شنبه 9 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سخنگوی وزارت خارجۀ آمريکا: احمدی نژاد وعده های توخالی زيادی می‌دهد، راديو فردا

سخنگوی وزارت خارجۀ آمريکا روز جمعه پيشنهاد ايران در مورد توقف غنی‌سازی بيست‌درصدی اورانيوم را «بی‌اعتبار» دانست و گفت: «احمدی‌نژاد وعده‌های توخالی زيادی می‌دهد.»

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ويکتوريا نولند سخنگوی وزارت خارجۀ آمريکا روز جمعه در نشست خبری خود گفت: «احمدی‌نژاد وعده‌های توخالی زيادی داده است. او دقيقا می داند چه بايد رخ دهد.اگر ايران پيشنهادی جدی دارد بايد آن را به آژانس بين المللی انرژی هسته ای ارائه دهد.»

ظاهرا اشاره خانم نولند به مصاحبه هفته گذشته محمود احمدی‌نژاد با نشريه نيويورک تايمز است که او گفته بود: «اگر غرب سوخت اتمی غنی شده بيست درصدی را برای ايران فراهم کند، ايران با خوشحالی روند غنی سازی اورانيوم را متوقف می‌کند.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



در حالی که ايران اهداف نظامی در برنامه هسته‌ای خود را همواره رد می‌کند، کشورهای غربی و در راس آنها آمريکا، تهران را صريحا به داشتن برنامه نظامی متهم می‌کنند.

واشينگتن همچنين اظهارات اخير مقام‌های ايرانی برای حل و فصل مسائل هسته‌ای را جدی ندانسته و آن را «فضا سازی» و اقدامی برای «تغيير افکار عمومی» خوانده است.

به تازگی سعيد جليلی، دبير شورای عالی امنيت ملی ايران، در نامه‌ای به کاترين اشتون، مسئول سياست خارجی اتحاديه اروپا، از اعلام آمادگی تهران برای از سرگيری مذاکرات هسته‌ای سخن گفت.

در واکنش به اين نامه، کاترين اشتون گفت: «اگر ايران آماده باشد که به صورت جدی وارد مذاکرات واقعی برای حل نگرانی‌های جامعه بين‌ ‌المللی در خصوص برنامه هسته‌ای‌ا‌ش شود، ما نيز مايل خواهيم بود به زودی بر سر چگونگی و زمان مذاکرات آينده توافق کنيم.»

اين همه در حالی است که آژانس بين‌المللی انرژی اتمی در آخرين گزارش خود صريحا از «نگرانی فزاينده» اين نهاد درباره احتمال وجود برنامه نظامی هسته‌ای در ايران سخن گفت.

غنی‌سازی اورانيوم و ساخت و توسعه موشک‌های بالستيک از جمله مواردی است که مقام‌های کشورهای غربی به شدت به آن با سوء ظن می‌نگرند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016