چهارشنبه 30 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پيام رضا پهلوی به مناسبت آغاز سال تحصيلی در ايران

ماه مهر از افق دميد و فصل جديد دانش اندوختن و دانش آموختن، فصل کلاس و درس را به ارمغان آورد. آغاز سال تحصيلی ۹۱-۱۳۹۰ را به همۀ شما دانش آموزان و دانشجويان عزيز کشورم شادباش می گويم. اميدوارم در سالی که در پيش داريد به هدف های خود چه در زمينۀ تحصيلی و آموزشی و چه در عرصه های زندگی اجتماعی نزديک تر شويد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دانش آموزان و دانشجويان عزيز،

حاکمان اسلامی، از آغـاز تسلط خـود بر کشـورمان، نيک می دانستند که در مقابله و مخالفت با نظام خودکامه، پس گرا و ضدانسانی آنان، نيروئی تواناتر از نيروی دانش و خِرد و انسانيت نيست. و نيز می دانستند که زايشگاه بالندۀ اين نيرو، مدارس و دانشگاه های روبه رشد کشور هستند. نهادهائی که نوجوانان و جوانان وطن را به خِـرد ورزی و دانش آمـوزی و تبادل آزادانۀ انديشه ها رهنمون می شوند و در دل و ذهن آنان عشق به انسانيت و برابری و آزادی و بردباری می پرورانند تا در مقابله با خرافه و تعصب و تبعيض و زورگوئی مصمم و توانايشان کنند.

رژيم اســلامی در طـی سـی و دو سـال گذشتـه، با شعار بی معنای «اسلامی کردن نظام آموزشی» و استفادۀ ابزاری از مدرسه و دانشگاه، شستشوی مغزها، علم زدايی، سلب آزادی بيان و انديشه، فرهنگ ستيزی، خرافه پروری، تبعيض، خشونت زايی، تمدن کشی، تضعيف و تخريب جايگاه دانشگاه و در نهايت ويران کردن نظام آموزشی را سرلوحۀ کار خود قرار داده و با اين هدف، معلمان و استادان آزموده و آزاده را بيرون راندند و بيهوده کوشيدند که فرهنگی درون‌گرا، پرخاش‌جو، دگرستيز و نابردبار را بر فضای آموزشی شما حاکم کنند.

اما، يقين دارم که تلاش مذبوحانۀ سرکردگان به هم ريختۀ رژيم در بناکردن ديوارهای تازۀ جدائی ميان استاد و دانشجو، زن و مرد و محـروم ساختن هــرچه بيشتر نظــام آموزشـی از رشته های گوناگون علوم انسانی به جائی نخواهد رسيد.

حال که ماه مهر آغاز گشته و نسيم حرکت و تحول شروع به وزيدن نموده است، اميد دارم که شما دانشجويان فرهيخته، با ياری استادان آزاده و دانش پژوه و به ياوری پدران و مادران دلسوخته، به همراه همـۀ مردم ايران، به تحقق هدف های انسانـی و ميهن دوستانــۀ خويش نزديک تر شويد.

خداوند نگهدار ايران باد
رضا پهلوی


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016