در ايران است که در سال ۱۳۸۳ تاسيس شدو به توليد و صادرات سنگ های طبيعی با کيفيت بالا مشغول شد. محل آن در شهرستان ازناست.

۲۹- شرکت گسترش منيزيم آريا

در سال ۱۳۸۹ با هدف طراحی و راه اندازی واحد شمش منيزيم و فرآورده های منيزيمی و انتقال تکنولوژی و تامين تجهيزات و ماشين آلات مورد نياز برای توليد محصولات شمش منيزيم، توليد و عرضه شمش و فرآورده های منيزيمی تاسيس شد. دفتر آن در تهران است.

۳۰- شرکت فولاد اکسين خوزستان

اين شرکت در تاريخ ۲۳/۳/۸۲ تحت شماره ۲۴۸۲۴۷ اداره ثبت شرکتها و موسسات غير تجاری در تهران به ثبت رسيد. فعاليت اصلی شرکت، توليد انواع ورقهای فولادی تا عرض ۴.۵ متر با ضخامت های مختلف است. محل آن در اهواز است.

با اين اوصاف و با نگاهی به بستر وقوع و بروز سوء استفاده‌ در فرآيندی اقتصادی که بسياری از وجوه آن طبيعی به نظر می‌رسد، بحث اصلاح نظام بانکی بيش از پيش ضرورت خود را می‌نماياند. ضرورتی که اتفاقا يکی از محورهای اصلی طرح تحول اقتصادی دولت بوده و مسؤولان دولتی و بانکی نيز بارها بر اين ضرورت لاجرم صحه گذارده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016