یکشنبه 3 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: محتوای ایمیل‌ها را چک نمی‌کنیم

مدیر مسؤول ماهنامه مدیریت ارتباطات که در هفدهمین شماره این ماهنامه با رضا تقی‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت‌و گو کرده در ابتدای مصاحبه نوشته: وقتی بنا بر روال معمول گفت‌وگوهای ماهنامه، از وزیر ارتباطات خواستم ناگفته‌ای را بیان کند، گفت: امروز به اندازه کافی در این مصاحبه، متفاوت حرف زدم و به نظرم همین مقدار کافی است.

بررسی مسائل حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌وگوی متفاوت با وزیر 55 ساله دولت دهم دربرگیرنده مجموعه‌ای از پرسش و پاسخ‌ها در مورد نحوه حضور وی در شبکه‌های اجتماعی و نظراتش در مورد این شبکه‌ها ، نظرات رئیس‌جمهور در مورد این شبکه‌ها، آمار تعداد ایرانیان عضو شبکه فیس‌بوک، سرعت اینترنت و کیفیت سرویس‌های اینترنتی، زیرساخت‌ها، آخرین وضعیت شبکه ملی اطلاعات، دولت الکترونیکی، بررسی دورکاری، وضعیت اپراتور سوم، خصوصی‌سازی پست، مشکلات PAPها و...است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این گفت‌وگو پس از طرح سؤوالاتی در مورد شبکه‌های اجتماعی و کارکردهای آن به صراحت گفته: مطلبی را می‌خواهم بگویم که وقتی منتشر شود ممکن است عده‌ای بگویند نگاه بدبینانه و امنیتی به موضوع دارم. او سپس، دلایل نگاه امنیتی‌اش به اینترنت و شبکه‌های مجازی را تشریح کرده است.

حرف‌های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد تلاش آمریکا برای اشراف اطلاعاتی‌اش در سراسر دنیا نیز تا بدانجا پیش رفته که گفته: من این موضوع را بیشتر باز نمی‌کنم، شاید تأثیرش در جامعه مناسب نباشد.

تقی پور با اعلام اینکه در روز به‌طور متوسط یک ساعت و نیم از پشت میزش در فضای مجازی سیر می‌کند، در پاسخ به این پرسش که به صراحت نگفتید ایمیل‌های افراد را چک می‌کنید یا نه؟ افزوده: ما طبق قانون جمهوری اسلامی ایران حق دسترسی به محتوای پیام‌ها و ایمیل‌ها را نداریم و به شدت به این قانون عمل می‌شود. او در ادامه تأکید کرده «هیچ کار جدی‌ای را از طریق ایمیل انجام نمی‌دهم».

برگرفته از ماهنامه مدیریت ارتباطات


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016