چهارشنبه 6 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير ارشاد: قانونی بودن خانه‌ی سينما زير سوال رفته ‌است، ايلنا

وزير ارشاد که اين‌بار انگشت روی تغييرات اساسنامه‌ای خانه‌ی سينما ازسوی مديران اين واحد صنفی گذاشته‌است، فعاليت قانونی خانه‌ی سنما را زيرسوال برد. وی همچنين بار ديگر بر مواضع خود در قبال مستندسازان زندانی تاکيد کرد.


ايلنا: درگيری‌ها و اختلاف نظر‌های خانه‌ی سينما و معاونت سينمايی وزارت ارشاد، بعد از مواضعی که خانه‌ی سينما در حمايت از مستندسازان زندانی اتخاذ کرد، به اوج خود رسيد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سيدمحمد حسينی(وزير ارشاد)، در حاشيه‌ی نشست مطبوعاتی جشنواره‌ی فرهنگی هنری رضوی، ضمن متهم کردن خانه‌ی سينما به‌عنوان يک مرکز صنفی اعلام کرد: ما از تشکلات صنفی انتظار داريم تا تمام فعاليت‌های خود را به رسيدگی و همکاری با اعضای صنوف معطوف کنند و وارد سياست نشوند چراکه ورود آن‌ها به مسائل سياسی، علی‌رغم اين‌که توجيه قانونی ندارد، از ارزش و جايگاه آن‌ها نيز خواهد کاست.

وی با اشاره به مناظراتی که مدت‌هاست معاونت سينمايی با خانه‌ی سينما دارد، گفت: اين خانه براساس مصوبه‌ی شورای انقلاب فرهنگی تاسيس شده و وظيفه‌ی مديريت آن به شورای فرهنگ عمومی که وزير ارشاد مدير آن است، سپرده شده است.

حسينی افزود: در بند آخر اساسنامه‌ای که برای اين واحد صنفی تصويب شده، اعمال هرگونه تغييرات در موارد مطرح شده در اساسنامه تنها با صلاحديد و تاييد رئيس شورای فرهنگ عمومی کشور روا دانسته شده است. اين درحالی‌ست که اعضای خانه‌ی سينما؛ سرخود و بدون هماهنگی با اين شورا و من، برخی از مصوبات اساسنامه را تغيير داده‌اند.

وزير ارشاد ضمن بيان اين مطلب که با وقوع اين تغييرات غيرقانونی، به جايگاه قانونی خانه‌ی صنفی خلل‌هايی وارد شده، اظهار داشت: اقدامات غيرقانونی خانه‌ی سينما، باعث شده که وجهه‌ی قانونی اين واحد صنفی دچار اختلال شود و ما وضعيت موجود را پيگيری‌ خواهيم کرد تا به نتيجه‌ای مطابق با قانون برسيم.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ در ادامه‌ی سخنانش بار ديگر درمورد مستندسازان دستگير شده ازسوی نيروهای امنيتی، بر مواضع خود تاکيد کرد و افزود: هرچند گاهی لازم است که به هنرمندان و توليد‌کنندگان آثار فرهنگی، تذکرات و توصيه‌های قانونی داده شود، اما ارتباط برقرار کردن با شبکه‌های خبری بيگانه همچون بی‌بی‌سی که منع قانونی‌اش بر کسی پوشيده‌ نيست،‌ نيازی به هشدار نداشته است.

حسينی، ضمن بيان اين مطلب که حتی دبستانی‌ها هم مواضع معاندانه‌ی امريکا و انگليس را می‌شناسند، گفت: هرچند به تازگی مديران اين شبکه وجود هرگونه نيرو و پايگاهی را در ايران انکار کرده‌اند، اما اين يکی از ادعاهای آن‌ها تا قبل از اين بود.

وی که اتفاق دستگيری تعدادی از مستندسازان را در حکم تلنگر محکمی به اهالی فرهنگ و هنر برشمرد، اظهار داشت: اگر اين افراد ضروريات قانونی را نمی‌دانند، همان بهتر که فعاليت فرهنگی و اجتماعی خود را کنار بگذارند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016