شنبه 9 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محمدعلی دادخواه در واکنش به اتهام تجاوز و اخاذی يوسف ندرخانی: در تمام مراحل دادگاه اتهام او فقط ارتداد بود

کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران ـ با افزايش انتقاد های بين المللی از احتمال اعدام يوسف ندرخانی، کشيش مسيحی که از توبه کردن و ترک دين مسيحيت خودداری کرده است خبرگزاری فارس روز جمعه ۸ مهر ماه در خبری مدعی شده که اتهام يوسف ندرخانی تجاوز و اخاذی های مکرر است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


محمد علی دادخواه، وکيل اين کشيش پروتستان در واکنش به انتشار اين خبر به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت: :« اگر ايشان اتهام ديگری در دادگاه ديگری دارند من واقف نيستم. اما ما فقط در خصوص اتهام ارتداد ايشان دفاع کرديم که نبايد اعدام شود. اتهامی که داوران دادگاه اعلام کردند و ما به عنوان وکلای ندرخانی در طی جلسات مختلف دادگاه دفاع کرديم ارتداد بود و نه هيچ اتهام ديگری. » کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران بار ديگر حکم ديوان عالی کشور درپرونده آقای ندرخانی را منتشر می کند که سخنان وکيل وی را تاييد می کند. اتهامات مطرح شده توسط يک مقام سياسی استان گيلان اين نگرانی را ايجاد می کند که به دنبال انتقادهای گسترده بين المللی از حکمی که برای آقای ندرخانی صادر شده، با ايراد اتهامات جديد غيرقضايی، مقامات سياسی قصد اعمال نفوذ در روند اين پرونده را داشته باشند.

روزجمعه خبرگزاری فارس به نقل از غلامعلی رضوانی معاون سياسی امنيتی استاندار گيلان نوشت: «يوسف ندرخانی جرايم امنيتی دارد و خانه فساد داير کرده بود.» وی همچنين گفت: « اين فرد مجرم است و جرم او اين نيست که عده‌ای را به دين مسيحيت دعوت کرده است بلکه جرايم امنيتی دارد. حکم اعدام ندرخانی به دليل جرايم امنيتی صادر شده ولی اجرای اين حکم هنوز قطعی نيست. موضوع جرم و اعدام اين فرد، اعتقادی و مربوط به دين او نيست و به خاطر انتخاب دين، کسی در نظام ما اعدام نمی‌شود بلکه او يک صهيونيست است و جرم امنيتی دارد. در حال حاضر مسئله قطعی برای اجرای حکم وجود ندارد.»

محمد علی دادخواه با اظهار تعجب از انتشار اين خبر از سوی خبرگزاری فارس گفت: « اتهام يوسف ندرخانی در دادگاه ديوان عالی کشور که من در آن دفاع کردم مربوط به اتهام ارتداد بود. همچنين در دادگاه اين هفته آقای ندرخانی در رشت، من و همکاران به دليل اتهام ارتداد از آقای ندرخانی دفاع کرديم. به طور کلی آخرين اتهامی که دادگاه تفهيم کرد در خصوص ارتداد ايشان بود.»

در خبرخبرگزاری فارس همچنين آمده است: « رسانه‌های غربی با دستاويز قرار دادن پرونده يک متجاوز و اخاذ در استان گيلان مدعی شدند که دستگاه قضايی ايران يک فرد را که از دين اسلام خارج شده و به اصطلاح خودشان کشيش شده، به اعدام محکوم کرده‌ است.»

تصوير حکم ديوانعالی کشور در خصوص پرونده يوسف ندرخانی را در زير مشاهده می کنيد:


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016