پنجشنبه 7 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سردار عراقی: پژاک با ۱۸۰ کشته و ۳۰۰ زخمی تسليم شد، فارس

خبرگزاری فارس: جانشين فرمانده نيروی زمينی سپاه گفت: گروهک پژاک تمام شرايط جمهوری اسلامی را پذيرفت و با سرافکندگی دست‌های خود را به نشان تسليم بالا برد و از ارتفاعات جاسوسان عقب‌نشينی کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سردار عبدالله عراقی‌ در جمع بازديدکنندگان از نمايشگاه ياد ياران که به مناسبت هفته دفاع مقدس برپا شده است، با اشاره به برنامه‌ريزی‌های مختلف دشمنان برای ضربه زدن به نظام اظهار داشت: گروهی به نام پ.ک.ک پيدا شده که شاخه‌های مختلفی دارد و هدف دشمنان اين است که اين گروهک را ابزاری کنند تا هر زمان اراده کردند خنجری را درون قلب نظام وارد کنند.
وی ادامه داد: اين گروهک در منطقه عمومی خوی، سلماس، ماکو، منطقه چالدران در اروميه و منطقه دالام پردا، اشنويه و پيرانشهر تا سردشت که چيزی حدود ۲۰۰ کيلومتر در طول و حدود ۴۰ کيلومتر در عمق، داخل خاک ايران، عراق و ترکيه است، پايگاه‌هايی را ايجاد کرده‌اند که نامش را منطقه «مديا» گذاشته‌اند، يعنی منطقه آزاد شده‌ای که بستر اوليه کردستان بزرگ است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جانشين فرمانده نيروی زمينی سپاه گفت: اين گروهک در کنار مرز اقليم کردستان عراق و پيوسته به حکومت اقليم، منطقه بزرگی را اشغال کرده‌اند و آنجا دارند برای خودشان حکومت می‌کنند.
سردار عراقی با اشاره به اينکه آمريکايی‌ها و اسرائيلی‌ها کاملا اين گروهک را سازماندهی می‌کنند و به اعضای آن آموزش نظامی و تجهيزات می‌دهند، اظهار داشت: در روزهای ابتدايی که اين‌ گروهک کارهای تروريستی خودشان را در ترکيه آغاز کرده بود، مهم‌ترين سلاح آنها سلاح‌های انفرادی و کلاشينکف بود اما امروز تا آخرين مراحل جنگ از خمپاره‌های پيشرفته و پدافند هوايی به ويژه پيشرفته‌ترين انفجارات مهندسی روز دنيا که اسرائيلی‌ها به اين‌ها آموزش داده بودند، استفاده می‌کردند.
وی با تاکيد بر اينکه هر روز که منطقه‌ای را می‌گرفتيم ابتدا بايد مين‌روبی کرده تا بعد نيروها جابه‌جا شوند و تدارک برايشان ارسال شود، تصريح کرد: اگر امروز يک مين يا تله‌ای را کشف می‌کرديم، فردا مين جديدی را کشف می‌کرديم که با تله يا مين ديروز فرق می‌کرد. اعضای اين گروهک آموزش خوبی ديده بودند و از نظر توان جسمی روی اين‌ها بسيار خوب کار شده بود و انگيزه بسياری داشتند و به آنها تلقين کرده بودند که شما به دنبال استقلال اين منطقه هستيد.
سردار عراقی با اشاره به اينکه هرگاه ارتش ترکيه برای جنگ با اين گروهک فعال شده فقط با تانک‌هايشان مانور کردند، خاطرنشان کرد: اعضای اين گروهک تروريستی در مواجهه با رزمندگان ايران اذعان داشتند که ما تا به حال با يک نيروی اين چنينی رو‌به‌رو نشده‌ايم و حقيقت هم همين بود چون رزمندگان ما بالای ۱۸۰ نفر از اعضای اين گروهک تروريستی را کشته و بالای ۳۰۰ نفر را زخمی کرده‌اند.
