پنجشنبه 7 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

معاون ستاد کل نيروهای مسلح: پژاک در مسير نابودی است، ايرنا

تهران - معاون عمليات ستاد کل نيروهای مسلح،گروهک تروريستی پژاک را مولود آمريکا دانست و گفت:‌ با اراده فرزندان انقلاب در سپاه پاسداران و ساير ارگانها، اين گروهک به شدت تضعيف شده و آماده تسليم و کنار گذاشتن اسلحه است و در مسير نابودی حرکت می‌کند.

سردار سرتيپ پاسدار 'علی شادمانی' روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار حوزه دفاعی ايرنا افزود: گروهک تروريستی پژاک را دشمنان نظام اسلامی نظير آمريکا، انگليس و صهيونيست‌ها برای ايجاد ناامنی در ايران ايجاد کرده‌اند و آمريکا در راس اين کشورها، اين گروهک را هدايت و پشتيبانی می‌کند.
معاون ستاد کل نيروهای مسلح خاطرنشان کرد: آنها تا زمانی که پژاک بتواند با نظام جمهوری اسلامی ايران بجنگد از آن حمايت می‌کنند و هرگاه اين گروهک‌ نتواند در اين راستا ايفای نقش کند، به دنبال يک توطئه ديگر و بزرگ کردن و ساختن يک گروه جديد می روند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی يادآور شد : پژاک مصداق آخرين تلاش‌ها در اين زمينه بود که امروز جهانيان متوجه شده اند اين گروهک به موضع ضعف افتاده است و همچنين گروهک تروريستی منافقين هم منزوی شده و از آنها چيزی باقی نمانده است.
سردار شادمانی خاطرنشان کرد:پيدايش اين نوع گروهکها از ضعف ما نيست بلکه حاصل توطئه دشمن ،‌رفتار تهديد آميز آنان و شدت مخالفت دشمنان با پيشرفت ايران اسلامی است.
معاون ستاد کل نيروهای مسلح ضمن گراميداشت حماسه‌آفرينی ملت و رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس افزود: اوج دشمنی دشمنان نظام مقدس در تحميل جنگ و موشک باران کشورمان بود که در جريان آن حتی انواع تسليحات شيميايی خطرناک را عليه ما بکار گرفتند.
وی با بيان اين که مخالفت با جمهوری اسلامی ايران با اين شدت در طول بيش از سه دهه گذشته بی‌ سابقه و از تنوع عجيبی برخوردار است، اظهارداشت: دشمنان ما در هر حوزه‌ای که توانستند از جمله در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سياسی، نظامی و امنيتی به مخالفت عليه ما پرداختند.
سردار شادمانی گفت: يکی از شيوه‌های دشمنان برای تحميل ناامنی در داخل کشور تلاش در اين راستا بوده که جمعيتی آسيب پذير را از جمله در کردستان و ‌سيستان و بلوچستان بکارگيرند و جمعی را در مقطعی از زمان عليه نظام تسليح کنند.
وی افزود: در کردستان زمانی گروهک هايی مانند کومله و دموکرات را عليه ما بکار گرفتند و پس از آنکه اين گروهک‌ها عاجزو زمين‌گير شدند، گروهکی به نام پژاک را درست کردند که در واقع منشعب از پ.ک.ک است.
اين مقام ستاد کل نيروهای مسلح يادآور شد: به دليل آن که گروهک تروريستی پ.ک.ک نمی تواند آشکارا با ما بجنگد، گروهک نظامی پژاک را عليه ايران ايجاد کرد که فقط هم با ايران در جنگ است و با عراق، ترکيه و يا سوريه کاری ندارد.

** با نابودی پژاک نيز دشمنی استکبار ادامه خواهد داشت
معاون ستاد کل نيروهای مسلح در ادامه با بيان اين که دشمنی استکبار جهانی با ايران با نابودی گروهک تروريستی پژاک نيز همچنان ادامه خواهد داشت گفت: اگر اين گروهک بطور کامل هم نابود شود با ايجاد هر نا امنی در هر نقطه ای از کشور، دشمن بلافاصله در آنجا سرمايه گذاری خواهد کرد.
سردار شادمانی در باره دلايل تحميل جنگ از سوی استکبار جهانی در کشورهای مختلف از جمله در کشورهای منطقه خاطرنشان کرد: استکبار جهانی هرجا نتواند از طريق سياسی و فرهنگی مقاصد خويش را دنبال کند، حتما گروهی را مسلح می کند.
وی با بيان اين که دشمن از شيوه‌های مختلف اهداف شوم خود را دنبال می‌کند، اظهار داشت: اين ملت‌ها هستند که بايد بيدار باشند و اقدامات دشمن را به دقت دنبال کرده و توطئه آنها را شناسايی کنند.

** هشدار به دشمنان درباره تبعات جنگ سايبری
معاون ستاد کل نيروهای مسلح در بخش ديگری از گفت‌وگو با ايرنا به دشمنان درباره تبعات جنگ سايبری هشدار داد و گفت: دشمنان ما از هر ابزاری از جمله جنگ سايبری عليه انقلاب اسلامی استفاده می کنند اما بايد بدانند که تبعات اين نوع جنگ که يک روش خطرناک و ناپسند است ابتدا دامن خود آنها را می گيرد.
وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ايران در حوزه جنگ سايبری از توانايی‌های بسيار قابل توجهی برخوردار است و دشمنان اين موضوع را آزموده اند.
سردار شادمانی با بيان اين که جنگ سايبری نوعی جنگ نرم محسوب می شود، تصريح کرد: جنگ نرم به اقتصاد، استقلال، فرهنگ و ابعاد مختلف معنوی ملت‌ها حمله می کند تا بتواند آنها را نوميد کردة و حاکميت را نسبت به ملت خلع سلاح کند.
وی يادآور شد: توانايی جمهوری اسلامی ايران نيز در اين زمينه‌ها، آشکار و عيان بوده و نظام اسلامی از توانمندی‌های بالايی در اين زمينه برخوردار است.
معاون ستاد کل نيروهای مسلح در ادامه اظهارداشت: پيشنهاد جمهوری اسلامی ايران به دشمنان اين است که دست به اين نوع اقدامات خطرناک که ممکن است منافع ديگران را به چالش بکشد، نزنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016