وی ادامه داد: اگر می‌گوييم ۱۸۰ نفر کشته شده‌اند يعنی ۱۸۰ نفر چريک نظامی کشته شده‌اند.
جانشين فرمانده نيروی زمينی سپاه با تاکيد بر اينکه اعضای گروهک پژاک با يکديگر عهد کرده بودند تا آخرين نفس در ارتفاعات جاسوسان با جمهوری اسلامی بجنگند، گفت: بسيجيان و سپاهيان موفق شدند تمام ارتفاعاتی را که دست اين‌ها بود يکی را پس از ديگری، پس بگيرند.
عراقی با بيان اينکه به همت بسيجيان و سپاهيان موفق شديم همه مناطق را پس بگيريم، اظهار داشت: ارتفاعی به نام جاسوسان وجود دارد که در جريان عمليات در آن، تعدادی از رزمندگان ما شهيد شدند اما با اقتدار پاسداران سرافراز، اعضای اين گروهک تروريستی نهايتا دستان خود را بالا برده و اعلام کردند شما چه شرايطی داريد که ما گفتيم بايد يک کيلومتر از مرز ايران عقب‌نشينی کنيد چون جمهوری اسلامی تحمل نمی‌کند کسی در خاکش بماند.
وی با اشاره به اينکه به عنوان دومين شرط اعلام کرديم حق نداريد کار نظامی در داخل کشور ما انجام دهيد، تصريح کرد: به آنها هشدار داديم حق نداريد از نيروها و مردم ما برای استخدام اعضای خود پذيرش کرده و به عنوان پژاک از آنها سوء استفاده کنيد.
جانشين فرمانده نيروی زمينی سپاه با تاکيد بر اينکه گروهک تروريستی تمام شرايط جمهوری اسلامی را پذيرفت، عنوان کرد: هفته گذشته اين گروهک با سرافکندگی دست‌های خود را به نشان تسليم بالا کرد و از ارتفاع جاسوسانی که از آن به عنوان شرافتخود ياد می‌کردند، عقب‌نشينی کردند و اکنون رزمندگان اسلام در بالای ارتفاعات جاسوسان مستقر شده‌اند و در حال حاضر مشغول استحکامات و محکم‌سازی در ارتفاعات هستيم.
عراقی با بيان اينکه تا پايان عمليات‌ها نمی‌توانستيم کار تبليغاتی انجام دهيم، افزود: اگر هر اقدامی را رسانه‌ای می‌کرديم اصل غافلگيری از بين می‌رفت ولی اکنون به گوشه‌هايی از اقدامات رزمندگان می‌توانيم بپردازيم.
وی با اشاره به اينکه لشکر علی بن ابيطالب(ع) يکی از افتخارات منطقه شمال غرب شد، خاطرنشان کرد: رزمندگان استان قم خوش درخشيدند، منطقه را پاکسازی ‌کردند. در ارزيابی‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، لشکر ۱۷ علی بن ابيطالب(ع) امتياز بسيار خوبی را به‌دست آورد و بنده تبريک می‌گويم که هنوز خون شهيدان زين‌الدين، صادقی و دل آذر در رگ‌های اين رزمندگان در حال جوشش است.
سردار عراقی تاکيد کرد: بچه‌های ادوات لشکر ۱۷ علی بن ابيطالب(ع) واقعا کمر دشمن را شکستند و ارتفاعات را شخم زدند.
عراقی با بيان اينکه در عمليات شمال غرب، مردم قم شش شهيد تقديم انقلاب کردند، گفت: توفيق پيدا کردم و از نزديک با خانواده‌های اين شش شهيد ديدار داشتم و متوجه شدم خداوند اين شهدا را گزينش کرده بوده است و بنده واقعا روحيه گرفتم و در هر منزلی که رفتم ديدم اين شهدا راهشان را مشخص کرده بودند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016